Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Harde schijf niet meer herkend


Gast RtheC

Aanbevolen berichten

Ineens kon ik niet meer bij de opnames. Wat bleek, de schijf werd niet meer herkend. Na een paar keer opnieuw opstarten (met power knop achterop) deed deze het nog steeds niet en tijdens het opstarten werd de power knop van de rebox aan de voorkant fel rood en schakelde weer uit.

Ik had nog een andere schijf op de plank liggen dus ik dacht vervang ik de schijf maar even. Echter ook die werd niet door de Rebox herkend. Waarschijnlijk zal ik die eerst moeten formateren op een bepaald formaat voordat de Rebox deze herkend?

Toch maar weer de oorpspronkelijke schijf terug gedaan maar wederom hetzelfde resultaat. Meerdere keren de stekkers los gehad en weer opnieuw laten opstarten, uiteindelijk toch met het resultaat dat het leek of de schijf ineens harder ging draaien en toen werd deze wel weer herkend. Of dit lang blijft werken is de vraag!?

 

Wat is hier nu precies aan de hand? Is de schijf defect of de aansturing van de schijf vanaf het bord?

Hoe kan ik bij defect de andere schijf erin doen, hoe moet ik de schijf voobereiden?

Adviseren jullie mij contact op te nemen met leverancier? (satshop)

 

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uiteraard is dat vervelend en je kunt natuurlijk naar de leverancier stappen (mits deze de HDD heeft ingebouwd) maar je kunt ook eerst nog een aantal dingen proberen voor zo ver je de mogelijkheid hebt.

 

Draait de HDD wel? Dit kun je constateren door de deksel van de RE-9000 te verwijderen en na het inschakelen de hand op de HDD te leggen.

Als deze niet draait controleer dan of de stekker van de voeding goed in de HDD is geplaatst.

 

Als de HDD wel draait controleer dan of de aansluiting van de SATA kabel zowel goed op het moederbord als op de HDD bevestigd is.

 

Als dit ook het geval is dan is het misschien raadzaam om de HDD te demonteren en op een PC of laptop met een passende adapter aan te sluiten en mits mogelijk in FAT32 te formatteren.

Dit laatste vergt wel enige kennis van zaken.

 

Als dit allemaal niet helpt dan is de HDD waarschijnlijk defect of als de HDD in orde is dan is wellicht de HDD controller in de RE-9000 defect.

Dan is er maar één weg en dat is naar de leverancier.

Succes met het opsporen van het eventuele probleem.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Je hangt niet zo maar een HDD aan een desktop en zeker niet aan een laptop.
Hiervoor moet je toch wel weten hoe en waarmee.

Een desktop is geen probleem. Voor een laptop kun je voor een paar tientjes verloopsetjes kopen. Je kunt een HD dan via de USB poort benaderen.
gr. Geert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoef je mij niet te vertellen maar je kunt niet van iedereen verwachten dat hij een paar tientjes uitgeeft om een HDD te formatteren en dan moet je ook nog wel weten wat je moet doen.

Overigens is het voor een leek ook nog best lastig om even een HDD op een desktop bij te plaatsen maar dat weet je zelf ook wel.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebei bedankt voor jullie reactie. Het gekke is, de schijf doet het nu weer. Toen de schijf het niet deed, draaide deze wel en de kabels zaten ook goed. Ik wacht even af of de schijf het de komende dagen blijft doen, zoniet dan ga ik proberen de schijf aan mijn desktop te 'hangen'.

Ik ben het met je eens dat je hier kennis voor nodig hebt maar dat moet wel lukken.

Ik hou jullie op de hoogte, nogmaals bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...