Ga naar inhoud


Sterke transparante tape


steventje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ben op zoek naar een sterke transparante/onzichtbare tape, dikte ongeveer 5 cm om een herstelling aan een glaswerk te doen.

 

Iemand enige ideeën qua merk?

Heb al wat gegoogled maar transparante sterke tape niet tegengekomen, wel scotch tape maar das meer voor kantoorbenodigdheden.

Ik zoek echt iets dat blijft plakken smile

 

Bedankt !

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: steventje
Hoi,
Ben op zoek naar een sterke transparante/onzichtbare tape, dikte ongeveer 5 cm om een herstelling aan een glaswerk te doen.

Iemand enige ideeën qua merk?
Heb al wat gegoogled maar transparante sterke tape niet tegengekomen, wel scotch tape maar das meer voor kantoorbenodigdheden.
Ik zoek echt iets dat blijft plakken smile

Bedankt !


Je zal 5 cm breed bedoelen. Bel Scotch (oftewel 3M) en als die het niet hebben vergeet het dan maar. 3M is leverancier aan kantoor, maar ook aan drukkerijen. Montage van litho's gebeurd ook met tape die oersterk moet zijn daar de delen kunststof nog geen 1000e millimeter mogen verschuiven.

Bel anders een drukkerij, die heeft waarschijnlijk ook wel de tape. Bij het belichten van offsetplaten moet de tape onzichtbaar zijn. Heb van 1988 tot 1996 een fotolithografisch bedrijf gehad en maakte naast litho's ook montage's voor A0 persen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Op de rotorbladen van een helicopter, en op propeller-bladen van kleinere vliegtuigen wordt vaak ook een doorzichtige tape gebruikt op de voorrand van het blad. Ook dat wordt door 3M geleverd onder de noemer: Helicopter tape.

T B


Dat is helemaal supertape. Wat dat voor natuursinvloeden (krachten/zuren/temp etc) voor de kiezen krijgt doet me een beetje denken aan flinterdun kogelvrijglas :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Dat zal dan ongetwijfeld polycarbonaat zijn met superlijm, of misschien wel PVB met superlijm

vGnp


Na het gelezen te hebben, schoot mij die aflevering op Discovery te binnen. Daar hadden ze ook die folie ook op glas geplakt. Als je die inderdaad op die TS zijn ruit/raam plakt dan zie je die niet zitten en is beresterk. Alleen die scheur zal nooit onzichtbaar worden. En om dat nou even te laten harsen door zo'n autoglasboer wordt een beetje prijzig als je ziet wat ze vragen voor een pitje van 3 mm.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...