arie kanarie Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Citaat: Die Dreambox 500HD driver is er juist om een juiste communicatie tussen PC en DM500HD te maken. Aanvulling op 'mijn' vorig bericht de hierboven gebruikte link is afkomstig van dreammulitmedia DM500HD regelmatig kijken [voor deze driver] updates, lijkt mij verstandig. Inmiddels gebruikt men Versie 6.1 en zijn vele bugs verholpen. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Gast Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Origineel bericht van: arie kanarie Citaat: Dat laatste was me wel bekend, maar waar is de UART driver dan voor? Juist, als je dreamup1.3.3.6 gebruikt en je hebt niet de "juiste" driver, dan kan het zijn dat je box inderdaad gaat "hangen". Die Dreambox 500HD driver is er juist om een juiste communicatie tussen PC en DM500HD te maken. Daarnaast maakt je PC een extra compoort aan. Misschien is jou informatie op te nemen in de Dreambox database? Er zijn en komen ongetwijfeld meerdere vragen over hangende DM500HD ontvangers naar boven drijven.
arie kanarie Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 Citaat: Blijft hangen bij box is flashing from it's memory. Ben eigenlijk benieuwd of je nog iets verder gekomen bent, of dat je hem inmiddels opgestuurd hebt? grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
_Bartje_ Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2010 Hoi, Ik had de laatste drivers geprobeerd maar bleef hangen. Ik heb de box dinsdag opgestuurd naar leverancier. Toch bedankt voor de hulp. mvg Bartje
Miro Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 gewoon dreamup 1.3.3.6 met gelijktijdig aangesloten netwerk en USB gebruiken netwerk flash enabled in DreamUP flash met een new image.
Avalon Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Als je dit probleem hebt. HEt is nogal PC Afhankelijk om hem te benaderen via USB niet alle pc's schijnen lekker om te gaan met de driver die je voor de USB poort moet installeren de status balk van dreamup flikkert of de box wil niet flashen vanuit zijn memory. Als dit wel wil en je hebt het probleem met de 500HD eerst de laatst uitgebrachte image van Dreammultimedia erop zetten dan de box herstarten. Als je geluk hebt zal de de box weer normaal starten en met de laatste software zijn inderdaad de bugs verdwenen. Alleen je moet dan wel een PC hebben waar de driver die dream voorschrijft goed op wil werken dit schijnt nogal te varieeren op verschillende pc's Mazlzlzlz Avalon
_Bartje_ Geplaatst: 14 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2010 Ik had op 2 systemen getest, windows 7 en windows xp. Beide hetzelfde resultaat.
Peter Konijn Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 Wellicht voor de topicstarter niet relevant meer maar misschien handig voor mensen die in de toekomst ook dergelijke problemen hebben. Bedenk dat als je via LAN (stbknop 5 sec ingedrukt houden terwijl je de box aanzet) wil flashen via http://ipadress dat het ip van je box op dat moment niet persee hetzelfde is als wat je voor die tijd er zelf in geconfigureerd had omdat ie op dat moment blijkbaar via dhcp een adres krijgt. Door in te loggen op je modem of router kan je achterhalen welk ip je box gekregen heeft. VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200 DM500HD
Avalon Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Hoi hoi Brand het groene ledje nog op de voorkant dan is de box voor 85% nog benaderbaar door Dreamup of (hypertherminal) i.c.m. de laatst uitgebrachte drivers voor je USB-Poorten <---- (moederbord fabrikant) en de drivers die je via de Dream-multimedia website kunt downloaden en installeren. Als de status balk begint te flikkeren dan kan je wel ophouden dan krijg je nooit de image er vlekkeloos op. In de laatste image van Dream-multimdia is een nieuwe driver opgenomen. Heelaas circuleren er nog steeds images op het internet rond waar de nieuwe driver nog niet in is voorzien. Images die gebasseerd zijn op de laatste image van dream-multimedia zijn in dit geval dus aan te raden. En niet NETWERK aanvinken als je dit probleem hebt. Ik heb meerdere boxen retour gekregen maar was niet van plan om ze 4 weken van hot naar her te sturen en heb zelf de oplossing via via gezocht. Dat zou de importeur ook eens moeten doen besparen ze geld en ellende mee. Mazlzlz Avalon
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen