Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alle 5 afleveringen vorige week van "Therapie" opgenomen op de DM8000 (zendt Ned2 HD 5 weken uit).

Ziet er niet best uit, hoewel dat deels ook aan de camera (zou dit wel in HD zijn opgenomen?) kan liggen.

Matige zwartdetails, niet ragscherp ook.

I.i.g.. liegt de bitrate er niet om: 4,8 Mb/sec.

Da's niet best vind ik: de BBC en de Duitsers halen doorgaans 12-16, en Arte HD ook!

Kan iemand bevestigen dat CD de compressie weer aan het opvoeren is?

Geplaatst:

Dat kan niet bevestigd worden, het aantal zenders op een transponder is sedert de uitrol van de HD-transponders niet echt veranderd.

Ik denk dat je een SD-uitzending hebt opgenomen, de bitrate is daar altijd lager. Zwartwaarden hebben overigens niets met bitrate te maken.

Geplaatst:

Het programma zelf geeft niet veel info erover. Maar gezien de bitrate tov die andere 12-16 is het inderdaad geen HD.

Heb het helaas gemist. Mis eigenlijk wel een duidelijke aanduiding in welk format het uitgezonden wordt. In de tijd van zw/kleur stond het erbij. Toen Mono/Stereo/Dolby, toen 16:9 3:4, maar een SD of HD nog niet.

Geplaatst:

Ik mis ook dat er bij de PO en de zenders van SBS en RTL niet wordt aangegeven of een uitzending wel echt native HD is... Tja misschien is het wel extra zodat het niet zo opvalt how weinig wel in echt Native-HD wordt uitgezonden...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

De SD-versie die ik zelf heb opgenomen is rond de 2,7 Mb/s.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pjotrb
De SD-versie die ik zelf heb opgenomen is rond de 2,7 Mb/s.

Dat is ongeveer gehalveerd. Zou het dan SD+ zijn geweest ?
Geplaatst:
Origineel bericht van: Edwin024
Dat lijkt me toch sterk. Alles wat je van internet haalt ziet er vaak beter uit dan bij Canal Digitaal smile

Whow..... geen negatieve reclame hé wink
Geplaatst:

De bitrate wisselt heel erg: zoals gezegd 4.8 Mb/sec voor Ned2-In Therapie, maar Ned3 gaf plots 9 Mb/sec aan wat in elk geval redelijk te noemen valt!

Maar geen een CD zender komt aan de 11.9 Mb/sec van ARD...

Geplaatst:

het is dan ook een variabelle bitrate met pieken tot soms 14Mb op sommige zenders.

is te zien of er veel beweging is en op andere zenders niet veel beweging is,

je kan dit soms zien snachts als er op de andere RTL en SBS zenders zo beltelefoon dingen zijn.

dan zijn de zenders op die transponder met pieken tot 14.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen