Ga naar inhoud

[RE-9000HD] 'k Ben loader 1.23 kwijt + opnameproblemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na wat experimenteren met AAF, Octagon, Ultraplus volgens de gebruiksaanwijzingen op dit forum, ben ik Loader versie 1.23 kwijt geraakt en heb ik nu loader versie 1.21. Dat ontdekte ik nadat nadat ik de Rebox firmware weer had teruggezet. Kan ik de

oorspronkelijk bootloader ergens vinden en dan opnieuw flashen? (NOZEM had daar geloof ik een plugin voor, maar dit moet toch ook serieel kunnen (HDF-flasher, stb-bestand ofzo?).

Het lijkt wel of tegelijkertijd iets fout gaat met het Tunerswitchen: Als op Ned1 (T1, Pol. Horizontaal) een opname loopt, dan kan ik tegelijkertijd RTL5 bijv. (en nog veel meer) niet meer ontvangen. De zenders die ik niet ontvang zijn alle Vertikaal gepolariseerd. De tuners zijn doorgelusd. Ik kan dus wel kanalen van verschillende transponders ontvangen, maar NIET van verschillende polarisaties.

Ik weet (vrijwel) zeker dat het wel goed gewerkt heeft. What to do?

De DISEqC switch heb ik ook verwisseld met een andere, maar dat had geen effect.

Ik heb nu applicatieversie RE v1.08.26.

Graag ondersteuning gevraagd.

Geplaatst:

H/V omschakeling gebeurt in de LNB. Je kunt er dus maar een tegelijk zien.

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

Geplaatst:

Tuner aansluiting: Instelling voor het aansluiten van de tuner op de LNB.

- Gescheiden : Kies ‘Gescheiden’ als u op elke tuner een eigen LNB aansluit. (LNB IN_1 / LNB

IN_2) Het voordeel hiervan is dat u met elke tuner de volledige vrijheid heeft om zender te bekijken

of op te nemen.

- Doorlusmogelijkehid (Loop Through): Kies‘Loop Through’, indien u LNB OUT_1 en LNB IN_2 met

elkaar heeft verbonden. Deze manier van aansluiten heeft wel een aantal beperkingen voor het

tegelijkertijd opnemen en bekijken van zenders. Op deze manier heeft u maar een LNB nodig voor

beide tuners. Deze methode heeft als beperking dat indien een zender wordt opgenomen er

tegelijkertijd alleen maar beperkt naar een andere zender kan worden gekeken. De tweede zender

moet dan in de zelfde Transponder zitten.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Indien je de Octagon of Atevio firmware even tijdelijk terug plaatst kun je doormiddel van een bootloader plugin versie 1.23 terugzetten. Daarna de Rebox firmware er weer in en alles is weer Ok. Maar versie 1.21 werkt ook prima dus je kunt het ook zo laten.

Via serieël kan ook maar als dat fout gaat is je box RIP cry

Geplaatst:

Dank voor de antwoorden.

1. De bootloader 1.21 laat ik inderdaad even zitten. Overigens weet ik niet waar ik de plugin voor versie 1.23 kan vinden. Kun je me op weg helpen?

2. Met jullie hulp kwam ik er achter dat ik een denkfout heb gemaakt. Ik kan de SD-zenders inderdaad gelijktijdig opnemen en bekijken, want zij zijn alle lid van dezelfde transponder. Nu probeerde ik dat met de HD-zenders ook. Maar...de Nederlandse zender zitten op verschillende transponders.

Geplaatst:
Origineel bericht van: billbacon
. Nu probeerde ik dat met de HD-zenders ook. Maar...de Nederlandse zender zitten op verschillende transponders.

En op een andere Astra positie. Hier liep ik op vast omdat ik voor de NL HD zender positie alleen nog maar een single LNB gebruikte dus 2x HD opnemen ging niet. Nu inmiddels wel na aanschaf andere LNB + Switch smile
Geplaatst:

De enige oplossing; een dual LNB. Dus en LNB met twee uitgangen. Beste zonder switch, gewoon twee kabels naar je tuner, een in elke ingang. Setting op "gescheiden" (zie boven), en je hebt twee totaal gescheiden ingangen, waarmee je twee verschillende transponders dus ook twee verschillende polariaties aankunt. Een single LNB kan nooit tegelijkertijd hoog- én laag aangestuurd worden of tegelijkertijd horizontaal én vertikaal gepolariseerd. De versnellingsbak/automaat van je auto kan alleen vooruit óf achteruit geschakeld worden; beide tegelijk gaat gewoon niet.

Dual LNB overigens niet verwarren met duo LNB voor de ontvangst van Astra 1 én 3 (19,2 en 23,5 Oost). Die heb je ook weer in dual (en zelfs quatro, vier uitgangen) uitvoering voor elke combinatie van tuners, transponders en polarisaties.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen