Terradon Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Hoi alleyoop, Hoop wel dat je ons een beetje op de hoogte houd voor wat de ontvangst betreft met die Laminas 120 ( Nileat ed)...zie dat die hoog staat dus stabiliteit windlast zul jij nu goed kunnen testen. Vind jou combinatie erg interessant dus ook erg benieuwd naar jou bevindingen. Groetjes.............
alleyoop Geplaatst: 9 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2010 Zondagnamiddag hield het even op met regenen en dan heb eindelijk de wok kunnen afregelen zoals het hoort. Ik zit tegen de 4°oost en dankzij een voetbalwedstrijd op Eurobird 4A (4E) heb ik voor het eerst op die sat maximaal afgeregeld. Ligt het aan de schotel of waren de ontvangstomstandigheden extreem gunstig, wie weet want alle 24 transponders van Nilesat 101 & 102 werden netjes ingelezen inclusief de moeilijke 11766H. Ik had vroeger nog nooit iets ontvangen op Arabsat5A (30,5E) maar deze keer kreeg ik toch enkele transponders te pakken van de Pan Arab FSS beam. Toen ik rond middernacht ging slapen merkte ik op dat de signalen op 7E nog wag sterker waren geworden, de sterkste transponders zaten toen aan 75% op de Clarke Tech-5000 iets wat ik voorheen met m'n Visiosat 100 nooit had gezien
Terradon Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Dat zijn nette waarden, zo aan je foto te zien met een Inverto black ultra lnb? En hoe zit het met de stabiliteit van de Laminas te opzichte van de Visiosat 100 die je eerst had (heb deze zelf ook) vind zo op de foto de Laminas er wat fragiel uitzien. Groetjes............
alleyoop Geplaatst: 9 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2010 Inderdaad, Inverto Black Ultra, what else Stabiliteit van de Laminas valt best mee, het randje lijkt dun maar de schotel is in het midden zeker 3 keer dikker dan de Visiosat! Door het lagere gewicht draait alles ook heel vlot rond.
Tonskidutch Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Origineel bericht van: alleyoop ik moet binnenkort toch terug om het PU-schuim rond de tegels wat bij te snijden eens alles uitgehard is ik begrijp het absoluut niet waarom je die PU-schuim hebt gebruikt (wetende dat het een spons is ivm water) ciao Pabadam Yonderboi
alleyoop Geplaatst: 9 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch ik begrijp het absoluut niet waarom je die PU-schuim hebt gebruikt (wetende dat het een spons is ivm water) ciao Ik zocht alleen maar een snelle manier om de terrastegels te fixeren. PU-schuim een spons in water? Er drijft toch niets beter dan PU-schuim, met voldoende PU-schuim aan boord was de Titanic nooit gezonken
alleyoop Geplaatst: 9 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) 60x40 tegels hoef je echt niet te fixeren ze waaien er echt niet uit hoor Die liggen gewoon "vast" in het frame met opstaande kanten. En de vierkante buishoudervoet houd ze ook nog eens vast in het frame. Dat ze niet zullen wegvliegen aan 24kg/stuk voel ik al 2 dagen aan m'n rug Ik fixeer de tegels omdat ze een millimetertje kantelen en dan hoor je bij felle wind steeds tok-tok vanin je bed, de buishoudervoet drukt niet op de tegels omdat deze iets hoger staat wegens waterpas gezet met dubbele moeren op de 4 bouten.
the boss Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Ik had dat bij mijn tegelvoet ook dat de tegels iets wiebelden op elkaar,ik heb er toen een paar dotten syliconen kit voor buiten tussen gedaan,nu liggen ze mooi vast.en niks van te zien. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Gast sattaz Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Origineel bericht van: alleyoop Zondagnamiddag hield het even op met regenen en dan heb eindelijk de wok kunnen afregelen zoals het hoort. Ik zit tegen de 4°oost en dankzij een voetbalwedstrijd op Eurobird 4A (4E) heb ik voor het eerst op die sat maximaal afgeregeld. Ligt het aan de schotel of waren de ontvangstomstandigheden extreem gunstig, wie weet want alle 24 transponders van Nilesat 101 & 102 werden netjes ingelezen inclusief de moeilijke 11766H. Ik had vroeger nog nooit iets ontvangen op Arabsat5A (30,5E) maar deze keer kreeg ik toch enkele transponders te pakken van de Pan Arab FSS beam. Toen ik rond middernacht ging slapen merkte ik op dat de signalen op 7E nog wag sterker waren geworden, de sterkste transponders zaten toen aan 75% op de Clarke Tech-5000 iets wat ik voorheen met m'n Visiosat 100 nooit had gezien @alleyoop, Misschien passen jouw (ontvangst-)resultaten met de Laminas 1200 beter in dit topic Met vriendelijke groeten sattaz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen