arsat Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Op mijn MTI twin LNB heb ik tussen uitgang 1 en 2 altijd een verschil van 10...15% in kwaliteit. (Sterkte is wel gelijk) Is dit normaal? (Kan toch niet aan uitrichten liggen, want beide gebruiken dezelfde feedhorn?) VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
Spotvogel Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Normaal is het niet, maar, ik ben het al veel vaker tegen gekomen, helaas.
Tonskidutch Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 heb je dat gemeten met een receiver of met een satmeter? ciao Pabadam Yonderboi
HDfanaat Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Origineel bericht van: arsat Op mijn MTI twin LNB heb ik tussen uitgang 1 en 2 altijd een verschil van 10...15% in kwaliteit. (Sterkte is wel gelijk) Is dit normaal? (Kan toch niet aan uitrichten liggen, want beide gebruiken dezelfde feedhorn?) Als ik de waarden op mijn receiver moet geloven zouden er ( vooral op Astra 1 en 3 ) altijd enkele procenten sterkte - en kwaliteitsverschil moeten zijn tussen tuner 1 en 2 bij gebruik v/e ALPS twin LNB. Volgens mij moet je gewoon niet al te veel waarde hechten aan de getallen die de receiver aangeeft. Bij het schakelen tussen de beide tuners krijg je soms ineens weer andere waarden, althans bij mijn TF7710. Alleen goede meetapparatuur kan uitsluitsel geven ! Gr. Albert
Moderator ceesv Geplaatst: 2 augustus 2010 Moderator Geplaatst: 2 augustus 2010 Ik ben dit al vaker tegengekomen bij twin en quatro LNB's. Kennelijk wordt het MF signaal afgetakt per uitgang, waardoor dit signaal verschil kan ontstaan. Daar dit variaties zijn in het MF signaal, heeft het nagenoeg geen invloed op je S/N en BER. En als het je veel stoort, kan je altijd nog een in-line versterker achter je LNB zetten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
arsat Geplaatst: 2 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2010 Ik heb het met een Rebox RE9000 'gemeten', maar in principe is die waarde toch ook gebaseerd op S/N en BER ? VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
Tonskidutch Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 als je niet gelijktijdig en perfect kunt meten middels echte meetapparatuur lijkt me die afwijking irrelevant. receivers geven wel eens meetwaarden waar de honden geen brood van lusten omdat de firmware en tuner niet een geijkt systeem is. ciao Pabadam Yonderboi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen