Ga naar inhoud


27 MC bestaat dat nog?


wortellica

Aanbevolen berichten

Ik heb ff een vraagje over de 27 mc (bakkies) gebeurt daar tegenwoordig nog wat mee.ik had vroeger een Skyline SM-2008

en zag er toevallig net 1tje op google voorbijkomen, bij stom toeval. vond het wel grappig al die oude merken bakkies te zien

ben benieuwd of er nog meer forumleden een bakkie hebben gehad laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De Skyline SM-2008 heb ik ook gehad voor in de auto om te vossen en de Skyline SM-2010 had ik thuis en dat was een 220 volt basisbak.

Af en toe hoor je wel eens wat maar het is er nu een stuk minder druk.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog de Saturn M5028 en een Ham Jumbo gehad met een nabrander van 2 kw.

Daarmee mijn signaal tot in zuid Amerika weten te krijgen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 Mhz, Breaky Break met het maandblad Break Break en de tokkeldeuken whistle

 

Ja het bestaat nog steeds hoor. Heb een President Lincoln en een Midland. Laatste pakt alleen FM, maar is 10 Watt en 400 kanaals. Kleine modificatie op wat eilandjes.

 

Hier is nog wel activiteit. Vooral de boeren gebruiken hem en hoor ook de truckers van de zetmeelfabriek.

 

Zelf heb ik tot 3 jaar terug noor heel actief meegedaan aan vossenjachten.

 

Ben begonnen met een Audio-Sonic MS201 mobiele bak, na een licentie te kopen bij het postkantoor. Mijn call was Echo Mike. Had snel een Miranda voorversterkte mike op een verbeterde GPA 27 zijnde een City-Star 5 kwart golf.

 

Toen van de 22 kanalen in de President bakken gerold. Nog gelachen met een Speedy Linear met een mooie blauwe buis cool

 

Zit te wachten op een 3-poot kantelmast, die vrijkomt en dan gaat eea aan antennes ( KG/ VHF/ UHF/ 27MC/ FM dipool/ Schotels/ weerstation, 2 meter etc) de lucht in.

 

Blijf wel mijn oude call houden. Nostalgie hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie dat je de vraag stelt aan een ander, maar met de Lincoln en de Speedy (1 KW) op USB,LSB,SSB afhankelijk van de condities die je vernam op je scanner op de zondagse rondes op de 2 meter veel Italianen.

 

Met de 0,5 Watt standaard vanuit Hank contacten gelegd met Rotterdam-Lombardijen. Toen ik in het Ziekenhuis lag in Sliedrecht ook contact met thuis (Hank). Zat nl alleen de Biesbos tussen. Lag op 4e etage en de mobiele antenne zat op een metalen fotokoffer.

 

Had wel veel bezoek toen ik er maanden heb gelegen, van één van de vele 27 MC clubs uit de regio Dordrecht/Sliedrecht/Papendrecht. Ben ze nog dankbaar. In het ziekenhuis was toen nog geen sprake van "fase rood" als je met zendapperatuur binnenkwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook erg aktief geweest. Begonnen in AM (pony). Wachten tot de TV stopte met uitzenden ivm inspraak. Heb zo'n beetje alle merken en typen door mijn handen gehad omdat ik ze ook repareerde/modificeerde. Ik had echt geen 2 kw nodig om de hele wereld rond te komen. Meestal zat ik met een "kale bak" met een watt of 20. Bij slechte condities kon ik tot 200 watt. Je begint met een goede antenne en dat is beter dan een grote "kachel" smile Favoriet was de Sigma IV die ik samen met een vriend uit de USA liet komen omdat ze hier nog niet te koop waren. Lengte bijna 9 meter. Aangezien ze mechanisch niet sterk waren hebben we er een paar handmatig laten maken die het jaren volgehouden hebben.

 

Fanatiek vosser geweest maar dan vooral op minst aantal kilometer en daarbij de nodige prijzen gewonnen.

 

Ik heb nog wel wat spullen staan smile

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 MC bestaat dat nog? Ja, maar niet veel. Laatst bij een courier zo'n ding ingebouwd. Die vertelde dat truck chauffeurs er mee werkten, maar voornamelijk om snelheidscontroles door te geven. Voor route informatie is er immers domdom gekomen.

Ook kraanmachinisten (vaak zzp'ers)praten onder het werk door met elkaar via een bakkie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Ik had mijn Avanti sigma 4 op een mast van 25 mtr .ik mis hem nu nog :D want ik heb nog wel een paar bakken maar geen antenne eek


Voor DX werk is de hoogte niet zo belangrijk maar voor lokaal is 25 meter wel prettig smile

Je kon ze iets verstevigen door een buis van onderaf erin te schuiven. Ze braken nogal eens af net onder de korf.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook hier verschilde bakjes gehad ooit begonnen met de stalker 7 usb/lsb

ik heb ze om gebouwd zwaardere eindtrap er in, van 2 watt naar 4 watt of meer

ik heb nu nog een presidendent jacskson met alles er op en aan wordt niet meer gebruikt

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...