marcow Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Beste forumleden, Omdat ik graag HD zenders zou willen ontvangen heb ik de volgende vraag: In de handleiding van mijn Panasonic tv van 2004 staan de volgende technische specificatie: HIGH DEFINITION Bij Panel staat : XGA ( HD) LCD panel Aantal pixels : 1049088 ( 1280 x 768 ) pixels Alleen zit er op de tv geen HDMI aansluiting op. Kan ik een HD ontvanger op deze tv aanluiten dmv een scartkabel. Mvg Hansvw
Gast sattaz Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 @marcow, Dat kan. Alleen is de beeldkwaliteit minder dan bij HD-televisie met HDMI. Met vriendelijke groeten sattaz
winwiz Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Ja het kan, maar dan heb je GEEN HD. Scart is alleen geschikt voor SD, dus het nut van je HD ontvanger is dan weg. Je kunt eventueel component ( Y - Pb - Pr ) gebruiken om toch HD te kunnen kijken. Dit gaat prima met jouwe HD-Ready tv. Let er dan wel op dat je 5 (!) aansluitingen hebt naar jouw tv 3 voor beeld en 2 voor geluid Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
marcow Geplaatst: 2 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2010 Beste forumleden, Hartelijk dank voor jullie reactie . Zitten de Y - Pb - Pr aansluitingen ook op een HD -ontvanger Gaarne advies. Mvg Hansvw
winwiz Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Origineel bericht van: marcow Beste forumleden, Hartelijk dank voor jullie reactie . Zitten de Y - Pb - Pr aansluitingen ook op een HD -ontvanger Gaarne advies. Mvg Hansvw Ja en Nee.... In ieder geval de meeste wel.... Ik kan niet zeggen allemaal wel of allemaal niet. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
marcow Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Beste winwiz, Ik heb nu onafhankelijk van elkaar zowel de Y-Pb-Pr aansluitingen en de SD -scartaansluiting op mijn tv en ontvanger uit getest . Bij beide aansluitingen krijg ik een melding dat mijn tv geen hogere resolutie aan kan als ik een hogere resolutie in het menu van de REBOX kies als 576 I. Ik vind het dan wel raar dat Panasonic bij de specificatie van de tv een hogere waarde aangeeft en er HIGH Definition vermeld. Zie ik dit verkeerd. MVG Hansvw
winwiz Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Origineel bericht van: marcow Beste winwiz, Ik heb nu onafhankelijk van elkaar zowel de Y-Pb-Pr aansluitingen en de SD -scartaansluiting op mijn tv en ontvanger uit getest . Bij beide aansluitingen krijg ik een melding dat mijn tv geen hogere resolutie aan kan als ik een hogere resolutie in het menu van de REBOX kies als 576 I. Ik vind het dan wel raar dat Panasonic bij de specificatie van de tv een hogere waarde aangeeft en er HIGH Definition vermeld. Zie ik dit verkeerd. MVG Hansvw Als je tv minimaal hd-ready is moet hij volgens de specificatie ook hd op de component ingangen (Y-Pb-Pr) ondersteunen. Als het boekje ook aangeeft dat het ondersteunt wordt kan ik geen reden bedenken waarom het niet zou werken. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
grunnsat Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Origineel bericht van: marcow Bij beide aansluitingen krijg ik een melding dat mijn tv geen hogere resolutie aan kan als ik een hogere resolutie in het menu van de REBOX kies als 576 I. Scart gaat altijd maar tot 576i, dus dat hoef je niet te proberen. Heb je al in het menu van je TV gekeken of je daar voor de component ingang een hogere waarde kunt kiezen? Als dat het geval is zal je ontvanger die waarde wel volgen.
Apple740 Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 De kans bestaat dat HDCP geactiveerd is in de Rebox en in dat geval wordt afaik geen HD resolutie over component uitgestuurd. Heeft de Panasonic geen DVI aansluiting? In dat geval kun je middels een HDMI>DVI kabel de Panasonic van HD beeld voorzien mits het scherm HDCP over DVI ondersteunt. If not, dan biedt alleen een Dreambox ontvanger nog uitkomst (of een andere tv).
winwiz Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Origineel bericht van: Apple740 De kans bestaat dat HDCP geactiveerd is in de Rebox en in dat geval wordt afaik geen HD resolutie over component uitgestuurd. Heeft de Panasonic geen DVI aansluiting? In dat geval kun je middels een HDMI>DVI kabel de Panasonic van HD beeld voorzien mits het scherm HDCP over DVI ondersteunt. If not, dan biedt alleen een Dreambox ontvanger nog uitkomst (of een andere tv). De kans is minimaal dat HDCP id geactiveerd, maar goed je weet nooit... Alleen jammer dat je inmiddels 3 weken verder bent en maar moet aannemen of het wel of niet werkt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Dutchsat Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Ik heb dit al eens andersom gedaan, een Dreambox 7025 met scart omgekat naar HDMI via een converter, werkt perfect. Maar andersom is ook mogelijk. Ik zou voor de maximale resolutie gaan, dus vergeet Scart. Probeer het eens met een HDMI to VGA kabel, deze kosten via een bekende veilingsite minder dan €5,00 en die Panasonic TV zal denk ik wel een VGA aansluiting hebben die je maximale resolutie ondersteund. Is de vraag of je je receiver op deze resolutie dan kunt instellen. Specs van zo een product: HDMI to VGA HD15 3 RCA Video/Audio AV Cable 1.8M 6FT TV GOLD*** Product Details This HDMI to VGA HD15 and Video/Audio AV Cable connects your HDMI-equipped device to your monitor or TV set, features two types of output connectors: VGA HD15 and Video/Audio. The HDMI-equipped devices include high-definition DVD player, HDTV receiver, projector, A/V receiver, Playstation system. The cable supports high-definition resolutions up to 1080p, provides the highest quality picture and clear sound. Spcifications * Connects your HDMI-equipped device to your monitor or TV set, such high-definition DVD player, HDTV receiver, projector, A/V receiver, Playstation system. * Input Connector: HDMI Male (24K Gold plated) * Output Connector: VGA HD15 (15-pin male), Video (1 x RCA Male) and Audio (2 x RCA Male) * Cable Length: 6ft * Conductor: Copper * Color: Black * Cable supports 1080p, 1080i, 720p, 480p and 480i resolutions. * Provide high bandwidth (340 MHz/10.2 Gbps) for high-speed data transfer. * NOTE: DO NOT SUPPORT SIGNAL FROM VCR, COMPUTER OR LAPTOP OUTPUT Package Contents 1 x Brand New HDMI to VGA HD15 3 RCA Video/Audio AV Cable 1.8M 6FT TV GOLD VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen