Gast tsakkie Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Mijn schotelmotor heeft altijd gewerkt, maar nu heb ik een probleem. Ledje knippert 3x achter elkaar rood, dan weer groen...3x rood, etc... Als op de motor de bewegingsswitch indruk dan beweegt hij even en wordt de led rood, na enige seconde gaat de motor weer terug en gaat het ledje weer knipperen zoals boven omschreven. Wat gaat er hier fout ? Het merk van de motor is onbekend, zie ik iig nergens staan. Ook al de reset knop gebuikt op de motor, maar niets helpt.
Gast azboxhd Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Dan moet je hem even risetten.of google even manuel DisEqC H-H MOTOR dan vind je de manuel. [dmsiua.com] -------------
Gast Kimble Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Ken zo 4 motoren en heb de manuals ervan. Vraag 1: Zit het motorblok onder met de draaikop boven of andersom. Vraag 2: Zitten er 2 drukknoppen, waarbij bij eentje een klein gaatje en aan de andere kant de led. Vraag 3: Zit de gradenboog op het draaiende deel of op de motor. Als ik dit weet dan kan ik een reply geven met de manual. Ik denk dat je limitproblemen hebt.
Eddy VL Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Google op "sg2100 manual" Geeft misschien een indicatie. Kan zijn dat je Limieten op 0 staan... (Via de Set-up van je ontvanger) Eddy Vl
Gast azboxhd Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 of is het er een met twee leds een roode en een groene. ============================= johan
Gast tsakkie Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 http://www.dmsiusa.com/documents/Manual%20SG2100%20New1.pdf Deze is het wel, maar hoe ik ook doe of reset, 1,2,3x rood dan groen en weer 1,2,3x rood, etccc..... In schotel software gekeken, maar dit lijkt me allemaal goed, zo heeft hij het altijd gedaan. Ook de kabels nagemeten en geen kortsluiting. Mijn ontvanger is een DSR 9500 van Samsung Ik zit zo te denken aan een fabrieksreset.
Gast azboxhd Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 heb je toevallig al eens een andere ontvanger geprobeerd. ====================== johan
Gast tsakkie Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Ja, maar die heb ik niet helaas. Na een reset ontvanger is het lampje groen, na manual knop op motor blijft hij continu rood branden nu Oftewel deze melding: Error Message: Over Current / Reach Hardware Limits … Reset of andere knopjes, niets werkt meer nu...zucht
Gast azboxhd Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 ik heb er een voor me staan ,daar staat bij red =low intensity op de motor . =================================== johan
Eddy VL Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Eens nazien of er rechts naast de LED geen gaatje is van ong 2 mm. Zo ja plooi een grote paperclip om zodat je een recht staaafje hebt. Mooi recht in het gaatje schuiven. Als je weerstand voelt even doordrukken (is een schakelaar). M.v.g. Eddy Vl
Gast tsakkie Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Resetten had ik al gedaan, met paperclip, maar dat help dus 0,0
Eddy VL Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Toch eerst eens dit proberen: Ontvanger aanzetten, verbonden met de schotel en eens in de settings opzoeken in je "systeem instellingen" of de ontvanger op "Motor" staat en of er iets instaat voor "limietinstellingen": aan/uit. Kan je af zetten. Of het aantal graden van de limiet bvb op 70 zetten. Als je de menu verlaat zal hij het commando doorgeven naar je motor. Eddy Vl
Gast Kimble Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Heb een duidelijke afbeelding van je motor. De reset is duidelijk aangegeven zie bijlage. Druk die maar eens (onder spanning) in. Suc6.
Gast tsakkie Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Niets helpt dusver. Of de motor is kapot of de ontvanger lijkt me. Ik ga eerst een andere ontvanger proberen, jullie horen nog.....
Gast c.c. Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Wat voor ondvanger heb je op die motor. Controleer je f-conektoren op je coax kabel eens goed. Is de coax kabel tijdens het draaien niet uit je f-conector getrokken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen