Earthfinder Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 Hallo, 1. ik wil graag een batch-bestand maken dat NewCS en W7MCE afsluit en weer opnieuw opstart. Heeft iemand enig idee, hoe ik dat kan doen in een *.bat bestand? 2. Is het mogelijk, om vanuit W7MCE zo'n batch-bestand uit te voeren? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Jopy Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 Is geen probleem. Taak beeindigen in win7 gebruik je de volgende regel: taskkill /f /im *.exe
Earthfinder Geplaatst: 11 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2010 Oké bedankt, Jopy. En weet je misschien ook iets over het tweede punt? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Lamko Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Zou gewoon een toetscombinatie aan het batch file koppelen. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Jopy Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Wanneer zou je het batch bestand willen laten draaien? Bij het aan zetten van de pc of als de pc uit standby komt?
Earthfinder Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2010 Dat moet eigenlijk als noodoptie dienen. De bedoeling is om een button in MCE te hebben die de applicaties NewCS en MCE herstarten. Heel enkel lopen de applicaties niet zoals het hoort en dan is het voldoende (voor de vrouw) om beide applicaties even te herstarten. Het herstarten van het systeem is niet echt een optie met W7MCE. Dit heeft als bijeffect, dat de smartcard uit de cardreader gehaald moet worden en er weer in en dan NewCS herstarten... HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Jopy Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Ik weet niet hoe je een toetsencombinatie kan instellen om een batch bestand uit te laten voeren. Zou je effe moeten googlelen. Ik heb mijn htpc altijd 24/7 aan staan en heb nooit een crash gehad. Ik heb wel het batch bestand gemaakt. Mocht er iets niet goed zijn dan kan mijn vrouw de pc in de standby zetten (dan wordt alles middels het batch bestand afgesloten) en daarna weer uit standby halen waarop alles weer opnieuw wordt gestart. Is precies hetzelfde principe alleen ik gebruik er geen toetsencombinatie voor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen