Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Snuffer
De 20VT neemt alles op wat er op het scherm te zien is.
hij neemt niet op van de UPC box maar het scherm van de TV.
En daar is het gedecodeert.

Ja, maar het betekent dus wat ik eerder zei : je verliest aan kwaliteit.
Als ik bijv. van BBC HD opneem, dan heb ik een AC3 en een narrative geluidsspoor.
Doordat je rechtstreeks het gedecodeerde opneemt, zul je dus enkel dat geluidsspoor hebben waarnaar je aan het kijken was.
Qua beeld : het signaal dat naar je scherm gaat is gewoon 1920x1080i (als het op die stand staat)x50 beelden per seconde.
Dat geeft een gigantische datastroom.
Als jouw TV dat kan opnemen, betekent het eigenlijk dat hij dat nog eens hercomprimeert.
Je verliest dus ook hier opnieuw aan kwaliteit.
Als je tijdens het bekijken van je film ondertitels had opstaan (DVB of teletekst) dan gaan die ook mee op je opname staan, je neemt immers het beeld op en niet datastromen.
Ik denk dat je het nog het best kunt vergelijken met zo'n Hauppauge HD PVR, waar echter nog iets meer verloren gaat.
Deze werkt immers met component input, zodat je nog eens een digitaal --> analoog conversie erbij hebt ook.

Het zou interessant zijn om eens 2 testen te doen :

1) neem iets op van je box en zet tijdens het opnemen je Teletekst ondertitels aan.
Staan ze dan nadien op de opname ?
Als ze er niet opstaan kun je ze dan nog oproepen ?

2) neem iets op van een zender met meerdere geluidssporen (Arte, BBC HD, enz.).
Kun je nadien nog je geluidsspoor kiezen ?

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: wapper
Upc gebruikt nagra3 met boxkey, zie iedereen spreken over nagra2, maar is volgens mij niet juist.

De UPC'ers spraken toch van ROM110, dat is bij mijn weten nog altijd Nagra2.
Geplaatst:

Heb dit verhaal ook gehoord van een UPC vertegenwoordiger en een handelaar (geloof uit Rotterdam) vertelde dat hij gaat beginnen met testen met CI+.

Gaat dus waarschijnlijk dit jaar wel gebeuren.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Geplaatst:
Origineel bericht van: cornea
Heb dit verhaal ook gehoord van een UPC vertegenwoordiger en een handelaar (geloof uit Rotterdam) vertelde dat hij gaat beginnen met testen met CI+.

Gaat dus waarschijnlijk dit jaar wel gebeuren.

Bij Telenet hebben ze ook getest met CI+ (heeft op de Vlaamse forums gestaan), maar toch is het nog altijd niet in gebruik.
Ik denk nog altijd dat ze eerst eens gaan testen op grote schaal via dat DVB-T platform dat ze binnenkort gaan lanceren.
Als dat naar wens verloopt is het dan makkelijker om te implementeren op een platform waar al heel veel gebruikers opzitten.
Geplaatst:

CI+ sluit niet noodzakelijk interactieve content uit.

Uit de berichten over de test die Telenet deed met CI+ meen ik toch te mogen besluiten dat interactiviteit mogelijk was.

Citaat:
Telenet heeft een proof of concept met CI+ met succes afgesloten.

De werking van de Elektronische Programmagids en video on demand zijn vastgesteld.

Neotion heeft de CAM's geleverd. In deze conditional access modules is de IP connectiviteit ingebouwd

• 2 weken later...
Geplaatst:

Tja... ik zie het ook shocked maar dan in het Zweeds:

Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från HD PLUS GmbH.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Inderdaad, die is juist!

Dus geen CI+ aanschaffen, en ze laten zitten met hun nutteloze investeringen die WIJ (kijkers) niet willen door de strot geduwd krijgen!

Wij kijkers vormen een macht en kunnen de kabelmijen en privaatzenders DWINGEN!

Eendracht maakt macht, zoniet l'union fait la farce!

Kijk maar naar de TVV toestellen, opnemen van HD op dvd gaat niet en dat willen ze juist, dus die rommel niet kopen!

Tot zolang je geen abonnee bent ben je de machtigste, eens abonne, ben je de zwakste! KEEP IN MIND! wink

Geplaatst:

Zolang de grote meute denkt dat C+ een betere keus is, want zo wordt het voorgesteld, zal men overstappen naar die "betere"keus.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

tsssss..... zolang UPC nog geen digitale TV levert in mijn woonplaats (en vele andere plaatsen) is er geen reden om je druk over te maken. wink

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Geplaatst:

Neeje het is omgekeerd!

De bedoeling is dat je reklame kijkt, de programma's intresseren de private zenders minder, want hun bestaan hangt af van de reklame.

Als je via die CI+ verplicht bent de "broodnodige" dossissen dagelijks te slikken is hun doel bereikt.

Om de private zenders hun doel te bereiken; nl: de kijker verplichten reklame te kijken; stellen ze de CI+ als de énig zaligmakende unit voor die je moét hebben, om "in" te zijn...

Nadat ze voelen dat er een pak verkocht zijn zullen ze geleidelijk HUN wil aan de nietsvermoedende kijker opleggen.

Dat moet voorkomen worden!

Geplaatst:

Beste Jan, dat is toch precies wat ik bedoel. Alleen het wordt

voorgespiegeld alsof het een +plus is.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen