Tonskidutch Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 neen kan niet twin tuner twin lnb punt alle truukjes ten spijt. ho wacht, dat is identiek bij de dm8000 met 2 dvb-s(2) tuners niet dat men denkt de dm kan meer of minder Second Life Mungo Parker
astradriver Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Kan wel, als je bijvoorbeeld ned1 sd opneemt kun je al de andere sd zenders van canaaldigitaal op de 19.2 kijken.
Tonskidutch Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 canal digitaal heeft echter meerdere transponders dus beperkte truuk, astradriver Second Life Mungo Parker
obelixxx Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: astradriver Kan wel, als je bijvoorbeeld ned1 sd opneemt kun je al de andere sd zenders van canaaldigitaal op de 19.2 kijken. M.a.w. Ik kan alle meerdere kanalen van de zelfde Satelliet opnemen? (ongeacht de transponder?)
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Nee, met 1 kabel blijf je gewoon beperkt tot 1 transponder.
Beheerder Michel Geplaatst: 31 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 31 augustus 2010 Dat is (in ieder geval bij een DM8000) niet waar. Je blijft dan gebonden tot één band (horizontaal of verticaal) maar je kan dan dus wel naar verschillende transponders kijken. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Spotvogel Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Om precies te zijn, tot 1 band, hoog of laag dus, en 1 helft daar van, verticaal of horizontaal. Grofweg een kwart van de kanalen blijven dus beschikbaar, bij een 8000 en een VuDuoPlus, in doorgeluste mode, aangezien het dubbeltuners zijn. Bij de 800 zal het tot een paar kanalen op dezelfde transponder beperkt blijven, daar het een single tuner is. Groot voordeel van de VuDuo dus.....
obelixxx Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Hier kan ik wat mee! Dank jullie voor de reacties!
M_Z Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Zeker als je dan gaat opnemen van net Nederlandse pakket in SD, dan kun je nagenoeg alle Nederlandse zenders bekijken aangezien die dan allemaal op de hoge band horizontaal zitten. M_Z
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch klopt Michel, ik was even off-beat doordat peterksr zelf een dm800 nu heeft tov de dm8000 is de vergelijking met de VU+ DUO mank. ciao het ging over 8000= achtduizend en de VU+ DUO in zoverre is deze vraag een non-issue maar met alle twee heb je behoorlijk veel pret en plezier en die past wel of niet binnen je budget. ciao Second Life Mungo Parker
Gast Sjaaky Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Dat is niet waar. Met een kabel doorgelust naar de 2e tuner ben je beperkt tot dezelfde satelliet en hetzelfde 'kwadrant' als waar de 1e tuner op getuned staat. Dus als positie (19.2, 23.5, etc..), band (hi/lo) en polarisatie (hor/ver) van 2 transponders overeenkomen kun je ze tegelijkertijd ontvangen. De SD zenders van canal digitaal op 19.2 zitten allemaal in hetzelfde kwadrant. De HD zenders op 23.5 volgens mij niet. --edit ow wauw, spuit 11. Volgens mij heb ik niet doorgebladerd tot de laatste pagina.
drz Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: Sjaaky Dat is niet waar. Met een kabel doorgelust naar de 2e tuner ben je beperkt tot dezelfde satelliet en hetzelfde 'kwadrant' als waar de 1e tuner op getuned staat. Dus als positie (19.2, 23.5, etc..), band (hi/lo) en polarisatie (hor/ver) van 2 transponders overeenkomen kun je ze tegelijkertijd ontvangen. De SD zenders van canal digitaal op 19.2 zitten allemaal in hetzelfde kwadrant. De HD zenders op 23.5 volgens mij niet. --edit ow wauw, spuit 11. Volgens mij heb ik niet doorgebladerd tot de laatste pagina. De tuners van de VU kun je softwarematig doorlussen... "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen