Gast Kimble Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Heren, Na een tevredenheidonderzoek ingevuld te hebben toen ik begon te klagen bij Online, wegens het wegvallen van telefonie kreeg ik een nieuw modem. Dit nieuwe modem is de Thomson TG712. Op zich was ik met de Livebox aardig content, was het niet zo dat je er heel beperkt mee kon werken. Nu dus de TG712 maar dat ding heeft één probleem, waar Online geen antwoord op heeft. De functie (nummerweergave op de Dect thuis) kan je middels *30 inschakelen. Vergeet het maar, het werkt niet. Zoek ik verder op internet dan werkt het bij sommige wel en bij sommige weer niet !!!!!. Nu schijn je via Telnet een verbinding te kunnen maken via 10.0.0.138 ipv 192.168.1.254. De gebruikersnaam Administrator weet ik uit een ander fora, maar niemand wil het wachtwoord loslaten. Alles wat mij bekend is zoals TG712, (niets invullen), Admin, root, user etc etc zijn allemaal geprobeerd. Brute Force staat nu lekker te draaien........... De vraag is bij wie werkt het wel en wat is het verschil met mijn configuratie. Het gaat dus niet om de nummerweergave als ik iemand bel, dat kan ik via de website van Online aan/uitzetten. Vreemd is dat in de log-file van de modem de niet beantwoorde oproepen wel worden opgeslagen met het nummer. Dus voor de zekerheid diverse DECTS gebruikt. (Profoon, Philips en Siemens) Zie bijlage voor mededeling dat het wel is geactiveerd. (Heb zelfs gedeactiveerd en weer geactiveerd, maar niks. Ook bij deactivatie slaat ie het een nummer ook op in de log-file)
Gast Kimble Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Zou het kunnen zijn dat het breedbandpakket wat ik afneem icm met telefonie roet in het eten gooit. Zou ik alleen ADSL afnemen van Online dan blijft de normale lijn in stand en heb je een splitter nodig. Nu de telefoon zonder splitter op het ISRA-punt is 0,0. Uit bovenstaande bijlage zie je dat ik voip heb van Online. Heb nog wat verder gezocht, maar de TG712 heeft een chipset die niet om kan gaan met normale lijnen mbt weergave van nummers. Nu heb ik helaas mijn Thomson 780 verkocht die wel die chipset heeft en de modem voorzien kan worden van firmware zodat de de "oud" Orange, Wanadoo en de huidige Online gebruikers dat modem wel kunnen gebruiken. De andere oude Thomson de 716 kan het ook niet. Hieruit kan ik dus opmaken dat de Livebox wel de juiste chipset heeft. Maar dat ding heeft kuren en als die langer dan een week zou werken zonder wegvallen van telefonie/internet kan de champange ontkurkt worden. Vraag zou dan nu zijn; is er een voip oplossing, waarin ik de settings kan zetten van Online en dan het telefonie van die TG712 laten voor wat het is (disable) en alleen voor internet gebruiken.
Gast Kimble Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Het is dus duidelijk een VOIP probleem. Mijn randapparatuur schijnt het niet te ondersteunen. Ik heb oa een Siemens DECT. Moet ik een speciale VOIP telefoon aanschaffen. Heb wel iets, maar dat is allemaal USB en op de TG712 zit niet één USB poort tov de Livebox die er 2 had.
sevensheaven Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 ik had hier ook online.met de livebox en een dect telefoon,maar nooit problemen gehad. dus het ligt niet aan de telefoon. de livebox heb ik nog als museumstuk liggen..lol mvg stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Gast Kimble Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Maar heb je nu wel nummerweergave via de TG712 als je nog bij Online zit ?
Beheerder Michel Geplaatst: 2 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 2 augustus 2010 VoIP aanbieders gebruiken vaak een ander protocol voor nummerherkenning en dat moet jouw (DECT) telefoon maar net ondersteunen. Dat heeft dus niet zo zeer met het aanschaffen van een VoIP telefoon te maken, maar meer met het door jouw provider gebruikte protocol i.c.m. je telefoon. Kijk even of je telefoon op DTMF of FSK draait. Volgens mij gebruikt Orange alleen DTMF. Ik heb verder geen ervaring met online, dus vraag mij niet Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Kimble Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 @ Michel Als ik de Online fora volg dan zit orange,wanadoo,online (tegenwoordig allemaal Online) niet meer met DTMF en moet het modem FSK accepteren. En vanaf daar snap ik de logica niet meer. Als Online geen DTMF "aankan" blijkt het modem echter wel onbeantwoorde gesprekken opslaan in een logfile. De oude Livebox ondersteunde het wel, en voor zover ik de fora kan lezen heeft de TG712 de verkeerde chipset. Prik ik er nu de Livebox weer tussen, dan heb ik wel weer nummerweergave. Belt iemand met een Online-setup die gelijk is aan die van mij dan is er ook geen nummerweergave. In alle eerlijkheid ben ik dan geneigd om te zeggen dat mijn telefoons gewoon niet geschikt zijn voor nummerweergave. Jij doelt dan op de term FSK. Zal er eens naar gaan kijken en eventueel één bestellen. Kan hem altijd binnen 7 dagen retour sturen. Alvast bedankt voor de uitleg.
Gast Kimble Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Nou ik heb de sip.conf gevonden in de Thomson TG712 Citaat: [general] context=default srvlookup=no bindport=5060 bindaddr=192.168.2.210 disallow=all allow=alaw canreinvite=no localnet=192.168.2.0/255.255.255.0 defaultexpirey=3600 insecure=port,invite register => *105@192.168.0.254:online:*105@192.168.0.254/*105 [online-uitgaand] type=friend secret=online username=*105 host=192.168.0.254 canreinvite=no disallow=all allow=alaw dtmfmode=inband qualify=no nat=no fromuser=*105 context=online-inkomend [online-uitgaand] type=friend username=online secret=ONLINEuser host=dynamic disallow=all allow=alaw canreinvite=no dtmfmode=inband context=internal Via het menu (bijlage eerste posting) zie je een *30 staan voor activatie. Zou dit verkeerd kunnen staan ? Voor de rest is allemaal Chinees voor mij op een paar bekende ip's en kreten na. Wat wat doet, wanneer en waarvoor ???? Zie wel een dtmfmode staan bij inband. Is dit het commando dat ie wel mijn nummer laat zien als ik iemand bel in zijn/haar scherm. DTMF versturen lukt wel, omdat ik gewoon bij Online, Bank e.d. door menu's kan gaan met DTMF pulsen.
Ano11 Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Hallo Kimble, Ben jij op de een of andere manier toch in het modem gekomen als Administrator? Ik zie tenminste dat je de file sip.conf kon uitlezen. Ik dacht ook al een 'brute force attack' uit te voeren, maar ik krijg dat niet voor elkaar. Tenminste niet met het programma Brutus. Kun je misschien toelichten wat jij hebt gedaan? Groet en bedankt, Ano11
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen