Ga naar inhoud


Mediaplayer.


D.Nijs

Aanbevolen berichten


Behalve 1080p heb ik bijna allerlei mkv-avi-mpeg-wmv bestanden problemloos en met een goede beeldkwaliteit afgespeeld. (omdat de bestanden te groot zijn, heb nooit een 1080p gedownload tot nu toe) Ik weet het niet of je 1080p kan afspelen met Azbox.

 

Gezien de elk type Azbox HD zelfde firmware gebruikt, kan ik zeggen dat de mediaplayer hetzelfde is voor elk type.

 

Als je de ondertiteling samen met video bestand in een map gooit en zelfde naam geeft (Bijv: matrix.mkv en matrix.srt) dan zonder probleem automatisch wordt gedetecteerd. Als je de video bestand wil afspelen komt een waarschuwing: Bijschrift (ondertiteling)bestand detecteert! Wilt u dit gebruiken? dan kies je voor Ja dan voila! Maar als je ondertiteling een andere naam hebt dan video bestand kan je die via menu zoeken, je kan ondertiteling kleur naar je eigen smaak veranderen, ook ondertiteling positie en synchroon is handmatig verstelbaar.

 

DTS, AC3, MP3, MP2 geeft geen probleem. Andere extensies weet ik het niet (nooit meegemaakt)

 

Codec ondersteuning per firmware kan verschil hebben.Bijvoorbeeld

bij fw versie 1 doet wmv goed

bij versie 2 niet goed

bij versie 3 weer goed maar deze keer mkv is iet goed

bij versie 4 DVD Image bestanden (ISO, IMG) niet goed, voorspelen ofzo.

bij versie 5 DTS is weg

bij versie ............

.....................

...................bijna alles OK.

 

Zo gaat het door, maar ik moet eerlijk zeggen, tot nu toe kwam heel veel veranderingen en nu is het bijna perfect. Gewone avi, mkv en dergelijke bestanden zijn afspeelbaar. Laatste fw´s zijn hier goed genoeg, die missen geen codec meer en heb gehoord dat je 1080p nu ook kan spelen..

 

Wat mij betreft heeft Azbox een zwakke punt voor afbeeldingen- foto´s.. Groot pixel/resolutie afbeeldingen zijn niet te zien maar daarvoor heb je ook Azbox tools die de foto´s voor jou naar Azbox ingooit met een geschikte schaal en grootte (door die tool worden afbeeldingen automatisch bijgewerkt en verkleind).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...