Gast gladys Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Dit is niet echt PC gerelateerd maar toch de volgende vraag: Ik heb een voice recorder die start met opnemen op spraak die via de ingebouwde microfoon binnen komt. Na stoppen van de spraak stopt de opname. Het betreft een Olympus VN-5500. Deze recorder heeft een ingang voor een externe microfoon. Ik wil die gebruiken om in- en uitgaande gesprekken van mijn analoge telefoonlijn op te nemen. Mijn vraag is hoe dat te doen. Op de rode en blauwe draden van de telefoonaansluiting staat zonder gesprek een gelijkspanning. Makkelijk weg te halen met een condensator of trafo. De spraak (wisselspanning) die na maken van de verbinding ontstaat heeft een bepaald voltage. Die lijkt me hoger dan de spanning die de interne microfoon afgeeft. Hoe moet ik de telefoonlijn en de ingang van de voice recorder koppelen?
Big fellow Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Zoek eens op "telefoon vork" of in het engels "telephone fork"... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Nowtv Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 Heb je er een centrale tussen zitten ?. Is het een analoog signaal ?. Er zijn voor analoge poorten gewoon adapters te koop. Deze geven alleen een line signaal uit. Je zult dus wel even een trigger moeten maken voor start en stop. Maar dat lijkt mij niet zo moeilijk te maken. Tevens moet je het signaal dan even aanpassen op je microfoon ingang. Deze simpele en goedkope oplossingen kun je vinden bij Nedap. Het is een audio ontkoppelaar Type 9755560 En er zit een ledje in, waar je wat mee zou kunnen laten schakelen (beetje knutselen'. Er zijn ook professionele kant en klare oplossingen. Kijk even bij www.#####
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen