Jürgen Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Origineel bericht van: vandoorn De interne kaartlezer doet het nog steeds niet. Dus de Octagon software functioneert niét want wat is de toegevoegde waarde als ik nog steeds een CI-module moet gebruiken om de Nederlandse codeerde CD kanalen te kunnen ontvangen? ..want dan kan ik ook wel de originele software laten staan. Origineel bericht van: vandoorn Maar het beeld is wel veel beter dan van de orginele FW van Rebox zelf. Met name dat van RTL4. Leg eens uit hoe je dit getest hebt. Heb je 2 identieke RE-4000 met de verschillende software en 2 identieke TV`s naast elkaar gezet en dan het beeld met elkaar vergeleken? Fast niet want dan kun je naar mijn mening pas goed bepalen of het beeld van de één veel beter is dan van de andere. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast vandoorn Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Origineel bericht van: Jürgen Origineel bericht van: vandoorn De interne kaartlezer doet het nog steeds niet. Dus de Octagon software functioneert niét want wat is de toegevoegde waarde als ik nog steeds een CI-module moet gebruiken om de Nederlandse codeerde CD kanalen te kunnen ontvangen? ..want dan kan ik ook wel de originele software laten staan. Origineel bericht van: vandoorn Maar het beeld is wel veel beter dan van de orginele FW van Rebox zelf. Met name dat van RTL4. Leg eens uit hoe je dit getest hebt. Heb je 2 identieke RE-4000 met de verschillende software en 2 identieke TV`s naast elkaar gezet en dan het beeld met elkaar vergeleken? Fast niet want dan kun je naar mijn mening pas goed bepalen of het beeld van de één veel beter is dan van de andere. Heb 1 Rebox maar het beeld was op RTL4 zo slecht dat ik het verschil zo ook wel kan zien. Met de FW v97 van Rebox zelf kreeg steeds gecodeerde zender nu niet meer. Dus ik ben er zo wie zo op vooruit gegaan. Voor de rest moet ik nog de juiste plugin vinden om de interne kaartlezer te kunnen gebruiken. Ik weet (nog) niet welke ik moet hebben. gr. Geert
sathopper Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Origineel bericht van: Jürgen Dus de Octagon software functioneert niét want wat is de toegevoegde waarde als ik nog steeds een CI-module moet gebruiken om de Nederlandse codeerde CD kanalen te kunnen ontvangen? ..want dan kan ik ook wel de originele software laten staan. Dat zou een verschil betekenen met de 9000 waar met de Octagon 1018 firmware de interne kaartlezers perfect werken met Canal digitaal!?
Skooby Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Bij mij was het gelukt door aaf software ui te voeren als administator. Dus sluit eerst de aaf af en ga dan met de muis op het aaf icoontje staan, klik rechts en dan "als administrator uitvoeren" Hopelijk lukt het nu.
Gast vandoorn Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Origineel bericht van: sathopper Origineel bericht van: Jürgen Dus de Octagon software functioneert niét want wat is de toegevoegde waarde als ik nog steeds een CI-module moet gebruiken om de Nederlandse codeerde CD kanalen te kunnen ontvangen? ..want dan kan ik ook wel de originele software laten staan. Dat zou een verschil betekenen met de 9000 waar met de Octagon 1018 firmware de interne kaartlezers perfect werken met Canal digitaal!? Het verschil zit hem denk ik in firmware van Octagon 1008 en de Octagon 1018. De 1008 is een Single tuner en de 1018 is een Twin tuner. De 1018 is gelijk aan de Rebox 9000 en de 1008 is gelijk aan de Rebox 4000. Het zijn dus niet dezelfde Tuners. Jij hebt het over de 9000 en ik over de 4000. gr.Geert
Jürgen Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Geert, Het gaat hier nu toch niet om het feit of het een single of twin tuner is maar om het ontbreken van een essentiële optie, namelijk het gebruik van de interne kaartlezer. Als de 1018 het wel doet dan zie ik niet het verschil waarom de 1008 het dan niet ook moet kunnen. Ik reageer hoofdzakelijk op jouw 1e bericht waarin je meldt dat de software het doet maar ik ben van mening van niet want zoals al gezegd, het meest essentiële item ontbreekt. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast vandoorn Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Origineel bericht van: Jürgen Geert, Het gaat hier nu toch niet om het feit of het een single of twin tuner is maar om het ontbreken van een essentiële optie, namelijk het gebruik van de interne kaartlezer. Als de 1018 het wel doet dan zie ik niet het verschil waarom de 1008 het dan niet ook moet kunnen. Ik reageer hoofdzakelijk op jouw 1e bericht waarin je meldt dat de software het doet maar ik ben van mening van niet want zoals al gezegd, het meest essentiële item ontbreekt. Ik denk dat er wel degelijk verschil in de FW zit. Maar ik ga nog verder klooien om de interne kaartlezer aan de gang te krijgen. gr.Geert
Jürgen Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Ok, ik ben benieuwd. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
amrabed Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 dit verschil is er ook in de originele SW van rebox, met de 9000 werken beide kaartlezers en op de 8000 werkt er maar een(1), heb dit aan REBOX toen der tijd gemeld (sw 81), zij hadden beloofd dat dit met de volgende SW vrij te geven, bij SW 89 was dit echter niet vrij gegeven, heb toen contact met ze opgenomen en ben toen door ze afgeblat (REBOX en klant vriendelijkheid), maar dat ter zijde, tot vandaag de dag werkt het nog steeds niet, zo als nog vele opties die nog steeds niet of juist werken,.....dit is niets anders dan BEDROG!
Gast vandoorn Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Er zit dus wel degelijk verschil in de tuners en firmware. De Octagon FW op m'n 4000 speelt nu ook MKV bestanden af! gr. Geert ik ga weer verder klooien
Edwin024 Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Ik heb gisteren van mijn Rebox 9000 en Octagon gemaakt, en de CD kaart werkt gewoon in de interne lezer. Net als bij de Rebox dus. Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)
Gast vandoorn Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Jaja de 4000 werkt no ook zonder de CI Modul. Plugin installeren de CD kaart OP DE KOP in de interne kaartlezen en we hebben beeld. gr. Geert
Edwin024 Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Ik heb er niet eens een plugin voor hoeven installeren. Deed het meteen al. Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)
Dagoe Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Jij hebt een 9000 en vandoorn een 4000, dat is een wezenlijk verschil. Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200HzMesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand) Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas Schotel: 65 cm met dual LNB
Edwin024 Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Blijkbaar. Maar begrijpelijk vind ik het niet. De ingangen zijn hetzelfde, alleen werkte bij mij de twee interne schachten direct. En dat is nog steeds zo. Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen