Gast Geplaatst: 27 juli 2002 Geplaatst: 27 juli 2002 Hoi, Ik heb een Humax 5400 + rotor sat HH120 en een schotel Tyrax 88cm. Ik krijg het niet voor elkaar om hem goed uit te richten. Ik doe wat verkeerd maar weet niet wat. Ik ontvang wel Astra maar de rest niet. De schotel draait wel maar verder geen ontvangst. Ik heb de instructie van SatMouse hier op het schotelpark gevolgd voor het afregelen van een draaibare schotel. Ik woon in Ede zou iemand mij kunnen helpen? Gr, Vincent :
Gast Geplaatst: 27 juli 2002 Geplaatst: 27 juli 2002 Ik heb deze week ook toevallig een draaibare schotel geinstalleerd. Ik ben begonnen met het opzoeken van de geografische gegevens van je woonplaats. Bij mij was dit latitude: 52,150 en longitude 6,2. Zorg ervoor dat de paal waar de rotor aankomt exact waterpas staat. Je monteerd de rotor aan de paal en steld de hellingshoek in op de waarde van de latitude (52,150). Als de rotor op 0 graden staat, zet je de schotel er zo aan dat deze dezelfde kant op "kijkt". Dan kun je beginnen met het opzoeken van de sirius satelliet, deze hangt op 5 graden oost. Nu is het afhankelijk van je woonplaats (bij mij 6,2) waarop je de rotor afsteld. dus 5-6,2=-1,2 (- = west, + = oost) dus ff samengevat: in mijn geval had ik de elevatie van de rotor op 52,150 graden en de draaihoek van de rotor op 1,2 graden west (schotel kijkt naar rechts en graden verdeling links van de 0) Als je dit gedaan hebt ga je draaien aan de mast todat je een sirius kanaal ontvangt. (de elevatie van de schotel was bij mij +/- 25 graden triax 88). Als je de sirius satelliet hebt gevangen, met jouw correcte geografische gegevens, moeten de andere satellieten te ontvangen zijn. Je vind ze door met je reciever pulsjes te geven totdat je signaal hebt. (ik gebruik een mm9500) dit is voor elke reciever weer anders. Ik hoop dat je hiet iets aan hebt, suc6
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen