Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoewel UPC nog ontkent.

Citaat:
Kabelexploitant UPC zou eindelijk overstag gaan om over te stappen op CI+ voor de verspreiding van digitale televisie. Dit hebben verschillende bronnen off the record gemeld aan de technologiesite **** CENSUUR ****. "De verwachting is dat UPC binnen afzienbare tijd ook CI+ gaat ondersteunen", aldus Eric van Ballegoie van **** CENSUUR ****.

Bron: Fok! website en **** CENSUUR **** website

Datum: 06-08-2010

Auteur: Onbekend

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Boeiend. Zolang het geen CI (zonder plus) ondersteuning is is het waardeloos. Nu zullen er vast genoeg consumenten weer intrappen, maar waarom zou je je televisieprovider toestaan te bepalen wat je op mag nemen en wat niet en of je, als je al mag opnemen, de reclames door mag spoelen ja of nee?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Die controle heeft UPC nu toch ook al, via hun decoders?

Met CI+ is men eindelijk/hopenlijk van die boxkey constructie af, toch?

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Boeiend. Zolang het geen CI (zonder plus) ondersteuning is is het waardeloos. Nu zullen er vast genoeg consumenten weer intrappen, maar waarom zou je je televisieprovider toestaan te bepalen wat je op mag nemen en wat niet en of je, als je al mag opnemen, de reclames door mag spoelen ja of nee?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Citaat:

Reken maar dat die constuctie zal blijven...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus

Die controle heeft UPC nu toch ook al, via hun decoders?

Ik denk niet dat ze al hun vroegere decoders gaan omruilen.
Ik vermoed eerder dat ze naast Nagra2 nog een bijkomende encryptie gaan zetten die dan via CI+ gebruikt wordt.
Voor zover ik weet is er bij CI+ ook een soort boxkey constructie, maar de module met de smartcard zelf kun je wel uit het toestel halen en dan weer in een ander toestel stoppen, maar het toestel moet CI+ goedgekeurd zijn om ermee overweg te kunnen.
Die beperking van reclames niet kunnen doorspoelen blijkt volgens de Duitsers toch wel heel vervelend te zijn.
Geplaatst:

Dit is alweer achterhaald mijn Panasonic 20 VT heeft een TV record knop en dat betekend dat alles wat op het beeld van de TV komt wordt opgenomen zo ook b.v DVD met copeer beveiliging.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

CI+ dat is een feit, ook UPC kan daar niet omheen. Zal men zowaar geluisterd hebben naar veel gehoorde klachten zoals: meerdere afstandsbedieningen en extra ( stroomvretende ) decoder. Bovendien vermoed ik dat deze moduultjes nagra blijven (huidige systeem), maar waarschijnlijker is CONAX omdat men bij UPC ook niet zal slapen en weet dat die RSA en BOXKEY niet voldoende meer is. Nog een link

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:
Origineel bericht van: Snuffer
Dit is alweer achterhaald mijn Panasonic 20 VT heeft een TV record knop en dat betekend dat alles wat op het beeld van de TV komt wordt opgenomen zo ook b.v DVD met copeer beveiliging.

Hoe kun je nu zeker weten dat als via CI+ het commando verstuurd wordt dat er niet mag opgenomen ?
Ik lees in een bepaalde Panasonic VT20 (is die TX-P50VT20 dezelfde, want deze heeft precies geen CI+ sleuf ?) :
"Afhankelijk van het land, het gebied, de zender en de serviceprovider, kunnen niet alle programma's worden opgenomen."

Lijkt mij dus dat als de provider zegt "niet opnemen", je TV braaf gehoorzaamt...
Ik vraag mij trouwens af of hij tijdens dat recorden opnieuw comprimeert, of dat het echt een digitale copie is.
Het kan namelijk zijn dat hij vertrekt van het gedecodeerde, gedecomprimeerde videosignaal zoals het op uw beeldscherm aankomt, dat dan opnieuw comprimeert (met verlies) en dat dan opslaat.
Je verliest dan niet alleen kwaliteit, maar als je bijv. van Arte HD opneemt zul je dan alleen de audiostream hebben die opstond (Frans OF Duits).
Bij een echte digitale copie heb je gewoon heel de stream mee, en heb je natuurlijk geen kwaliteitsverlies.
Geplaatst:

Helaas staat het hier nog niet, maar de UPC woordvoerder heeft gisteren laten weten dat hun standpunt tov CI+ niet veranderd is en er dus nog geen CI+ ondersteuning komt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik denk niet dat ze al hun vroegere decoders gaan omruilen.

Ik zou niet weten waarom UPC al hun "vroegere decoders" zou moeten omruilen. Die Mediaboxen hebben toch helemaal geen Common Interface (CI) slot waarin je bijvoorbeeld een Conditional Access Module (CAM) kan steken? Als zodanig hebben ze ook niets van doen met Common Interface Plus (CI+).

Citaat:
Ik vermoed eerder dat ze naast Nagra2 nog een bijkomende encryptie gaan zetten die dan via CI+ gebruikt wordt.

Het is ook helemaal niet nodig om een ander Conditional Access System (CAS) te gaan toepassen naast het Nagravision 2 CAS als een digitale TV provider ook CI+ sloten en CI+ CAM's wil gaan ondersteunen. Dat doen ze bij Ziggo immers ook niet. Daar heb je gewoon een Irdeto 2 CI+ CAM nodig. Voor UPC zou je dan een Nagravision 2 CI+ CAM nodig hebben. Net zoals er Irdeto 2 CAM's en Nagravision 2 CAM's zijn voor standaard CI sloten.

Citaat:
Voor zover ik weet is er bij CI+ ook een soort boxkey constructie, maar de module met de smartcard zelf kun je wel uit het toestel halen en dan weer in een ander toestel stoppen, maar het toestel moet CI+ goedgekeurd zijn om ermee overweg te kunnen.

Met CI+ CAM's en smartcards kunnen dezelfde soorten extra beveiling worden (met de nadruk op worden) toegepast als bij CAM's en smartcards voor standaard CI sloten. Dus als de digitale TV provider wil kunnen er ook box keys of CAM keys worden toegepast om te voorkomen dat je andere dan door de digitale TV provider toegelaten CI(+) CAM's kan gebruiken in combinatie met hun smartcard. Bij Ziggo is dus nog steeds de CAM key van toepassing wat inhoud dat je geen Irdeto 2 CI+ CAM's kan gebruiken van andere fabrikanten dan SMiT en Neotion. UPC zou er dus voor kunnen kiezen om de uitgegeven smartcard weer via een box key te koppelen aan een Nagravision 2 CI+ CAM.

Citaat:
Die beperking van reclames niet kunnen doorspoelen blijkt volgens de Duitsers toch wel heel vervelend te zijn.

Het niet door kunnen spoelen van reclames is geen onderdeel van de CI+ specificaties, maar een extra bepaling van het HD+ platform.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Codx
Helaas staat het hier nog niet, maar de UPC woordvoerder heeft gisteren laten weten dat hun standpunt tov CI+ niet veranderd is en er dus nog geen CI+ ondersteuning komt.

Dat UPC heeft aangegeven dat hun standpunt t.o.v. CI+ niet veranderd is wil overigens niet zeggen dat er (nog) geen CI+ ondersteuning komt. Sutmuller zegt namelijk het volgende in een reactie op het FOK bericht:
Citaat:
"We hebben in het verleden herhaaldelijk gezegd dat we overwegen om de CI+ modules in te gaan voeren maar dat we op dit moment geen nadere mededelingen doen of wij wel of niet tot ondersteuning van de CI+ standaard overgaan. Dit uitgangspunt is niet veranderd de laatste tijd", aldus Sutmuller.

Ofwel men denkt er nog steeds over na, net zoals men enige tijd geleden al aangaf er over na te denken. Verder had de hardware info website het over niet officiele mededelingen van derden die erop zouden wijzen dat UPC mogelijk ook in de nabije toekomst gaat komen met CI+ ondersteuning. Die derden zijn waarschijnlijk de TV fabrikanten zoals Philips waar uit de firmware update release notes voor hun TV's met CI+ slot al veel langer blijkt dat Philips ook specifieke aanpassingen maakt in hun DVB implementaties voor het digitale RTV signaal van UPC. En via het geruchten circuit valt ook de naam van Samsung als partij die met apparatuur met CI+ slot bezig zou zijn voor UPC.
Geplaatst:

Ik geloof heus wel dat het ooit gaat komen maar we praten hier over korte termijn. De rest blijft koffiedik kijken. Hardware info is te voorbarig geweest met hun uitspraken.

Aan de andere kant begrijp ik de positie van UPC ook, zij willen verdienen met interactieve content wat niet mogelijk gaat zijn als men CI+ modules toestaat.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
Origineel bericht van: ArChie
Ik zou niet weten waarom UPC al hun "vroegere decoders" zou moeten omruilen. Die Mediaboxen hebben toch helemaal geen Common Interface (CI) slot waarin je bijvoorbeeld een Conditional Access Module (CAM) kan steken? Als zodanig hebben ze ook niets van doen met Common Interface Plus (CI+).

Ja, je hebt gelijk, denk dat ik eventjes teveel met het Canal Digitaal verhaal in mijn hoofd zat, waar ze nu ook over andere (in de zin van extra) beveiligingen praten, en daar speelt dat wel.
Bij UPC is het in feite altijd een softcam die ze gebruiken.
En inderdaad, als hun CI+ modules Nagra2 gebruiken, hoeven ze in feite niets te veranderen aan de codering.
Alles blijft dan zoals het is, alleen krijgen nieuwe gebruikers de keuze tussen een CI+ module met Nagra2 (en boxkey/RSA) of gewoon weer een decoder met Nagra2.

Maar voor hen is het natuurlijk interessantst als ze een eigen decoder kunnen slijten.
Ze verdienen op die decoders (zeker bij huur), en door de interactiviteit kunnen ze ook aan VOD verdienen.
Geplaatst:

De 20VT neemt alles op wat er op het scherm te zien is.

hij neemt niet op van de UPC box maar het scherm van de TV.

En daar is het gedecodeert.

Getest met Film via UPC dat op de decoder aangeeft copeer beveiliging.

Deze TV heeft trouwens wel degelijk een CI ingang en tevens ook een sat ontvanger ingebouwd.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

je oude UPC-box (alhoewel oud?) gebruikt helemaal geen CI+ gerelateerde software

dus logisch dat de beelden na de UPC-box zelve wel nog op te nemen zijn... via je plasma tv

echter is de vraag in welk formaat het op je HDD komt

is dat vergelijkbaar met SD of HD of zoals een hdd-recorder aan een scart?

(snuffer misschien kijk je eens op die HDD met de tools van panasonic wat voor formaat het is, hij hangt immers in je netwerk)

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen