Ga naar inhoud


[RE-9000HD] UltraPlus firmware 1.08.34


jojobuitenzorg

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik ben toch wel benieuwd wat je problemen waren met de huidige originele firmware en of dit dan ook opgelost is met een alternatieve?

 

De reden is dat de officiele rebox firmware nog een v26 versie is en nu installeer je een v34 variant, dus eigenlijk moet je van de "andere" versie dan ook de v26 firmware installeren om het goed te kunnen vergelijken met een officiele rebox versie smile

Ik verwacht zelf niet dat er zoveel verschillen zitten in al die firmwares (op de plugin's na), dit omdat de releasenotes bij alle versies van de firmware hetzelfde zijn. De officiele release van de Rebox V34 zal ook niet lang meer op zich laten wachten, rebox is alleen wat terughoudender met het uitbrengen van een update..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
rebox is alleen wat terughoudender met het uitbrengen van een update..


Tamelijk zwak uitgedrukt.
Voor de 4000 zijn ze nog niet verder gekomen dan V1.07.97.
4000 bezitters zitten dus al vier maanden zonder enige update.
Ik vind dit ronduit onbehoorlijk.
Dus is het niet zo raar, als we er andere firmware in flashen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug naar het draadje.

 

In de gebruiksaanwijzing van de UltraPlus maak ik op, dat de schermlayout hetzelfde is als van de Rebox.

 

Kan iemand mij dit bevestigen?

 

b.v.d.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Nog even en er is geen Rebox in Nederland en België meer te vinden die ook Rebox firmware in zich heeft. En dat vind ik persoonlijk prachtig. De arrogantie verslagen.

HELEMAAL MEE EENS
gr.Geert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Totdat CD weer eens zo nodig de codering op zijn kop zet en de UltraPlus firmware niet op tijd wordt aangepast.

Maar dat probleem hebben dan alle niet gecertificeerde ontvangers, dus ook Rebox met de RE-8000/9000 behalve dan de gecertificeerde RE-4000.

 

Nu denk dat de Rebox firmware wat sneller aan de eventuele nieuwe codering zal zijn aangepast dan de firmware van derden.

Immers hebben de andere partijen nauwelijks belang in wijzigingen die betrekking hebben op SECA3.

De praktijk zal het leren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat met de Ultraplus firmware de loader van 1.23 naar 1.21 gaat.

Is die later wel (eventueel) te herstellen in de originele 1.23? (Je weet maar nooit... )

En heeft UltraPlus ook standaard Seca/MG3 support voor de interne cardreaders?

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Dan heb ik altijd nog een cam en een beter werkende box.

Daar heb je ook wel weer gelijk in en inderdaad nooit op één paard wedden.

Ik hoop alleen voor je dat je met dit apparaat nooit voor garantie bij Rebox moet aankloppen want dan kon je weleens van een koude kermis thuiskomen.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
Origineel bericht van: CronoS
rebox is alleen wat terughoudender met het uitbrengen van een update..


Tamelijk zwak uitgedrukt.
Voor de 4000 zijn ze nog niet verder gekomen dan V1.07.97.
4000 bezitters zitten dus al vier maanden zonder enige update.
Ik vind dit ronduit onbehoorlijk.
Dus is het niet zo raar, als we er andere firmware in flashen.

Eens, als het al zolang geleden is dan is dat niet goed. Ook als de nieuwe firmware van familie decoders (gerelateerd aan de RE4000) al wel verder zijn, dan kan je daar vragen bij stellen. Maar heb je dat wel eens gevraagd aan Rebox waarom dit zo is dan, misschien is daar wel een simpele reden voor? Door de certificeringseisen van CD misschien?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Edwin024
Dan heb ik altijd nog een cam en een beter werkende box.

Daar heb je ook wel weer gelijk in en inderdaad nooit op één paard wedden.

Ik hoop alleen voor je dat je met dit apparaat nooit voor garantie bij Rebox moet aankloppen want dan kon je weleens van een koude kermis thuiskomen.




Dat heb ik in 25 jaar nog met geen enkele ontvanger gedaan en ik wil na wat ervaringen met hen totaal geen contact met die prutsers uit Haarlem. Dus wees vooral niet bang wink

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Maar heb je dat wel eens gevraagd aan Rebox waarom dit zo is dan, misschien is daar wel een simpele reden voor? Door de certificeringseisen van CD misschien?

De fabrikant Fortis in Zuid Korea brengt voor alle modellen tegelijkertijd een nieuwe update uit met hetzelfde versienummer.
Rebox Haarlem test en wijzigt echter eerst de software van de 9000, want daar zijn de meesten van verkocht.
De 4000 is pas later in de handel gebracht en is dan ook nog CD gecertificeerd, voor hun een reden om zeer terughoudend te zijn.
Er is immers wat te verliezen en de klachten (in verhouding met de 9000 weinig) worden dan maar voor lief genomen.
Tegen de tijd dat men er aan wilt beginnen, dan komt de fabrikant weer met nieuwe firmware (1 á 2 maal per maand)en begint het spel opnieuw.
De 4000 komt bij Rebox dan niet aan de beurt, want men begint weer met de 9000.
Ik heb gelukkig de keuze om te wachten of er andere firmware in te zetten, maar dat heeft niet iedereen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...