Ga naar inhoud

afstellen PTT TELECOM schotel met polarmount

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo ik ben misschien dom maar ik heb al enige tijd op sat4all gekeken naar het afstellen van een schotel maar snap er niets van ik heb hier een ptt telecom 77cm offset schotel liggen maar krijg hem niet afgesteld er zit een langdraadeind aan het gedeelte van het statief waar hij op de paal gaat ik denk voor de elevatie en dan een kort draadeind op hetdraaiende gedeelte die tegen de schotel aan komt denk voor de indinatie hoe moet ik deze twee nu zo stellen dat ik beeld op de ontvanger krijg ik kan geen astra ontvangen omdat er een flat in de weg staat maar de rest vanaf sirius tot het westen kan ik prima ontvangen wie kan mij nu uitleggen in simpele woorden hoe ik de polarmount (statief) kan afstellen met de twee draadeinden (globale afstelling) het is dus geen moderne polarmount wel nieuw maar enige jaren geleden door de ptt verkocht wie kan mij helpen?????????????

Geplaatst:

Je ziet het helemaal goed.

Lange draadeind = elevatie

korte boutje bovenop = inclinatie.

je kan de procedure gebruiken die hier wel ergens wordt besproken voor een Channelmaster, of Echostar schotel. die polarmounts zien er bijna hetzelfde uit.

Gebruik verder de methode middelste sat Sirius, dan meest oostelijke en meest westelijke die je kan vinden.

heb je deze drie sats gevonden, en heb je op alledrie deze satellieten een puik signaal dan heb je de polaire baan goed ingesteld en kan je alle bouten definitief vastzetten.

Succes,

Peter.

ff vergeten de link erbij te zetten. bij deze alsnog: http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...ll&vc=1

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen