Ga naar inhoud

Zwak signaal 23.5 en wisselend op andere sats

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Op de nederlandse HD zenders is het signaal vrij zwak, rond de 70%. Nou is dat prima als de hemel strak blauw is, maar wanneer het iets regent valt het signaal vrij snel weg.

Een voorbeeldje (23.5):

Sport1.2 geeft op mijn DM800 een signaal van 70%

Sport1.2 geeft op mijn DM7020een signaal van 90%

Voorbeeld 2 (19.2):

Tv Oranje geeft op mijn DM800 een signaal van 65%

Tv Oranje geeft op mijn DM7020een signaal van 88%

Als ik kijk naar History HD op de 19.2 krijg ik weer een signaal van 92% op de DM800.

Kabels + F-Connectoren zijn gecheckt en 100% in orde.

Heb de bekabeling zelfs gewisseld tussen beide tuners. Resultaat is hetzelfde. Schotel is 100% goed uitgericht, signaal van 71% op de DM800 is het hoogst haalbare.

Hoe is het mogelijk dat bijvoorbeeld Tv Oranje 65% signaal heeft en History HD 92%? Zit er dan zoveel verschil in transponders??

Dit is de opstelling:

Visiosat schotel

3 LNB's voor 13, 19.2 en 23.5

DM800 HD

DM7020

Geplaatst:

Het signaal in % tussen een DM7020 en een DM800 kun je niet vergelijken.... 90% vij een DM7020 kan precies even sterk zijn dan 70% bij een DM800.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Oke ik kan er in komen dat er verschil in de percentages zit.

Maar waarom bij de DM800 zoveel dat het beeld weg is bij een beetje regen?

En waarom zit er op de 19.2 zoveel verschil in signaal sterkte?

Op de DM800 geeft de ene zender slechts 65% terwijl een andere 92% geeft.

Geplaatst:

Op zich is de signaalsterkte zoals opgegeven door de ontvangers een onbelangrijk begrip. Gebruik een lnb met een hogere versterking of plaats er een inline signaalversterker tussen en hop: méér signaal.

Maar het signaal is niks béter geworden.Zowel gewenst als ongewenst signaal zijn beide 'harder'. Het gaat dan ook om de verhouding tussen gewenst en ongewenst signaal: de signaal/ruis verhouding.

De automatische sterkteregelaar van je tuner regelt niet op maximaal signaal, maar op beste signaalkwaliteit. Dat alleen al kan de verklaring zijn waarom sommige transponders meer signaalsterkte geven dan andere en onderling vergelijken tussen twee ontvangers is ook zinloos omdat de fabrikanten allemaal zelf verzinnen wat 100% is.

Erger is dat zenders kennelijk snel wegvallen, dus de signaalkwaliteit is niet goed genoeg. Heb je daar een indicatie van? Pli kan de signaalwaliteit in dB weergeven, je moet 12-16 dB kunnen halen met jouw opstelling.

Geplaatst:

Dit zijn screenshots van RTL7 en Nederland 1 + het Signaal, kunnen jullie daar iets mee?

Als er meer info nodig is, roep maar en ik zorg er voor.

Rtl7.png

Ned1.png

Geplaatst:

Wat we eigenlijk al wisten, de s/n verhouding is zwak.

Ik heb met mijn 7020 op Ned1 ruim 14 dB, jij 11.

Ik gebruik een goedkope Archsat, jij een kwalitatief veel betere Visiosat. En ik heb mijn 23.5 lnb onorthodox tussen 19.2 en 28 gepropt, waardoor ik wat signaal kwijt ben geraakt.

Kortom: er klopt iets niet helemaal in je installatie. Ik denk primair toch schotel beter uitrichten. Kijk ook eens wat voor verlies je switch veroorzaakt.(switch er uit)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Herco M.
Heb je een originele dm800 of een clone?

Ik dacht dat het een clone was, zit overigens wel een Alps tuner in. Als die al echt is..

Maar het rechtstreeks aansluiten van de 23.5 zonder de diseqc is wel een goed idee, ga het direct even testen en zal zo mijn bevindingen testen!
Geplaatst:
Origineel bericht van: Thresher

Ik dacht dat het een clone was, zit overigens wel een Alps tuner in. Als die al echt is..

Maar het rechtstreeks aansluiten van de 23.5 zonder de diseqc is wel een goed idee, ga het direct even testen en zal zo mijn bevindingen testen!

Clone ?

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Geplaatst:

Heb zojuist de DM800 rechtstreeks op de LNB van de 23.5 aangesloten en het signaal blijft 70%.

Nu komt er een regenbui over, lang leve nederland.. en kijk wat het signaal nu doet:

Ned12.PNG

Tv Oranje (19.2):

Tvo.PNG

History HD (19.2):

Hist.PNG

Geplaatst:

Dan zul je misschien pech hebben en een clone met slechte tuner getroffen hebben. Zijn vaker problemen mee, en als je box een clone is, is je Alps tuner uiteraard ook namaak......
Geplaatst:
[ik dacht dat het een clone was, zit overigens wel een Alps tuner in.

Het bespreken van problemen met clones wordt niet op prijs gesteld hier bij Sat4all.

Topic closed dus.

M_Z
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.