Ga naar inhoud


[Vizyon] Ervaringen 10000hd cccam


12345hazekamp

Aanbevolen berichten


Geen idee, hoe CCcam erop draait. Maar je moet sowieso alternatieve firmware erop zetten, de embedded CI module is namelijk conax.

 

Ik mag wel aannemen dat de CCcam een client versie is, waarschijnlijk 2.0.11. Hetgeen wel betekent dat je op de interne server clients moet toestaan, welke gelijk aan of nieuwer is dan 2.0.11.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als al deze fun-HD-doosjes zijn uitgerust met een CCcam client 2.0.11 dan lijkt het me logisch dat we geen Nederland 1 HD kunnen zien via sharing.

Daarvoor moest ik op mijn dreambox toch 2.1.4 installeren.

 

Tijd voor een update dus !

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

En 2.1.4 als server en 2.0.11 als client draait echt niet lekker ....

 

Als er op 1 hop van de 2.11 server een 2.14 server staat kan

de 2.0.11 client wel NL 1 HD zien. Helaas ziet de 2.11 server

zelf geen NL 1 HD frown

 

2.14 server <- 2.11 server <- 2.0.11 client

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor deze ontvanger nog geen firmware gevonden waarmee CCcam client mogelijk is. Wel een versie waarbij de ontvanger Seca3 kaartjes kan lezen en deze kan aanbieden via het Newcamd protocol. Ook kan de ontvanger met deze software als Newcamd client connecten. In het netwerk menu kun je kiezen voor Newcamd server of client, en dan op de rode toets drukken om de gegevens in te stellen. Deze firmware heet : Metro_10000HD+_06_21.abs Maincode V1.06B4* (LET OP! je kunt niet zomaar de Ferguson Ariva200 firmware gebruiken, ze zijn wel afkomstig uit dezelfde fabriek maar de Hardware ID is verschillend en je kunt de Ariva firmware niet meer simpelweg met een HEX-editor aanpassen zoals dat bij de vroegere firmwares wel het geval was. Gebruik alleen Vizyon of Metro 10000HD+ firmwares met ID 35004-01029)

Toch las ik op een Duits forum dat er sinds een aantal dagen een versie zou zijn waarbij CCcam ingebouwd zit. Ik kan hem nog niet vinden...

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

On topic : Vizyon 10000 HD

 

De nieuwe firmware werkt prima, en inderdaad nu kunnen we selecteren om een CCcam client in te stellen (opnieuw met de rode toets de gegevens invullen).

 

De ontvanger connect naar de CCcam-server 2.1.4 met een vreemde versie omschrijving: vdr-sc 2.0.10

 

Maar DiscoveryHD doet het zonder hick-ups, RTL4HD en Nederland 1HD decodeert hij prima.

 

Ik ben helemaal blij nu met mijn Vizyon (gekocht voor 119 euro). Zou eigenlijk alleen nog graag fastscan willen. Want ik moet nu mijn eigen favorietlijstjes maken, en dat is toch wel een intensief werkje natuurlijk.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...