Ga naar inhoud


Nemen je hersens je in de maling ?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Nemen je hersens je in de maling ?

 

Eigenlijk wel. Het is net als reverse-enginering. Je moet nooit afgaan op je eerste intuitie. Analyseer de boel.

 

Is het psychisch.... Yep, een oerinstinkt omdat mensen nu eenmaal krijgers zijn en het denken wel later komt.

 

Draai de boel eens om. Is prettiger leven ook. Daag je gedachte uit. Klopt het wat ik zie, zonder te veroordelen.

 

Rijtje is heel simpel. Je hebt met 5 G's te maken.

Gebeurtenis, Gedachte, Gevoel, Gedrag en Gevolg. Het gebeurd allemaal in a plit of a second.

 

Pak een gebeurtenis die je onlangs mee hebt gemaakt en zet onder die 5 G's eens eerlijk hoe het verliep en of je er tevreden mee was. Voorbeeldje.....

Gebeurtenis: Je wordt zichtbaar geflitst

Gedachte: Partijtje "Schuttingtaal"

Gevoel: Sneller kloppend hard, aangespannen spieren

Gedrag: Vrij agressief

Gevolg: Iedereen kan eventjes beter uit de buurt blijven

Reeël toch......

 

Daag je gedachte eens uit......

 

Gebeurtenis: Je wordt zichtbaar geflitst

Gedachte: Whoow ik rijdt te hard

Gevoel: Weinig lichamelijke reactie

Gedrag: Terughoudend

Gevolg: Zintuigen weer op scherp

 

Veroordeel dan ook niemand op een vooroordeel en probeer altijd je gedachte uit te dagen.

 

Visueel bewijs of jij je hersens kunt beinvloeden......

 

Deze dame draait linksom, kijk maar

 

post-214-1318261141,2728_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bewijs dat je al sneller oordeeld naar aanleiding van wat ik zeg is geleverd. Kijk nog maar eens goed. Ze draait rechtsom. Als je dat niet geloofd, open die afbeelding dan nog maar eens zonder te kijken en kijk op je kop weer terug en draai je hoofd dan weer recht. Zie je nu dat ze rechtsom gaat.

Moest wel even op deze "achterlijke" manier, omdat wat ik zei nog steeds in je hersens zit opgeslagen.

 

Tip, doe een keer de SOVA of de VERS Training. Maakt het leven wat gemakkelijker.

 

wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Kimble (of wordt het goedemiddag?),

 

Kijk, die schaduw van het uitgestoken been is alleen zicht baar als haar been achter langs draait. Aan de dame zelf is het niet te zien welke kant ze opdraait.

 

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kimble,

 

Last van slaap stoornissen smile of gewoon op donderdagmorgen met de bezem de kroeg uitgezet waar je woensdagavond in bent gelopen :D

Man, vieruurnogwat, da's echt kinderbedtijd.

 

Wat jij hier allemaal vertelt is gewoon een potje relativeren. Niets meer of minder. Daar heb je dan ook echt geen trainingen voor nodig denk ik.

Verder is er een hoop afhankelijk van hoe je je voelt. Als je fris en goed uitgeslapen bent dan kan je vaak een boel hebben. Ben je moe na een dag werken dan ben je vaak minder scherp, en een stuk gemakelijker prikkelbaar.

Het is simpel met de draaiende dame. Als je goed bent uitgeslapen dan zal de dame continue 1 kant opdraaien. Ben je moe dan zal het gaan wisselen. Dan weer rechtsom, dan ineens weer linksom.

 

Citaat:
Gebeurtenis: Je wordt zichtbaar geflitst

Gedachte: Partijtje "Schuttingtaal"

Gevoel: Sneller kloppend hard, aangespannen spieren

Gedrag: Vrij agressief

Gevolg: Iedereen kan eventjes beter uit de buurt blijven

 

Bovenstaande duidelijk zonder relativeren.

 

gerelativeerd:

Gebeurtenis: Je wordt zichtbaar geflitst

Gedachte: Pfrrtt, beter opletten voortaan dikke.

Gevoel: shit happens

Gedrag: schouders ophalen, nu toch al gebeurd, jammer dan, doorblazen, de kans dat ze even verder weer staan is nihil smile

Gevolg: fanmail uit Leeuwarden.

 

Om te leren relativeren heb je echt geen cursus nodig. Althans ik niet. Ik grijp de hond bij de lurven en ga lekker een stukje stappen in het bos. Of weiland en dan hond leker laten zwemmen in rivier. Als ik dan de hond achter de konijnen aan zie draven (beest houd erg van konijnen smile ) dan lig ik weer dubbel. Ook kan ik tijden kijken naar het gedrag van beesten. Of het nu boerderijbeesten zijn of bijvoorbeeld een jagend valkje boven de weilanden. Gewoon mooi. Over een hekje hangen, kijken, sigaretje, ik kom dan gewoon weer helemaal tot rust.

En hier wringt denk ik voor veel mensen de schoen. Die wonen ergens "in de stad" en hebben geen natuur om de hoek. Niets om de stress kwijt te raken. Alleen maar bakstenen, beton, en asphalt om je heen, en met heel veel geluk een stadspark.

Brrrr, zou er stapel mesjogge van worden.

 

Verder relativerend: wat een lulverhaal is het weer geworden smile

Alla,

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dame draait echt wel links en rechtsom.

 

Het ligt er helemaal aan welke kant van je hersens actief zijn. Met goed oefenen lukt het om ze dan weer links en dan weer rechts te zien draaien. Het is een voorbeeldje van wat je wilt zien en wat niet.

 

Maar goed... wat het nachtje betreft aan de andere kant van de wereld zijn ze dan wakker. Gebeurd wel vaker hoor dat ik de wekker zet of doortrek. In de ochtend 3 uurtjes na 8 uur plat en het gaat weer.

 

Maar het is GOED

post-214-1318261142,0068_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er helemaal aan welke kant van je hersens actief zijn. Met goed oefenen lukt het om ze dan weer links en dan weer rechts te zien draaien. Het is een voorbeeldje van wat je wilt zien en wat niet.

 

Bij me zie ik haar alleen maar naar rechts draaien.

Als ik naar de bovenbenen kijk klopt het ook dat ze rechts draait.

Of ik zie het draaien voor mijn ogen hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Volgens mij draait Femke naar links :D

Salu2, D.Quijote



Nee hoor ik kan ze weer links en rechtsom zien. Maar dat plaatje met GOOD, had je daar EVIL al in gezien wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Bij mij draait er niets. Is er nu iets stuk?

Kom maar, inkoppertje :D


Daar gaat nu een draadje over met wat tips en adviezen mbt de SG-2100 wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eerst even dat je gek geworden was.....

 

duurde even voor ik zelf zag dat deze wulpse dame inderdaad links en rechtsom draaide.

wel moet je dan even je ogen van het beeld wegdraaien en weer terug......

 

het woordje evil was het eerste wat mij opviel, daarna pas het woord good.

 

wat is trouwens het voordeel als je hier meer in gaat verdiepen, krijg ik dan een nog dikkere kop...?

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...