Puch Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 Nadat de foto's automatisch zijn verkleind en ze als bijlage in de email staan moet je ze naar jezelf versturen. Open dan die email, en je kan ze opslaan. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
kees kas Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 kijk eens naar bordermaker (punt nl) kan naast borders ook prima verkleinen. Groet, Kees
Con Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Ik heb even zitten stoeien met Irfanview en dat werkt echt goed, maar FastStone Photo Resizer wint met vlag en wimpel . . . Dus Poetsie, de meest gebruikersvriendelijke is geworden . . . I.M.O. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Poetsdoekje Geplaatst: 17 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2010 Citaat: maar FastStone Photo Resizer wint met vlag en wimpel . . . Ik heb er ook mee gewerkt, maar dat programma maakt de foto's maar voor de helft kleiner, bijvoorbeeld een foto van 2Mb wordt omgezet in 800Kb, ik heb het liefst nog kleiner En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Puch Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Lukt het niet via je mail programma? iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Tonskidutch Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 deze is ook freeware en kan dat wat je zoekt ook met meerdere images tegelijkertijd (batch resize) misschien makkelijker voor hetgeen je beoogd. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Kowalski Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Hier nog een gratis programma: VSO Image Resizer Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
marcske Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Dit progje gebruik reeds lang en je kunt steeds wijzigingen aanmaken qua pixstels http://www.easyresize.nl/
Con Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Origineel bericht van: Poetsdoekje Citaat: maar FastStone Photo Resizer wint met vlag en wimpel . . . Ik heb er ook mee gewerkt, maar dat programma maakt de foto's maar voor de helft kleiner, bijvoorbeeld een foto van 2Mb wordt omgezet in 800Kb, ik heb het liefst nog kleiner Vreemd een foto van 3.47 MB wordt met de volgende instellingen 170 KB. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Con waarom vindt je dat vreemd...? als je digitale cameera op een bepaald formaat opneemt, reduceer je met die colordepth extreem strek. (dus graag ook even de originele foto eigenschappen plaatsen.) ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Con Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch Con waarom vindt je dat vreemd...? als je digitale cameera op een bepaald formaat opneemt, reduceer je met die colordepth extreem strek. (dus graag ook even de originele foto eigenschappen plaatsen.) ciao Vreemd was wellicht niet het juiste woord, ik kon me alleen niet voorstellen dat Poets bleef hangen op 800Kb. Maar goed, hier de basisgegevens. I.m.o. is de toegepaste depth voldoende voor het plaatsen op een site. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Kimble Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Zeker niet vreemd je gaat naar 8-bits Dat is enorm zichtbaar. Je kan beter kiezen voor een andere compressievorm. Hier een dezelfde foto met veel verschillende kleuren en de kleurdiepte is 24-bits en 72 DPI. Dit geeft een goed resultaat. Het origineel was 3,47 MB en 32-bits op 3456x2304 pixels. Eerste stap was de omschakeling naar 24-bits en 72 dpi met behoud van de totaalgrootte maar het bestand werd 1,04 MB. In de bijlage zie je dezelfde jpeg file al op een gekozen webformaat, die een extra jpeg compressie heeft ondergaan. Het resultaat is een foto van maar liefst 4,37 Mb naar een 197 KB. En het kan nog lager tot onder de 100 KB, zonder dat je het echt ziet.
Poetsdoekje Geplaatst: 18 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2010 Origineel bericht van: Con Origineel bericht van: Poetsdoekje Citaat: maar FastStone Photo Resizer wint met vlag en wimpel . . . Ik heb er ook mee gewerkt, maar dat programma maakt de foto's maar voor de helft kleiner, bijvoorbeeld een foto van 2Mb wordt omgezet in 800Kb, ik heb het liefst nog kleiner Vreemd een foto van 3.47 MB wordt met de volgende instellingen 170 KB. HG CC Oeps, ik had even niet langer gekeken dan dat mijn neus lang is, had de instellingen niet goed staan. Het gaat nu al iets beter, ik ben nog aan het testen En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
wolverine Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 nog even ter info. Microsoft heeft zelf ook een gratis verklein programma voor xp : http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Poetsdoekje Geplaatst: 24 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2010 @Kimble heeft mij een ideetje aan de hand gedaan, alleen kan niet via S4A, ivm reklame, dat mag hier dus niet En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen