Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
De DM8000 speelt meer formaten af,

Daar wil ik nog wel eens een discussie over voeren, de VU+ speelt volgens mij net zoveel formaten af als de 8000.
Momenteel draai ik een divx film af vanaf een externe hd op de voorste usb poort van de VU+..

Voor de rest heb ik weinig vergelijkingsmateriaal tussen de 8000 en de VU+, ik kan slechts meepraten tussen een 800 en de VU+, aangezien ik ze hier beide heb staan.

Wanneer je enkel alleen de twee satelliet tuners gebruikt, dan is het kopen van een 8000 simpelweg weggegooid geld.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Ik heb sinds een maand een vu+duo, ik heb deze in de plaats gekocht om de dreambox 800 te vervangen en ik moet zeggen dat deze zeer stabiel draait, hij is nog maar 1 x vast gelopen, toen ik films tegen hoge snelheid op de schijf van mijn vu+duo aan het zetten was.

Ook heeft hij een betere tuner dan die van de dreambox 800.

Ik had vroeger zenders van 28° die storingen kregen, deze zijn er nu niet meer!

Voor mij is de beeldkwaliteit ook hetzelfde.

Sommige beweren dat die slechter zou zijn, ik zie dit toch niet.

Ik zou iedereen aanraden om over te stappen, de vu+duo is zeker zijn geld waard!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
mwa,

Vergeet niet het grote OLED display, mogelijkheid voor DVD speler en de veel betere afstandsbediening.

De VU+ is een hele leuke twin tuner, maar de DM8000 is wel ff wat luxer en uitgebreider.

Als je dat allemaal niet nodig hebt en je vind Pli prima, dan zou ik gewoon de VU+ kopen.

Zelf hou ik het bij een DM8000. Ik vind het namelijk erg belangrijk om veel tegelijk te kunnen opnemen om het (iets) later zonder reclame te kunnen kijken. Ik heb er om die reden ook 3 tuners in zitten.

Bij mij staat de DM8000 vooral in de avonduren vaak op 4 of 5 zenders tegelijk op te nemen.
Nu het aantal zenders enorm over astra 1 en 3 verdeeld is, wordt het steeds belangrijker wat dat betreft flexibel te kunnen zijn.

Mvg,

Michel

de AB van de 8000 kan niet tippen aan de VU AB (behalve om de tv aan en uit te zetten)
deze vu AB is super gevoelig je hoeft nog niet eens te richten op de VU om BV te kunnen zappen
dat is toch helemaal anders dan met de 8000 AB

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Geplaatst:

Daar ben ik niet mee eens, ten eerste vind het een vereiste dat je de TV ook moet kunnen bedienen met dezelfde AB, maar belangrijker nog: de Dreambox kan volledig "blind" bedienen vanwege de positie van de toetsen, dat lukt echt niet met die van de VU, tot slot, maar dat is persoonlijk, een witte AB is lelijk.

Ik heb een goedkope harmony (27 euro) gekocht en die kan ook alles bedienen. Maar niet blind.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Een feature die je misschien wel zou verwachten op de Vu+ Duo, maar die er niet op zit is PiP.

Geplaatst:
Citaat:
een witte AB is lelijk.

Als je tegenwoordig een VU+ koopt dan zit er ook een zwarte AB bij.
Vind ik persoonlijk ook beter.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Geplaatst:

Maar dan nog, de Dream AB is echt veel beter want blind te bedienen en je kan de AB van de tv permanent wegleggen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Edwin024
Als je er maar lang genoeg mee werkt kun je ELKE ab blind bedienen.

die tijd heeft ie hier ook niet gehaald
ik gebruik ook een DMM AB voor men VU+

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

het vraagje verzand in antwoorden over afstandsbedieningen...

men moet gewoon iets willen en er mee werken.

als de VU+ je niet bevalt verkoop je hem

(net als de nieuwe droomdoos blijft de waarde "vooral nu" redelijk stabiel en ik heb menig receiver gekocht en verkocht)

dus wat let je?

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
het vraagje verzand in antwoorden over afstandsbedieningen...
men moet gewoon iets willen en er mee werken.
als de VU+ je niet bevalt verkoop je hem
(net als de nieuwe droomdoos blijft de waarde "vooral nu" redelijk stabiel en ik heb menig receiver gekocht en verkocht)

dus wat let je?
ciao

ik hoef niets te verkopen want zowel de 8k als de vu+ bevallen me prima op de AB van de vu+ na. qua bediening en ligging in de handpalm kan er naar mijn mening geen AB tippen aan de DMM AB...

vandaar dat ik dus een DMM AB gebruik voor de vu+
verder ervaar ik op de vu+ geen grote minpunten en doet ie wat ie moet doen.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Maar het is wel een wezenlijk verschil van een essentieel onderdeel Tonski.

Ik moet er niet aan denken steeds twee AB's te moeten gebruiken om de TV en de VU te bedienen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

dm8000 + ab met TV + ab

VU+ + ab met TV + ab

of een voor alle ab

wat is nu het verschil?

(heb overigens als men nog eens wil nalezen, gevloekt over de AB van VU+ na 7 jaar dream en ben er overheen hoor.)

ciao

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen