peterksr Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 hallo, ik hoop dat ik niet dubbel post maar heb de volgende vraag. daar mijn dm800 kaput is ben ik op zoek naar een andere ontvanger. nu is mijn vraag is er eimand die mij kan zeggen of de VU+ vergelijkbaar is met een dm8000 ik heb een schotel met vier koppen in wil eigenlijk ook met CCam files werken en eventueel pli of gemini image werken. welke images zijn voor de VU beschikbaar ? ik had op mijn dm 800 ook een D-Link stick aangesloten voor draadloos contact te hebben met de ontvanger voor het plaatsen van zenderlijsten werkt dit ook op de VU+ ontvanger ? gr Peter 1 maal VU+ DUO +
Tonskidutch Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 de VU+ DUO of ook de SOLO kan hetzelfde en meer dan die dm800 de duo is een twin tuner receiver de solo is een single receiver echter exclusief interne hdd (wel extern) meer omdat ze nieuwere en een betere processor hebben alsook een veel betere tuner, koeling en voeding. wifi of wlan werkt op de VU+ Duo voor beheer, maar never nooit voor opnemen of afspelen (ook niet op je dream) ciao Second Life Mungo Parker
peterksr Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch de VU+ DUO of ook de SOLO kan hetzelfde en meer dan die dm800 de duo is een twin tuner receiver de solo is een single receiver echter exclusief interne hdd (wel extern) meer omdat ze nieuwere en een betere processor hebben alsook een veel betere tuner, koeling en voeding. wifi of wlan werkt op de VU+ Duo voor beheer, maar never nooit voor opnemen of afspelen (ook niet op je dream) ciao dank je voor het antwoord , begrijp ik goed dat je met de dlink stick dus draadloos kan werken en zoals met de dreambox ook settingslijsten,immage kan plaatsen e.d.? ik heb gezien dat er diverse pli immages zijn voor de VU+ kanje mij (of iemand anders) vertellen welke image het besten draaid op deze box ? Peter 1 maal VU+ DUO +
Tonskidutch Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 hoho, met wlan kun je geen image plaatsen dat kan met rs232 of usb stick de images is echt weer een pure meningen kwestie de originele draaien natuurlijk en dan de afgeleide ervan is VTI OpenPli maakt een iets andere als je op dm800 gewend was aan OpenPli zou ik het natuurlijk op de VU+ ook gebruiken. ciao Second Life Mungo Parker
peterksr Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch hoho, met wlan kun je geen image plaatsen dat kan met rs232 of usb stick de images is echt weer een pure meningen kwestie de originele draaien natuurlijk en dan de afgeleide ervan is VTI OpenPli maakt een iets andere als je op dm800 gewend was aan OpenPli zou ik het natuurlijk op de VU+ ook gebruiken. ciao foutje van mij betreft het plaatsen van image ik bedoelde natuurlijk settingslijsten. gr peter 1 maal VU+ DUO +
Edgario Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Settinglijsten voor Enigma2 plaatsen is mogelijk. Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's
Beheerder Michel Geplaatst: 6 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 6 augustus 2010 De gevraagde vergelijking was tussen de VU+ en de DM8000 en niet de DM800. Dat is nogal een verschil. Zowel in prijs, maar ook in mogelijkheden. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 klopt Michel, ik was even off-beat doordat peterksr zelf een dm800 nu heeft tov de dm8000 is de vergelijking met de VU+ mank. ciao Second Life Mungo Parker
peterksr Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch klopt Michel, ik was even off-beat doordat peterksr zelf een dm800 nu heeft tov de dm8000 is de vergelijking met de VU+ mank. ciao en wat bedoel je dan met vergelijking is mank ? of te wel leg eens uit ? peter 1 maal VU+ DUO +
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 nou ja, qua prijs qua aantal tuners (optioneel) qua uitrusting betreffende aansluitingen qua ondersteuning (Vu+ is er pas kort en gebruikt andere drivers) mbt beeld en geluid zeggen enkele, hoewel je daarmee ook een beerput van meningen en subjectiviteit opent. maar er zijn mensen met VU+ + DM8000 op het forum, die mogen aan het woord. ciao Second Life Mungo Parker
Beheerder Michel Geplaatst: 6 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 6 augustus 2010 mwa, Vergeet niet het grote OLED display, mogelijkheid voor DVD speler en de veel betere afstandsbediening. De VU+ is een hele leuke twin tuner, maar de DM8000 is wel ff wat luxer en uitgebreider. Als je dat allemaal niet nodig hebt en je vind Pli prima, dan zou ik gewoon de VU+ kopen. Zelf hou ik het bij een DM8000. Ik vind het namelijk erg belangrijk om veel tegelijk te kunnen opnemen om het (iets) later zonder reclame te kunnen kijken. Ik heb er om die reden ook 3 tuners in zitten. Bij mij staat de DM8000 vooral in de avonduren vaak op 4 of 5 zenders tegelijk op te nemen. Nu het aantal zenders enorm over astra 1 en 3 verdeeld is, wordt het steeds belangrijker wat dat betreft flexibel te kunnen zijn. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 oled? ach ja, klopt! wel hier staat alle av apparatuur achter de kijk-troon en enkel de plasma voor de troon! dus een display of uiterlijk, tja niet belangrijk ach met het absolute topmodel van dmm is niet te concureren, dat lijkt me evident en dat mag ook zo blijven. ciao Second Life Mungo Parker
Neptunus Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 De DM8000 speelt meer formaten af, beeldkwaliteit is volgens mij hetzelfde. AB van de DM is universeel, dus je kan er ook je tv mee bedienen. Vooral de mogelijkheid meerdere tuners te plaatsen, in mijn geval 2 extra DVB-t tuners is het grootste voordeel van de 8000, de VU heeft een prima prijs/kwaliteitverhouding. Beiden zijn bij mij stabiel te noemen, beiden Pli aan boord en beiden innig aan elkaar verbonden via interne share, partnerbox, NAS en de interne disk in de VU. Kortom: ik ben super tevreden over mijn installatie! Het is echt top! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
alx Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Ik neem ook veel op. Daarin is de DB8000 niet te verslaan. Door het prijsverschil ben ik voor de VU+ gegaan. Ook daarin kun je snijden in de opnames. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Neptunus Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Eerlijk gezegd vind het grote prijsverschil niet helemaal te rechtvaardigen. Voor mij persoonlijk heb ik het er graag voor over omdat ik meer dan twee tuners wil maar ik kan me situaties voorstellen dat men een 8000 koopt terwijl men met een VU prima uit de voeten kan. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen