Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb m'n HTPC al een tijdje, maar gisteren voor het eerst eens een DVD willen kijken. Blijkt het afspelen te stoppen om de zoveel minuten.

Ik zie dat het een bekend probleem is (Googlen), maar ik kan geen oplossing vinden.

Het probleem heeft te maken met het afspelen van DVD's met W7MCE icm ondertiteling.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Ik heb dit probleem niet, maar ik maak dan ook gebruik van Cyberlink PowerDVD Deluxe voor het afspelen van DVD's en Blu-Ray titels. Overigens vervangt Cyberlink de DVD-afspeelfunctie van MCE7, zodra je die hebt geïnstalleerd.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Is dit dan ook gewoon met de remote te bedienen? Zodat je na het afspelen van een DVD/Bluray terug gaat naar MCE?

Geplaatst:

Cyberlink integreert zich binnen MCE, dus dat sluit naadloos aan. Je kan gewoon gebruik blijven maken van je MCE-remote en als je stopt zit je in de normale MCE omgeving.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Geplaatst:

In mijn HTPC's, waarop ook Cyberlink PowerDVD staat geinstalleerd, wordt MCE zelf gebruikt voor DVD's en PowerDVD voor BluRay's (of BluRay images).

Ik heb echter nooit problemen gehad met afspelen van DVD's met ondertitels door MCE.

Doen die problemen zich voor met originele DVD's of images? En in het laatste geval, speel je deze van af over het netwerk of lokaal?

Als je AnyDVD hebt geinstalleerd kun je kijken of je daar (per ongeluk) de subtitle aanpassingen hebt veranderd (zoals hoe doorzichtig de subtitles zijn). Misschien dat dat invloed kan hebben op de prestaties van je systeem.

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:

Het gebeurt niet bij alle DVD's. Maar het is willekeurig origineel of gebrand.

AnyDVD gebruik ik niet.

Ik zal die Cyberlink PowerDVD eens proberen. Eens zien of dat iets oplevert.

Maar heb daar pas vrijdag even tijd voor.

Geplaatst:

Ik gebruik versie 9 (Cyberlink PowerDVD Ultra), die heb ik vorig jaar voor omstreeks $ 100,- aangeschaft. Het was een aanbieding (net zoals nu) omdat die normaal iets van $140,- kostte.

Mvg,

Niels Wagenaar

Geplaatst:

Nou persoonlijk vindt ik dat niet zo'n aanbieding ! Bied zo'n ultra versie nou veel meer boven een OEM pakketje van een 7 a 8 euro ? En anders een snelle torrent als men er helemaal niets voor over heeft.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ik heb inmiddels een goedkopere/legale oplossing.

In de settings van ffdshow heb ik in het tabblad MPEG/MPEG4 bij het onderdeel DVD de codec op ffdshow gezet.

Tot nu toe lijkt het goed te zijn gegaan. Heb de eerste 10 minuten van de film even gezien, daar hadden we in het weekend al vier keer een onderbreking.

Nu zijn ze probleemloos afgespeeld.

Wat biedt PowerDVD nog extra aan functionaliteit binnen MCE?

Geplaatst:

Hardware acceleration, blijvende ondersteuning voor nieuwere Blu-Ray titels en/of Blu-Ray "verbeteringen" en betere upscaling van bestaande DVD-titels.

En ja, $100 dollar (of €75,-) is redelijk fors. Maar ik geef liever dit bedrag uit aan een legale installatie dan dat ik mijn HTPC goedkoop voorzie van virussen. Want de Cyberlink edities op diverse torrent-sites of Usenet-index', zijn voornamelijk voorzien van leuke trojans, etc. Dat is nog buiten het feit dat dit het bedrag gewoon waard is, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Mvg,

Niels Wagenaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen