masterlee Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Hallo, Ben bezig mn hele multimedia te upgraden naar HD etc. Heb al sinds jaar en dag een DM 7025. Belangrijk vind ik de ethernet aansluiting zodat ik al mn films kan streamen en mn harde schijf van mn PC heb gemount zodat ik kan opnemen direkt op mn PC. De twintuner optie vind ik NIET belangrijk. Wat mis ik dan op de DM800HD wat ik nu WEL op de DM7025 heb?? Gaat mij niet om miniscule maar fundamentele verschillen. Probeer te voorkomen dat ik perse een 8000HD moet kopen ipv 800HD. Bedankt, Masterlee Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
Gast MiLo Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Als je veel netwerk gebruikt, zou ik de 800 mijden, kun je beter de 500HD of de VU+DUO kopen, die hebben een veel betere netwerkinterface en kosten ongeveer hetzelfde. De 500HD lijkt me (voor jou) dan een goede optie, die heeft geen display en geen harddisk inbouwmogelijkheid, en die ga je toch niet gebruiken zo te lezen. Wel heeft de 500HD een veel snellere processor aan boord dan de 800, wat met name helpt bij netwerk verkeer.
masterlee Geplaatst: 2 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2010 Wow... ik had niet gedacht dat de 500HD genoeg zou zijn als ik nu de 7025 heb. Maar je hebt helemaal gelijk...ik hoef geen ingebouwde HDD en een twintuner is niet nodig als ik een LED TV koop die Ziggo kan ontvangen(nu heb ik een DVB-C module ingebouwd in mn 7025). Dus als ik het goed begrijp kan ik met de 500HD alles wat ik met de 7025 kan(zoals mn pc hdd mounten en streamen, 5.1 geluid output en natuurlijk softcams downloaden via gemini server etc..) maar dan in HD?? ZOu wel veel geld schelen.. Ik dacht dat ik perse aan de 8000HD moest OF de 800HD. Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
locutus Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Als ik het goed gelezen heb heeft de 500 ook een betere codec ondersteuning dan de 800 en de 8000. Toch jammer dat er geen HDD in kan. DM920UHD Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.
masterlee Geplaatst: 2 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2010 Is voor mij PERFECT!! Ik denk dat ik de keus al heb gemaakt hahaha.. Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
Tonskidutch Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Origineel bericht van: locutus Als ik het goed gelezen heb heeft de 500HD ook een betere codec ondersteuning dan de 800 en de 8000.Toch jammer dat er geen HDD in kan. opnemen op PC of NAS is toch perfect, vind ik tenminste. er komen in het najaar, als het allemaal klopt wat dmm schreef na aanleiding van de Anga cable beurs in keulen ook nog wat nieuwe modellen... als de nood niet zo hoog is, kan men daar natuurlijk ook op wachten kunnen wachten is een deugd ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Gast MiLo Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Origineel bericht van: locutus Toch jammer dat er geen HDD in kan. Hij heeft wel een externe SATA poort, da's bijna hetzelfde. Overigens heeft de 500HD geen USB aansluiting, de andere boxen hebben dat wel. (en let op: "500" en "500HD" zijn totaal verschillende modellen, de gewone 500 is een museumstuk inmiddels)
Erik Slagter Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Helemaal mee eens, dm800 absoluut mijden, er zijn nog wat meer issues mee. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
M_Z Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 En daarom komt er dus een DM 800 SE (Second Edition) aan, eind augustus/begin september ?!? M_Z
masterlee Geplaatst: 2 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2010 Dank iedereen....het wordt een 500HD !!! Ben blij dat dit forum zulke fanatiekelingen in zn midden heeft ! Scheelt veel trial and error pogingen ;-) Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
redneck eyeball Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Origineel bericht van: M_Z (Second Edition) Ik dacht dat de SE stond voor 'Server Enabled'
Gast MiLo Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Origineel bericht van: redneck eyeball Ik dacht dat de SE stond voor 'Server Enabled' Ik hou 't op "Start wel Eerste keer op"...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen