grondstof Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 Wie heeft er ervaring met de internetradio ontvangers welke te koop staan.Dus internetradio ontvangen zonder tussenkomst van de PC. Er zijn er met en zonder ingebouwde versterkers. Ik denk er 1 aan te schaffen ipv mijn Dreambox 800 de hele dag aan te hebben om de radio kanalen naar mijn versterker te voeren. Ik denk dan aan bijv. de Philips NP 2900 welke een ingebouwde versterker en speakers heeft van 30W
satcor64 Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 Ik heb er hier 2 in gebruik. een in de hobby ruimte een Technisat internetradio 1. Werkt perfect, alleen wordt niet meer gemaakt. Op zolder heb ik een Sagem staan op zich geen verkeerd apparaat. Beiden gebruik ik via WiFi. Waar je wel rekening mee moet houden is welke database er wordt gebruikt. De beste is shoutcast, bij die van Technisat die ik heb moet ik telkens als ik een zender op internet heb gevonden. De gegevens URL e.d. doormailen aan Technisat deze zettem hem er dan binnen 3 dagen weer bij. Het ligt er aan hoe je hem aan wil sluiten, sluit je hem op een versterker aan dan zou ik voor iets eenvoudigs van bijvoorbeeld Logitech gaan.. Succes met zoeken Vriendelijke groet, Satcor64
waterpas Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 Heb een Maximum MR 2000, enkele tuner, naast Internet ook DAB,DAB+ en FM. In Duitsland zo'n 160 euro's In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Sverige Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Ik gebruik een medion MD 85651. Heb hem nu ca 3 jaar, en betaalde er ca 100 euro incl btw voor bij een Duitse groothandel in Würselen. Ik heb er een fm zendertje aanhangen zodat ik op iedere normale fm ontvanger in huis mijn favoriete station kan ontvangen. Als de 27 jaar oude Kenwood tuner-versterker de geest geeft (geeft zo nu en dan wat problemen nu)zou ik echter wel een vervanging willen die internet radio aan boord heeft... afgelopen jaar was de keuze nog erg gering, en heb sindsdien niet echt meer gekeken. Ik ben heel erg tevreden van de medion. De reactie van "vtuner" na een mailtje ivm wijziging van server is best snel... ca 2 dagen duurde het om de wijziging door te voeren. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Donkeyman Geplaatst: 20 augustus 2010 Geplaatst: 20 augustus 2010 Ik gebruik al een tijd de Denon 3808A receiver. Die speelt alle internetradiostations keurig af, desnoods met de restorefunctie aan. Werkt erg goed. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
grondstof Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2010 Ik heb inmiddels de Philips NP2900 aangeschaft. Leuk toestel om te zien, tevens voorzien van 4 ingebouwde speakers. Gemakkelijke toegang tot de vele internet radiostations. Tevens door zijn schermpje als bijv. foto lijstje te gebruiken. Streamt probleem- en draadloos mijn muziek van af de pc of laptop met een prima geluid.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Ik gebruik een oude BlackBerry. Via de WIFI het www op en gaan met die radio banaan. Er hoeft niet eens een SIM kaart in. Het geluid gaat via een zelfgemaakt snoertje (3,5 mm stereo naar 2 x chich) naar mijn versterker. Doet niet onder voor een PC. Het stroomverbruik is minimaal. De BB zit wel via een muurwrat aan de 230 volt. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Tonskidutch Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Citaat: zonder tussenkomst van de PC. als ik dat in je oorspronkelijke vraag lees, is je definitieve keuze wel vreemd vooral als je nu plots wel streamt van pc en laptop. de oude dm500 zou je als goedkope 50€ tweedehands receiver ook voor internetradio kunnen gebruiken en per SPdif aan je versterker kunnen hangen volgens mij een goedkope oplossing. nieuwere modellen op de markt zoals je nu hebt aangeschaft zijn wellicht comfortabeler (zonder noodzakelijk tv-beeld op dm500 tbv besturing) ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Ohh...moest het draagbaar zijn..? De BB doet het ca. 7-8 uur op zijn vol opgeladen accu. En dan sluit ik hem ook wel eens op een oude transistorradio met een taperecorder aansluiting. Zulke fantastische mogelijkheden had je vroeger allemaal en zijn nu op die China dingen ver te zoeken. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Sverige Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Origineel bericht van: grondstof Ik heb inmiddels de Philips NP2900 aangeschaft. Leuk toestel om te zien, tevens voorzien van 4 ingebouwde speakers. Gemakkelijke toegang tot de vele internet radiostations. Tevens door zijn schermpje als bijv. foto lijstje te gebruiken. Streamt probleem- en draadloos mijn muziek van af de pc of laptop met een prima geluid. Ziet er mooi uit... maar is niet goedkoop (ca 200 euro) zie ik.Hoe is het geluid uit de volgens de foto toch relatief kleine luidsprekers? Maar je kan het geheel waarschijnlijk ook gewoon aan een versterker aansluiten? Ik las een stukje over het geluid uit een test die gepubliceerd werd in een Duits computertijdschrift : Origineel bericht van: Computerbild.de Klangqualität Das größte Manko des Philips-Radios ist der trötige, plärrige Klang, der keine rechte Freude aufkommen lässt. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
grondstof Geplaatst: 24 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2010 Ik vind dat er prima geluid uit komt. Hij kan ook op een versterker aangesloten worden . Ik heb hem juist gekocht omdat hij een goed geluid gaf En dat hij verder niets nodig heeft v.w.b het aansluiten Dit behalve dan de voeding en een bedraad-of draadloos netwerk. Wordt dus gebruikt in een vakantie verblijf zo als je kan zien Overal te plaatsen binnen het bereik van mijn Wifi,waar een voeding is en klaar ben ik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen