Loui (K) Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Ik vraag me af er zijn zoveel PC ventilatoren maar welke is het stilst en geeft de meeste koeling (luchtverplaatsing).Ik heb er hier een paar liggen maar die maken behoorlijk veel lawaai.
Gast Kimble Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Deze is lekker stil en koelt behoorlijk of zoek je een CPU koeler of voedingkoeler.
NINjak Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Bij een (grote) verkoper van computer onderdelen (soms zie je reclame bij het voetbal op tv) staat in de webshop hoeveel lucht ze verplaatsen en wat de db's zijn! tis maar hint...
Con Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Psychosammie Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Die vraag is een beetje kort door de bocht. Veel luchtverplaatsing en ook nog stil. Dat gaat niet samen. Ik heb hier een test van 169 case fans. Ik stuur je de link via PM vanwege censuur. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Alventali Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Citaat: Veel luchtverplaatsing en ook nog stil. Dat gaat niet samen Dat idee had ik dus ook al. Het beste is dus zoeken naar een koeler die van zich zelf al zoveel mogelijk pasief koelt ( waarschijnlijk een koperen dus) Wat inhoud dat je dus met een relatief lage fan speed kunt werken. Lage fan speed houd in weinig herie. Wat mischien ook nog een optie is om een vloeistof koeler aan te schaffen. Google eens op Zalman coolers of coolermaster. Die hebben wel een paar stille opties Kost uiteraard wel een paar centen. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Psychosammie Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Hij vraagt om een 80mm PC fan. Een case fan dus. Alternatieven zijn extra casefan's plaatsen met lage snelheid of een nieuwe kast met een grote case fan die ook op lage snelheid draait. Maar meestal is een casefan niet het probleem. Eerder de processor fan en / of de fan van de grafische kaart. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Alventali Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Ja zie het Stom van me Ga me maar eens cursus begrijpend lezen boeken. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 je kunt toch niet zomaar een advies geven als je niet weet welke PC behuizing gebruikt wordt en welke ventilators allemaal al getest zijn. naast het feit dat de doorsnee behuizing meestal aan geen enkele ergonomische norm voldoet mbt geluid productie en/of resonantie. het is empirisch, dus trial and error... en dat kan leiden tot aanschaf van nogmaals 10 ventilatoren voor je een vindt die je enigszins bevalt. enkel van desktop PC's voor professioneel gebruik zijn onafhankelijke tests en rapportages inzake ergonomie betreffende geluid productie (veel in duitse taal, gründlichkeit) ciao toevoeging: er is een specifiek kwaliteitslabel inzake geluidproductie van PC's - staat me even niet meer bij welke norm het betreft. I Am Gone Love You JESTOFUNK
Psychosammie Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Nou dat ben ik allemaal niet met je eens. Hij heeft een 80cm fan dus dat beperkt de keuze. Daarnaast is het belangrijk om te weten of en hoe het toerental geregeld kan worden. Via moederbord of ingebouwde fan controler. Kasten zijn met plak isolatie prima te isoleren voor resonanties. Gebruik rubber bevestigingsmateriaal voor je ventilator en dat probleem is ook weg. Het is onzin om er 10 te moeten kopen. Er zijn prima Nederlandse sites (mag ik hier niet noemen) die fan's testen, ook op luchtverplaatsing en geluidsproductie. Geen idee wat het verschil zou moeten zijn tussen een professionele fan en een niet professionele fan. In ieder geval, met behulp van de internet site die ik de vraagsteller gestuurd heb kan hij voor 10 euries een prima fan kopen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Citaat: Kasten zijn met plak isolatie prima te isoleren voor resonanties. Gebruik rubber bevestigingsmateriaal voor je ventilator en dat probleem is ook weg. iedereen heeft een beetje gelijk qua stelling maar je aanpak is wel verdergaand dan enkel een stil ventilatortje inbouwen hetgeen ik enkel beweer is dat die standaard behuizing van een doorsnee PC een rete goedkoop ongetest en niet geoptimaliseerd product is. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
grunnsat Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Ik heb onlangs een dual Xeon cpu PC gebouwd met een Silverstone HTPC kast. Die staat bij mij in de kamer in het AV rack. De PC heeft twee Nexus 80mm fans aan de achterzijde, en één 92mm Nexus fan aan de voorzijde. De cpu's hebben standaard Intel coolers, de kast is van binnen bekleed met Nexus schuim. Het resultaat? Je hoort de PC helemaal niet. Ik ben er mee naar Asus geweest voor een bios upgrade, en ze waren daar hogelijk verbaasd over hoe stil de PC is. Die case fans en de cpu fans zijn allemaal 4 draad fans. Die blijken veel stiller als 3 draad fans, alleen moet je moederbord wel 4 draad fans ondersteunen. Die Nexus fans zijn overigens heel goedkoop.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen