Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: astradriver
Kan wel, als je bijvoorbeeld ned1 sd opneemt kun je al de andere sd zenders van canaaldigitaal op de 19.2 kijken.

M.a.w. Ik kan alle meerdere kanalen van de zelfde Satelliet opnemen? (ongeacht de transponder?)
Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Nee, met 1 kabel blijf je gewoon beperkt tot 1 transponder.

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is (in ieder geval bij een DM8000) niet waar.

Je blijft dan gebonden tot één band (horizontaal of verticaal) maar je kan dan dus wel naar verschillende transponders kijken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Om precies te zijn, tot 1 band, hoog of laag dus, en 1 helft daar van, verticaal of horizontaal.

Grofweg een kwart van de kanalen blijven dus beschikbaar, bij een 8000 en een VuDuoPlus, in doorgeluste mode, aangezien het dubbeltuners zijn.

Bij de 800 zal het tot een paar kanalen op dezelfde transponder beperkt blijven, daar het een single tuner is.

Groot voordeel van de VuDuo dus.....

Geplaatst:

Zeker als je dan gaat opnemen van net Nederlandse pakket in SD, dan kun je nagenoeg alle Nederlandse zenders bekijken aangezien die dan allemaal op de hoge band horizontaal zitten.

M_Z

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
klopt Michel,
ik was even off-beat doordat peterksr zelf een dm800 nu heeft
tov de dm8000 is de vergelijking met de VU+ DUO mank.
ciao

het ging over 8000= achtduizend en de VU+ DUO
in zoverre is deze vraag een non-issue

maar met alle twee heb je behoorlijk veel pret en plezier
en die past wel of niet binnen je budget.
ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Dat is niet waar.

Met een kabel doorgelust naar de 2e tuner ben je beperkt tot dezelfde satelliet en hetzelfde 'kwadrant' als waar de 1e tuner op getuned staat.

Dus als positie (19.2, 23.5, etc..), band (hi/lo) en polarisatie (hor/ver) van 2 transponders overeenkomen kun je ze tegelijkertijd ontvangen.

De SD zenders van canal digitaal op 19.2 zitten allemaal in hetzelfde kwadrant. De HD zenders op 23.5 volgens mij niet.

--edit ow wauw, spuit 11. Volgens mij heb ik niet doorgebladerd tot de laatste pagina.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaaky
Dat is niet waar.
Met een kabel doorgelust naar de 2e tuner ben je beperkt tot dezelfde satelliet en hetzelfde 'kwadrant' als waar de 1e tuner op getuned staat.
Dus als positie (19.2, 23.5, etc..), band (hi/lo) en polarisatie (hor/ver) van 2 transponders overeenkomen kun je ze tegelijkertijd ontvangen.
De SD zenders van canal digitaal op 19.2 zitten allemaal in hetzelfde kwadrant. De HD zenders op 23.5 volgens mij niet.

--edit ow wauw, spuit 11. Volgens mij heb ik niet doorgebladerd tot de laatste pagina.

De tuners van de VU kun je softwarematig doorlussen... laugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen