Ga naar inhoud


27 MC bestaat dat nog?


wortellica

Aanbevolen berichten

Dat vind ik juist zo grappig al die benamingen beginnen weer te dagen ik was toen een jaar of 12 schat ik, en al die qsl kaarten verzamelen.

Origineel bericht van: Gerard 76
Kent iemand hier de uitdrukking "kapito" ?

Werd vaak gebruikt als een soort bevestiging,

net zoals "Roger"

Zoals eerder hier genoemd gebruikte "vleermuis"

deze uitdrukking regelmatig.

 

Grappig,er komen allerlei herinneringen boven laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan had je dat lied nog van de "Witte Muizen". Kan hem jammergenoeg niet meer vinden op U-Tube.

 

Heb indertijd nog wel iets grappigs meegemaakt met iemand die nog geen voorversterkte muis had en toch een beetje een echo wilde.

 

Met mike in zijn hand en zijn kop in een melkbus. Klonk aardig de eerste minuten totdat ie om hulp vroeg, dat ie met zijn kop vastzat door zijn arm.

 

Die hebben ze maar uit zijn benarde positie geholpen.

 

Ook was er een PA0 amateur die het nodig vondt om de bakkies in het discrediet te brengen door te gaan relayen op de ingangsfrequentie op de Amer (145.600 in 145.650 uit). Was al snel bekend wie het was en die hebben ze tijdelijk uit de lucht geholpen met een naald door zijn coax. Blijft wel een 27mc junk, omdat als ik in Hank ben op de scanner hem kan horen op de 11 meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha geweldig, ook ik ben begonnen op de am en later naar de fm. ik heb er zelfs nog 1 op mijn fiets gehad.

ik fietsmobielen, ik heb er zelfs met het repareren toen mijn vrouw ontmoet, en nu al 27 jaar samen en 20 jaar getrouwd.

geweldig, och ik heb wat antennes gezet en op de gekste plaatsen.

tsja wij hadden hier ook last van drukkers, en met een fiets heb je ze zo.

ook verscheidene ruzies gehad, tsja dat ging toen ook zo.

nu heb ik nog een aantal liggen.

van de 3x 23 kanalen tot een president jackson, veep, lincoln, en nog een major 88, Ham international,skyline sm 2008 ben ik mee begonnen met een voeding vn veritas 3-5 amp. och er waren er zoveel.

wij hadden een hygain, gpa 27½ en een 27 5/8 antenne en een yargi richtbeam op het dak staan.

op de fiets een dv 27?

iedereen bij ons in de straat zeiden is het hier net radio kootwijk met al die antennes.

waren dan ook wel de grootste in de buurt en het zwaarst.

lineair van 200 watts in een alu bakje met water om hem te koelen.

toch maar met 20 watts in paramaribo gekomen op de 805?

geweldige tijd alleen ik denk niet meer dat die gezelligheid terug komt want het is bijna dood, erg jammer.

naam tijgerhaai en mijn vader heette de grote beer, erg bekend in die tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Gut ik wist niet dat sat4all zo´n piratennest was


Ik denk (weet het haast wel zeker) dat veel, heel veel amateurs zo ook begonnen zijn :D
Maar nogmaals, het huidige zendamateur tijdperk is voor mij lang niet zo mooi als toen op de 27mc.
Maar dat is een persoonlijke mening/beleving.
Op een of andere manier was de magie van het radio gebeuren toen leuker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Leg eens even uit waar (artikel) dat dan staat confused

Sjaak(k): Pagina 9 van het document (tabel 17)...
Origineel bericht van: uit de nieuwsbrief

Tabel 17. CB
Werkfrequentie (MHz) Kanaal nr. Vermogen Kanaalbreedte Modulatie
A 26,965 1 4 W Peak Envelope Power 10 kHz. FM, DSB, SSB
26,975 2 (DSB: 1 Watt carrier power) (F3E of G3E, A3E en J3E)
:
:
27,395 39
27,405 40

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Gut ik wist niet dat sat4all zo´n piratennest was eek

Jij hebt zeker "nog nooit" "per ongeluk" meer vermogen gemaakt dan binnen de machtigings voorwaarden is toegestaan?
En ik kan mij herinneren dat jij heel trots bent/was(?) op je Senao WiFi spul wat veel te veel vermogen maakt?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Gut ik wist niet dat sat4all zo´n piratennest was eek

Jij hebt zeker "nog nooit" "per ongeluk" meer vermogen gemaakt dan binnen de machtigings voorwaarden is toegestaan?
En ik kan mij herinneren dat jij heel trots bent/was(?) op je Senao WiFi spul wat veel te veel vermogen maakt?

Ik ben wel weer de pispaal vandaag hé alleen omdat ik de vinger op de zere plaats leg :D
Ach en wie zonder zonde is werpe de eerste steen, staat er in een bekend boek. whistle
Nee Sjaak. Je bent niet de "pispaal" vandaag. Je doet voorkomen alsof jij jezelf altijd aan alle regels houdt/hebt gehouden, en al helemaal met betrekking op het radiospectrum gebruik... (Volgens mij ben ik juist degene die de vinger op een zere plek heb gelegd...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even reageren op jouw toevoeging die je hebt gedaan toen ik mijn vorige reply schreef.

Origineel bericht van: Sjaak(k)
En als ik per ongeluk eens wat meer vermogen zou maken overtreed ik alleen maar mijn machtigingsvoorwaarden en krijg dan een waarschuwing, maar piraterij is een misdrijf.
Dus dat maakt het minder erg? Je wilt nu zeggen dat je als gelicenseerd amateur veel meer vrijheden hebt kwa het overtreden van de regelgeving?

 

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
je mag ze zelfs niet eens in huis hebben

 

Sjaak(k), je zit er naast. Ook zonder licentie mag je in huis hebben wat je wilt aan radioapparatuur. De wet is geloof ik tegelijkertijd met het nieuw burgerlijk wetboek veranderd. Je mag het echter zonder geldige vergunning niet gebruiken op antenne.

 

Iedereen die hier dus een 27Mc set heeft liggen, niets aan de hand. Zelfs een dikke lineair is geen probleem. Alleen niet gebruiken op antenne. dan ben je dus wel de sjaak smile als de dienst AT net bij je voor de hut langs fietst.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Dingetje was dat nummer..... machtige nostalgie. Beter als die ronde's op zondag op de 2 meter. Slaapverwekkend......

 

Wij gingen ten strijdde om de eer te behalen wie de vos kon pakken, terwijl de vrouw aan de bingo/kienen mee deed. En toch was dat al vele jaren later als de beginperiode waar ongeveer op ieder huis een GPA stond.

 

Heb nog een viskistje staan waar het binnenwerk uitgesloopt is om plaats te maken voor de QSL-kaarten. Zaten niet vele Full-Color bij. Soms zelf gekopieerde.

 

Ik heb een keer met kerst 1995 de vos uit de lucht kunnen halen. Prijs was naast de eer een holle kerstman van steen met een waxine-lichtje erin.

Toen mocht ik de week daarop de vos zijn. Moet je dan wel vertellen dat stafkaarten een ideaal middel waren om je te verstoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...