Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt op zender


Daan

Aanbevolen berichten

Ik krijg regelmatig sindskort afstemmen mislukt op me dreambox krijg een popup die telt van 3 naar 1 dan heb ik beeld weet iemand weet waar dat kan aanliggen heb dat niet op de astra's.

signaal is goed hier van 85 tot 100%

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit probleem komt vaak voor bij dreambox, het is belangrijk een goede settinglijst te gebruiken hier ligt vaak de oorzaak.

waar het ook aan kan liggen is aan een welk type switch je gebruikt, (LNB, of Kabel of afstellen van de schotel).

een betere switch is een Spaun switch dan beter af.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb er last wel eens last van. Bij de dm 800 heb ik het vaker dan bij de VU+ Duo. Volgens mij ligt het in de combinatie satreceiver, diseqc switchen en de gebruikte LNB's.

 

Ik maak gebruik van Henksat settings en via Spaun diseqc switchen. Met name dat er geschakeld moet worden van de uncommitted switch naar een andere input.

 

Ook met een zelf gescande settingslijst blijft het probeleem bestaan. De spaun diseqc switchen zijn overigens nu twee jaar oud, maar dit probleem kwam al gelijk naar voren met de bouw van mijn bi bigsat visiosat schotel. Als LNB's gebruik ik Inverto quad LNB's. ( 7 stuks ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er eerst ook veel last van gehad.

Heb eens in feb gemini 4.7 erop gezet en eigenlijk heb ik er niet meer op gelet maar sinds die tijd kan ik het me niet herrinneren dat ik het had.

Onlangs upgrade gedaan naar gemini 5.1 en het is bij het zappen zo een beetje om de twee zenders zowel op de zelfde sat als op een andere sat.

Lijkt mij een beetje sterk dat het aan de hardware ligt als het, zoals in mijn geval met pli versie voor feb wel zo was en met gemini 4.7 niet en nu met gemini 5.1 nu weer wel.

Hardware EN settings zijn hetzelfde gebleven.

Als ik eens veel zin heb, ga ik weer terug naar 4.7.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil mij niet aan, dat de image keuze een oorzaak kan zijn.

Op de dm 800 had ik eerst Pli, later openpli. Probleem bleef exact hetzelfde. Op de VU+Duo draai ik Openpli ( ik dacht van april dit jaar ). De VU+ Duo schakelt beter dan de dm 800. Bij de 800 was soms een nieuwe opstart nodig. Bij de VU+ is dat niet nodig.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verklaar dan maar hoe het komt, zoals ik hierboven beschrijf.

Is geen enkele andere setting of geen hardware in gekomen.

Enkel ander image, met pli, met openpli en met gemini 5.1 wel,en met gemini 4.7 niet.

Gebruik nl. heel lang de zelfde settings omdat ik te lui ben om m`n favorite lijst om te zetten.

maar ja ik krijg m`n usb adapter (sweex 54g lw053) bij pli en openpli niet aan de praat en bij gemini weer wel.

moeten toch ook op allebij werken?.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Heb er eerst ook veel last van gehad.
Heb eens in feb gemini 4.7 erop gezet en eigenlijk heb ik er niet meer op gelet maar sinds die tijd kan ik het me niet herrinneren dat ik het had.
Onlangs upgrade gedaan naar gemini 5.1 en het is bij het zappen zo een beetje om de twee zenders zowel op de zelfde sat als op een andere sat.
Lijkt mij een beetje sterk dat het aan de hardware ligt als het, zoals in mijn geval met pli versie voor feb wel zo was en met gemini 4.7 niet en nu met gemini 5.1 nu weer wel.
Hardware EN settings zijn hetzelfde gebleven.
Als ik eens veel zin heb, ga ik weer terug naar 4.7.


Ik heb het probleem gevonden lag toch aan de switch ik had nog gelukkig de oude switch die werkte voorheen ook goed op me triax vanmiddag de sab switch ervantussen gehaald en vervangen met de oude switch en geen meldingen meer van afstemmen mislukt op zender.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen openpli laatste versie,en gemini 5.1 5.0 geprobeerd en alle hebben bij mij meteen de melding afstemmen mislukt,zowel bij zappen naar andere zender op zelfde sat als op andere sat.

Kon alleen verhelpen door of uit en aan zetten.

of naar menu,instellingen,zenders zoeken,tuner configuratie,en dan herhaald op ok toets om te bevestigen.

Ben weer terug naar gemini 4.7 en ben als een gek aan het zappen en tot nu toe geen enkele "afstemmen mislukt"

Schiet mij maar lek, maar als dit alsnog door de hardware komt, flikker ik alles in de vuilnisbak.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...