Ga naar inhoud


[TF7710HSCI] SD opnemen op USB stick


Jürgen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het opnemen en probleemloos afspelen van SD content op een USB stick aangesloten op een TF7700HSCI?

Ik veronderstel althans dat opnemen en afspelen van HD content niet of nauwelijks zal lukken.

Op zich is dit laatste geen probleem omdat ik ook over een FAT32 geformatteerde WD USB HDD beschik maar het gaat hierbij uitsluitend over de mogelijke toepassing van een USB stick.

 

Graag ook opgave welke USB stick (8 of 16Gb) goed functioneert.

Wat is overigens de minimale schrijf-/leessnelheid om SD / HD content op te nemen en af te spelen?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


De reden waarom ik denk dat je geen HD kunt opnemen en / of weergeven is de beperkte schrijf- en leessnelheid van een USB stick.

Ik dacht dat je voor HD opnamen toch wel minimaal 10 á 12 Mb/s schijfsnelheid nodig hebt en daar voldoen naar mijn mening de meeste USB sticks >8Gb niet aan.

 

Het formatteren van FAT32 is geen probleem want daar heb ik wel een tooltje voor.

 

Ik wil eigenlijk alleen maar weten welke USB stick geschikt is om minimaal SD op te nemen, als HD ook kan dan is dat uiteraard meegenomen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
De reden waarom ik denk dat je geen HD kunt opnemen en / of weergeven is de beperkte schrijf- en leessnelheid van een USB stick.
Ik dacht dat je voor HD opnamen toch wel minimaal 10 á 12 Mb/s schijfsnelheid nodig hebt en daar voldoen naar mijn mening de meeste USB sticks >8Gb niet aan.

Het formatteren van FAT32 is geen probleem want daar heb ik wel een tooltje voor.

Ik wil eigenlijk alleen maar weten welke USB stick geschikt is om minimaal SD op te nemen, als HD ook kan dan is dat uiteraard meegenomen.


Even rekenen.... We hebben een bitrate van (laten we heeeeel hoog zitten) van 15 Mbit/s... Dat is omgerekend (vuistregel delen door 10 ivm overhead) 1.5 Mbyte/s.... dus dat valt wel mee hoor.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou moeten lukken

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...