peterksr Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 hallo, ik heb van iemand een dm800 gekocht en op zijn advies Newnigma2 v3.0.1 er in gezet . maar u heb ik het vreemde geval dat als de box opstart krijg ik het grijze scherm met het log van newigma er in met plaese wait. hierna zie ik in het schermpje van de dreambox staan dreambox media booting en een balk de loopt. ik zie dat op mijn tv af en toe de text van de extentiepoort waar de hdmi kabel in zet. maar dan na enige tijd word het schermpje van de dreambox zwart en dan gebeurt er niets meer. ik heb hem al tig keren opgestart maar steeds het zelfde resultaat. nu is mijn vraag kan ik nu niet weer de Newniga image overnieuw in de box zetten ? en zo ja hoe ? de eerste keer heb ik het gedaan op de computer via het ipadres van de box. maar het gekken is dat ik nu als ik het zelfde ip adres invoer welke wel het goede is een heel ander scherm krijg . ik krijg nu een scherm met zwarte layout met bovenin dreambox WebControl. ik kan hier bij een menupunt b.v. reboot doen of reboot enigma2 dat gaat dus ook maar het resultaat blijft het zelfde. nu is mijn vraag kan ik in dit scherm ook ergen de Newnigma image er weer overnieuw in zetten en zo ja waar ? ik hoop dat iemand mij kan helpen. gr peter 1 maal VU+ DUO +
vGnp Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Origineel bericht van: peterksr maar het gekken is dat ik nu als ik het zelfde ip adres invoer welke wel het goede is een heel ander scherm krijg Dat is omdat je de box benadert terwijl deze al gestart is. Je moet de box helemaal uitschakelen, en opnieuw opstarten, en tijdens het opstarten de powerknop ingedrukt houden. Er verschijnt dan op een gegeven moment STOP op het display, met een IP adres. Op dat adres kun je dan de image "erin schieten" Zie ook hier vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
peterksr Geplaatst: 8 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2010 na het een en ander geprobeert te hebben en gekeken naar de info van vGnp (waarvoor dank is het gelukt). alles werkt weer zover. het enigste probleem is nu nog de instelling van mijn d-link stick voor mijn draadloze internet verbinding. weet iemand toevallig hoe en waar ik deze kan laten werken? dus in welke menu optie en wat ik nog moet istellen daar. gr peter 1 maal VU+ DUO +
DRG Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Ik hijack dit topic een beetje, ik heb het volgende probleem met m'n DM800c Als ik Newnigma2 3.0.1 flash dan geeft hij netjes het bootscherm maar hier blijft hij in hangen. Als ik GP5.1 ,LT6.1 of een oude newnigma (2.8.x) flash loopt hij wel door. Je snapt het al ik wil graag naar Newnigma2 3.0.1 Klinkt dit bekend bij iemand ? Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Gerard 76 Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Je kaapt het topic niet echt hoor... Het was al een tijdje "buiten gebruik" en blijkbaar heb je gewoon goed gekeken alvorens een nieuw topic te openen. Heb je al es geprobeerd om die image opnieuw te downloaden, en dan nog eens proberen?
DRG Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Ik had hem al een paar keer gedownload (via IE en Chrome) en geflashed maar zonder resultaat. Ik had ook al de 3.0.0 versie geprobeerd maar ook hier hetzelfde probleem. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen