Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Ik moet nog een kabeltje leggen van meterkast tot achterin de tuin. Het betreft de zg. 4-in-1-kabel (4x coax-ader), dus diameter is ca. 17mm. Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad? Heb je hem zo in de grond gelegd of enige bescherming nog gebruikt? Uiteraard zal ie op een diepte van ca. 50cm komen te liggen.
ferrarisat Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...gge#Post1878091 DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: ferrarisat http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...gge#Post1878091 Ja, die had ik gezien, maar is toch ander onderwerp...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: Tha Great Mac Ik moet nog een kabeltje leggen van meterkast tot achterin de tuin. Het betreft de zg. 4-in-1-kabel (4x coax-ader), dus diameter is ca. 17mm. Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad? Heb je hem zo in de grond gelegd of enige bescherming nog gebruikt? Uiteraard zal ie op een diepte van ca. 50cm komen te liggen. Leg er gelijk een pvc pijp van 40 mm in, je kunt dan altijd de kabel nog vervangen of er een bijleggen. Die had ik ook bedacht, alleen kabel vervangen (nieuwe trekken) zal door de lengte (ca. 25m) nooit gaan. Vervangen zal opgraven betekenen... Had ook ergens flexibele buis van Attema gevonden, wie weet wel handiger nog...
maja Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Ik heb tyleenslang gebruikt en die ligt al ongeveer 25 jaar en is nog steeds perfect.
vGnp Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) En waarom zou dat niet gaan? als je de pijp legt trek je gelijk een stuk 2,5mm kwadraad elektriciteitsdraad mee, die gebruik je dan als trekveer Zo doen ze dat in de (nieuw)bouw ook Bij het vorige bedrijf waar ik werkte trokken we van de computerruimte naar de bedieningsruimte door (grotere) PVC pijp altijd nylon draad mee. Niet vergeten dat als je daarmee nieuwe kabel trekt ook weer nylon draad mee te trekken vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Ik denk dat ik het ga doen met een standaard flexibele (gas-?)mantelbuis. Dank voor jullie reacties.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Ja dat is ook wel zo, maar er moet een kabel doorheen met diameter van ca 17mm. Kun je zo'n dikke tyleenslang kopen dan? Maar even googlen geloof ik. [Edit] Tyleen wordt wel prijzig grapje, maar zou inderdaad ook kunnen. Ik kom erop terug als ik eraan toe ben, moet toch de sleuf nog graven in de tuin.
vGnp Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 En, als die multikabel rond is: Er zijn ook wartels te koop voor die tyleen slang, heb je het ook nog eens waterdicht. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Origineel bericht van: vGnp En, als die multikabel rond is: Er zijn ook wartels te koop voor die tyleen slang, heb je het ook nog eens waterdicht. vGnp Dat gaat dan weer niet op, de kabel is 'gedraaid' en niet netjes rond... Lijkt zelfs meer vierkant...
vGnp Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Origineel bericht van: Tha Great Mac Lijkt zelfs meer vierkant... Nou vooruit.. vulcaniserende tape dan maar vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Kimble Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Hier hebben die boeren ook een slang voor bewatering van het gewas op enorme slangenwagens. Lijkt me ook bruikbaar en is zeker een 40mm als het niet dikker is. Bel eens een boer of een loonbedrijf, waar ze die slang verkopen.... of google een zetje geven. Kwam al iets tegen van een gewapende EPDM-Slang 47 mm (maximale druk 200 bar, dus stevig genoeg denk ik). Op zijn boers dus....
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Origineel bericht van: Kimble Hier hebben die boeren ook een slang voor bewatering van het gewas op enorme slangenwagens. Lijkt me ook bruikbaar en is zeker een 40mm als het niet dikker is. Bel eens een boer of een loonbedrijf, waar ze die slang verkopen.... of google een zetje geven. Kwam al iets tegen van een gewapende EPDM-Slang 47 mm (maximale druk 200 bar, dus stevig genoeg denk ik). Op zijn boers dus.... Laat ik nou volgende week op een boerderij komen, check ik daar wel ff... Misschien ligt er zelfs nog wel wat bruikbaars. Dank voor de tip :-)
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 't Klusje is geklaard met 50mm mantelbuis, een mooie rode. Er ligt ca 20 meter in de tuin en onder het huis ligt de kabel gewoon los. Uiteindelijk werd ik natuurlijk beetje lui en dus ligt ie maar een spade diep.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen