boaz Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Recent is er weer veel te doen over het sharen en tegenmaatregelen. Wat ik me nu afvraag is of de satboeren niet een verkeerd systeem gebruiken, ik bedoel, nu moet je je abonneren en dan mag je kijken. Zou het technisch mogelijk zijn een geheel andere opzet te gebruiken. Je stemt af op een bepaald kanaal, je box registreert dit, stuurt via Internet een berichtje aan de provider dat IP/Mac wil kijken naar kanaal Y (jawel, niet naar kanaal X) en ontvangt een éénmalige unieke key retour waarmee je box het kanaal kan decoderen. Zolang je kijkt naar dat kanaal blijft een metertje lopen wat het tarief bepaald. Uiteraard moet er een centrale database zijn dat de IP/Mac adressen koppelt aan een betaalrekening. Voordeel is je kunt naar elke provider kijken, deze kan de rechten per gebruiker afrekenen. De providers hoeven geen abonneeregistratie bij te houden, alle providers kunnen met 1 uniform systeem werken dat optimaal beveiligd is (en door het massale gebruik erg goedkoop kan zijn) en de consument heeft totale vrijheid naar wat hij/zij wil kijken. Omdat voor iedere gebruiker en programma een unieke éénmalige key geldt en een programma bekijken niet meer dan 1 á 2 cent kost, zal niemand meer illegaal kijken om de kosten uit te sparen. Degene die dat dan nog wel doet, is een pure hobbyist met masochistische trekjes. 't Is zomaar een ideetje hoor. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Sverige Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Ach, dit soort dingen zijn zo interesant voor de kijker dat het wel nooit zover zal komen. Ik erger me ook dood aan het te veel betalen voor een abo pakket waar je slechts de helft van de zenders wil hebben. Dat is de reden waarom ik ook niet een upgrade naam naar het familjepaket en het gewoon bij het lokalpaket hou. Bij de kabel van canaldigital en ook bij andere zweedse kabelbedrijven kan je een pakket van 6 of 8 (of meer) extra zenders abonneren boven op de standaardzenders. die zenders kan je dan zelf kiezen uit een lijst van ca 30... Dat zou meer algemeen verspreid moeten worden, ook bij satelliet... waarom dat nog niet zo is weet ik niet, want Canaldigital.se heeft zowel kabel als sat tv.... ik vermoed als je echt gaat afrekenen wat je gebruikt, de bedrijven te weinig inkomsten hebben, en dit dus gewoon niet willen. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Gast Kimble Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Origineel bericht van: Sverige ik vermoed als je echt gaat afrekenen wat je gebruikt, de bedrijven te weinig inkomsten hebben, en dit dus gewoon niet willen. Dat hebben ze dan wel zeker, te weinig inkomsten en zullen ze zeker niet doen. Aan de andere kant gaat het ze helemaal niets aan wat ik zit te kijken. Ook hebben ze nu een heel kleine meetpunt mbt de kijkdichtheid. Als ze exact weten wie wat kijkt en wanneer, dan zullen adverteerders heel selectief gaan worden en bepaalde zenders links laten liggen waardoor die onvoldoende inkomsten hebben en opdoeken. Is ook niet waar ik op zit te wachten. Het gehele Pay Per View (PPV) zie ik niet zitten. Tja zonder reclame, maar dat gebeurd net niet.
Zilverster Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 @Kimble, Citaat: Het gehele Pay Per View (PPV) zie ik niet zitten. Tja zonder reclame, maar dat gebeurd net niet. Maar eehhh, die kanalen schakelde men vroeger toch ook vrij, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
vGnp Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Origineel bericht van: Kimble Aan de andere kant gaat het ze helemaal niets aan wat ik zit te kijken +1 vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
boaz Geplaatst: 8 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: Kimble Aan de andere kant gaat het ze helemaal niets aan wat ik zit te kijken +1 vGnp Wat maakt dat nou uit? Bij elk ander product dat je "live" koopt weer de verkoper toch ook dat jij dat product afneemt. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
vGnp Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Origineel bericht van: boaz [Wat maakt dat nou uit? Bij elk ander product dat je "live" koopt weer de verkoper toch ook dat jij dat product afneemt. Ik doe niet mee aan klantenklaarten. Ik heb een paspoort dat binnenkort afloopt, maar ik weiger een nieuw paspoort te nemen i.v.m. met de vingerafdrukken die ik dan moet afgeven. Ik heb schriftelijk bezwaar ingediend tegen het elektronisch patiënten dossier. Ik geloof niet dat jij ook maar enige notie hebt (no hard feelings) van waar we met z'n allen naar toe gaan. George Orwell had in principe gelijk, maar het is ondertussen al vele malen erger geworden. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Davev Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 en als we wat afzappen zijn we zo een euro kwijt zonder één minuut van een programma gezien te hebben? Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
Sverige Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Origineel bericht van: vGnp Ik doe niet mee aan klantenklaarten. Ik heb een paspoort dat binnenkort afloopt, maar ik weiger een nieuw paspoort te nemen i.v.m. met de vingerafdrukken die ik dan moet afgeven. Ik heb schriftelijk bezwaar ingediend tegen het elektronisch patiënten dossier. Ik geloof niet dat jij ook maar enige notie hebt (no hard feelings) van waar we met z'n allen naar toe gaan. George Orwell had in principe gelijk, maar het is ondertussen al vele malen erger geworden. vGnp Tja... ze weten uiteraard alles van je, en in Zweden weten ze volgens mij nog veel meer van je dan in een ander land. Alles wordt geregistreerd en is heel makkelijk toegankelijk voor iedereen. Is dat goed of verkeerd?? wie zal het zeggen... Ik doe rustig mee met bonuskaarten van de Ica en de AH... ach, adhv je betalingen met een pinpas weten ze ook waar je bent wat je afrekent... je mobieltje registreert de hele tijd waar je bent etc. In Noorwegen heb je automatische tolinning met een kastje in je auto... ben ik even in Noorwegen geweest krijg ik een paar dagen later een hele lijst met registraties waar en wanneer ik ergens was.... Ga je de Tunnelbana (metro) in in Stockholm, zie je meer kamera's dan in een filmstudio... En of ze dan "weten" of ik die avond naar ZDF of SVT1 keek zal mij eigenlijk worst wezen om het zo maar eens te stellen... Ik ben overigens erg benieuwd naar je paspoort!! Volgens mij ga je dat niet krijgen zonder vingerafdruk, en dan kan je de grens niet meer over... voor de overheid makkelijk om te zien waar je op dat moment bent (Ik kijk ook weer dagelijks naar Arkiv x of x-files zoals het in het engels heet..... en dan kan je wel wat paranoia worden uiteraard) Ik weet uiteraard dat het nooit zal kunnen, maar gewoon een faire prijs betalen voor wat je gebruikt lijkt mij niet verkeerd. En in een Europa wat van zichzelf zegt modern , technologisch en klantvriendelijk te zijn zou je toch wat meer verwachten dan al die achterhaalde en afgeschermde dingen op tv gebied. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Tonskidutch Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 zeker de zomer kolder in je hoofd gekregen? satelliet tv kijken is TOCH per definitie onafhankelijk van een aardse aansluiting zijn? dus ook in de rimboe bruikbaar. een fout van een monteur in Alblasserdam en de hele randstad zit op zwart over welke providers heb je het? we kennen er maar 1 zolang er rechten betaald moeten worden voor film en/of tv-producties is er enkel een nationaal beleid mogelijk dus meerdere providers zal nog wel een decennium op zich laten wachten een open deur naar mijn mac-adres, ik dacht het niet. en wat te denken van de CEO van zo'n provider, wordt die dan onmiddelijk ook Premier zoals Berlusconi gelukkig is er in Europa, Duitsland met heel veel correcte legislatuur betreffende DATA veiligheid en waarnemen van de privacy men sprak van scheiding tussen Kerk en Staat tegenwoordig zou dat moeten zijn Commercie en Staat ciao True North Rebekka Bakken
boaz Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2010 Koop ik een boek, weet de boekhandelaar wat ik lees, Koop ik een tijdschrift, weet de kioskhouder wat ik lees, Ga ik naar de bioscoop, weet de exploitant welke film ik kijk, Ga ik naar theater, enz. enz. Waarom dan zo spastisch over TV programma's? (Nee, geen grappen over bepaalde programma's van mijn kant) Verder, ook in the middle of nowhere is Internet mogelijk via uplink systemen, ook geen probleem. En die monteur? Ach één boer die met zijn trekker een hoogspanningsleiding kapot trekt en het hele eiland zit hier in het donker (ok, het was 's middags, maar het gaat om het idee). Die rechten die nu landelijk zijn op basis van schattingen kunnen juist internationaal geregeld via één instantie (zou zelfs een onafhankelijke (overheids)instelling kunnen zijn) die de inkomsten verdeeld over de diverse providers, kan bovendien anoniem dus dat eerdere bezwaar geldt ook niet meer. Kennelijk kun je ook in deze zomer koudwatervrees hebben. Je Provider heeft nu al je IP en je MAC adres, dus wat is het probleem? Lijkt mij ideaal als ik zelf kan kiezen welke programma's van welke zender ik kan kijken. Wat betreft de eerdere opmerking over zappen, ik wil juist de tijd mee laten tellen, minder dan 30 sec. is dan bijv. gratis, dus zappen geen probleem. En als je maar 5 min. van een programma van 2 uur kijkt, betaal je enkel maar die 5 minuten. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Tonskidutch Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 boaz, het is mij worst dat iemand >iets< van me weet, alhoewel waarom moet dat kunnen? dat betekend dat men al veel te ver gegaan IS maar het is me heilig dat men niet alles gebruikt voor oneigenlijke doeleinden zover wat betreft de pseudo paranoia het is kolder dat je nieuwe infrastructuur met beheer, onderhoud en management gaat investeren als provider als we het nu nog niet eens netjes geregeld hebben abo > kost geld > stabiel beeld (was het maar waar) geen uitval of glitches geen EPG fuckup geen kaart update problemen geen betaal / rekening problemen geen consumentje pesten geen HD beloven als het SD letterbox is geen AC3 beloven als het mono is maak dat eerst maar eens waar. en als je dan nog ZOVEEL er aan over houdt qua winst mag jij een service op de markt zetten die "ons" het leven makkelijker maakt. of ik ervoor bereid ben te betalen is aan mij. ciao True North Rebekka Bakken
boaz Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2010 Daarom juist mijn alternatief, ben je van veel door jou genoemde problemen af en heb je stabiel beeld. Bovendien, dit systeem kan naast het huidige ingevoerd worden, kies je wat je wilt gebruiken. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gerard 76 Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 Maar het levert minder op dan de huidige opzet. Niet interessant dus. (vanuit provider standpunt gezien)
boaz Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Maar het levert minder op dan de huidige opzet. Niet interessant dus. (vanuit provider standpunt gezien) Waarom? De kosten voor de providers gaan omlaag, misschien gaan de zenders zelf die rol vervullen en of de inkomsten omlaag gaan hangt van de prijs af die de consument betaald. Voor de huidige providers kan het inderdaad niet interessant zijn, CD heeft liever niet dat ik ook bij de concurrent kan kijken en dan niets aan hun betaal. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen