Gast zzzzzzz Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Ik zie dat deze vraag vroeger al eens gesteld is, maar ontaardde in een discussie over clones. Bij het uittesten van meerdere images voor mijn originele DB8000 had ik daar een image gedownload dat "Ferrari Edition" heette. Ik dacht dat het iets met de kleuren van Ferrari te maken had (qua achtergronden en qua skin en zo), maar het blijkt bedoeld te zijn voor een kloon, en nu krijg ik bij het opstarten : *ER01: NO CA FOUND Ik heb begrepen dat de enige manier om hem opnieuw aan de praat te krijgen zal zijn via een null modem kabel (die ik nog moet halen). Hoe gaat het verhaal dan verder ? Connecteren met een PC die ook over een DB-9 seriële poort beschikt en daar Dreamup op draaien ? En dan een image serieel flashen ? Zijn dat de juiste stappen ? Ik vermoed dat ik er ook weer zou aankunnen mocht ik nog een USB stick liggen hebben, waar Barry Allen opstaat, maar die heb ik helaas vroeger wel gehad, maar nu niet meer. Dus serieel lijkt mij de enige methode. Klopt alles hierboven, of zie ik iets over het hoofd ?
1pm Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Hoop dat het met serieel flashen gaat lukken mijn buurman had hier dezelfde melding op zijn 8000 die hebben we niet meer aan de praat gekregen is omgeruild moeten worden. Had wel de laatste new enigma draaien , maar zoals jij het beschrijft moet serieel flashen gedaan worden dreamup starten dan je box achter op de stroom zetten moet ie de pc zien dan flashen suc6 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Gast zzzzzzz Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Origineel bericht van: 1pm Hoop dat het met serieel flashen gaat lukken mijn buurman had hier dezelfde melding op zijn 8000 die hebben we niet meer aan de praat gekregen is omgeruild moeten worden. Had hij ook een verkeerde versie geflashed ? Ik begrijp dat die melding ook kan optreden als die beveiligingschip (anti-namaak ???) niet goed werkt, of slecht contact maakt. Normaal moet ik dit vanavond kunnen testen. Ik hoop dat het niet omruilen wordt, want dan ben ik hem waarschijnlijk lange tijd kwijt.
1pm Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 klopt hebben we ook getest met die chip je kunt inderdaad eens proberen of ie slecht contact maakt . Die had geen verkeerde image erin maar opeens bij opstarten kreeg ie die melding nl zelfs bij de satshop waar ie em gekocht had kregen ze em niet meer aan de praat . en valt wel mee hoor hij heeft al een andere duurde maar 4 dagen 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
bigm Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 en de reparatie usb-stick die bij de 8000 zit.....kun je daar wat mee....ik weet zelf niet wat ik ermee zou moeten doen wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde
Gast zzzzzzz Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Origineel bericht van: bigm en de reparatie usb-stick die bij de 8000 zit.....kun je daar wat mee....ik weet zelf niet wat ik ermee zou moeten doen Ja, nadat het om zeep was, heb ik eens gekeken, blijkbaar kun je daar wel wat mee, maar je moet wel alles voorbereiden op het moment dat het wel nog werkt. Dan maak je een soort multiboot aan.
bigm Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 ok.....dan weet ik dat ook weer... maar webflash werkt ook niet meer? ik heb met mijn orgine dm800 ook wel eens dezelfde melding gehad, en toen via webflash de boel kunnen repapreren.... wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde
Gast zzzzzzz Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Origineel bericht van: bigm ok.....dan weet ik dat ook weer... maar webflash werkt ook niet meer? ik heb met mijn orgine dm800 ook wel eens dezelfde melding gehad, en toen via webflash de boel kunnen repapreren.... Neen, webflash werkt niet meer. Volgens mij zal het toch een andere melding geweest zijn, STOP xxxxx (met één of ander nummer dus). Dan heeft hij wel nog een minimale boot kunnen doen, en heeft hij dus een IP adres bemachtigd. Ik heb hem ook eens met een crosslink kabel aan mijn laptop gehangen, maar ook dat deed niets.
1pm Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 heb je geen cloon ?? 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
M_Z Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Citaat: mijn originele DB8000 TS zegt dat hij dus een originele ontvanger heeft, maar per ongeluk een cloon image heeft gebruikt. Ik vind dat zolang het blijft gaan over de reanimatie van een originele dreambox, wij hierover moeten kunnen blijven praten. Mocht blijken dat zzzzzzz toch een cloon heeft, wordt het topic onmiddellijk gesloten! Waarom zou je met dreamup en een nulmodemkabel je ontvanger niet meer aan de praat krijgen. De bootloader is toch dubbel beschermd in de DM8000 ? Heb je nu al geprobeerd om eens een originele Dream-image erop te krijgen via Dreamup ? Een crosslink kabel is iets anders dan een nulmodem kabel. Seriële kabel gebruiken dus, dan moet het lukken om er een nieuwe image in te krijgen. M_Z
Gast zzzzzzz Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Ik heb wel degelijk een originele versie, want die klonen bestaan nog niet lang, en mijn box heb ik al ongeveer een jaar. Vandaar dat ik ook nooit gedacht had dat ik een verkeerde versie er bovenop kon zetten, ik wist niet eens dat die klonen bestonden. Heel wat miserie gehad ondertussen. Bij verkoper geweest die zei dat hij zo'n kabel had. Toen ik die had, bleek dat ik 2 "vrouwtjes" nodig had en deze kabel was langs de ene kant een "mannetje". Nog eens teruggereden, heeft mij een gender changer gegeven. Kabel werkte precies niet met Dreamup. De kabel was behoorlijk lang. Naar een kennis gereden die een zelf in elkaar gezette kabel had. Daarnet met die kabel geprobeerd, en hij begon al direct met de bootloader te overschrijven. Voor alle zekerheid ben ik er nu de originele Dream image aan het opzetten (serieel, dus dat duurt eventjes 70 minuten...), daarna ga ik opnieuw nog eens met Gemini 5.1 proberen. Ik wou gewoon nog eens wat images testen. Nooit gedacht dat ik in deze situatie ging terechtkomen. Dus neen, ik heb geen kloon, en ik ben ook geen voorstander van die klonen, want je weet niet wat je koopt. (mocht ik een kloon gehad hebben dan zou die gepatchede versie nu net geen problemen gegeven hebben, want die is precies voor die klonen gemaakt)
Gast zzzzzzz Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Ondertussen originele Dream geflashed en nu weer eens met Gemini 5.1 aan het testen. Dus, met de juiste kabel en de juiste Dreamup versie valt dit op te lossen. Ten minste als het probleem ligt aan het feit dat je een verkeerde versie geflashed hebt. Dat het van die buurman niet lukte zal wel te maken gehad hebben dat zijn chip op het moederbord raar deed (slecht contact of zo).
M_Z Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Die winkel heeft je eerst een normal seriële kabel verkocht, en met een gender changer kun je daar geen nulmodem kabel van maken. Daar pas je namelijk alleen de stekkers mee aan, maar verleg je geen interne draadjes. 2 en 3 zijn namelijk met elkaar verwisseld in die nulmodemkabel, terwijl die bij een seriële kabel rechtdoor loopt. M_Z
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen