Gast Brio Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 Vanwege het fantastische zenderaanbod van Ziggo m'n schotel maar weer eens van zolder gehaald. Heb een Philips DSX6073 (ex Canal Digital)met Satcom Ø60cm en van de week een Monoblok single LNB (Satellite Experience) voor ontvangst van Astra en Hotbird gekocht. Heb de receiver zelf de beschikbare kanalen laten zoeken en alle 999 kanalen zijn gevuld, echter Hotbird zenders ontbreken. Ik kan op deze receiver niet ontdekken waar je via het menu handmatig de sateliet, frequentie en polarisatie in kunt geven en heb zo'n duister vermoeden dat dit ook niet mogelijk is met deze receiver. Vroeger (1990) met m'n oude analoge satcom receivertje kon dat wel. Wie heeft er een suggestie? Gr/Brio
satencom Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 probeer dit maar even 1) Druk op het knopje MENU van de afstandsbediening. 2) Kies voor optie 5: Kanalen installeren. 3) Kies nogmaals voor optie 5: Kanalen installeren. 4) Klik op OK op de afstandsbediening. 5) Kies vervolgens voor optie 1 Canaldigitaal. 6) Klik op de afstandsbediening op het pijltje naar rechts (Schotel 2). 7) Klik op OK op de afstandsbediening. 8) De satellietontvanger gaat nu de zenderlijst opnieuw inladen, dit duurt circa 20 minuten. 9) Na het inladen van de kanalenlijst, komt de satellietontvanger terug op Nederland 1. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Jap Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 Voordat je de hotbird kanalen gaat scannen, moet je natuurlijk wel zorgen dat er nog plaats is in de kanaallijst. Dus even een deel van de zenders verwijderen. AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55) DSR2210 : 19.2 - 28.2
dutchandrew Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Kijk eens bij satelliet recievers en dan bij philips. Daar kan men je verder helpen. Ik zou je adviseren er andere firmware er in te zetten. Je kunt dan zenders per transponder inlezen, zodat je alleen zenders in de lijst hebt waarnaar je wilt gaan kijken en luisteren. Tevens kun je met alternatieve firmware in je ontvanger meer zenders opslaan dan de 999 met de orginele firmware. En er zijn nog veel meer mogelijkheden. Suc6
Gast Kimble Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Origineel bericht van: satencom 9) Na het inladen van de kanalenlijst, komt de satellietontvanger terug op Nederland 1. Heb heel toevallig een 6073 in laten lezen vorige week, maar die kanalenlijst volgens CD, dus Ned 1 op 1 etc is volgens mij verleden tijd. Het is een knappe puinzooi en heb er via de pc een kanalenlijst ingezet.
satencom Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 kimble heb je het ook op die manier gedaan die ik hier boven heb neer gezet voor brio Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Brio Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Hoi Hoi, Geen effect. Hij vindt alleen de Astra zenders. Na 25% zoeken zijn alle 999 kanalen bezet. Heb de oninteressante en radio kanalen verwijderd. Maar dan nog kan ik er niet echter komen hoe ik per kanaal de frequentie, etc in kan geven. Denk dar deze receiver zo z'n beperkingen heeft. Toch bedankt.
dutchandrew Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Dat zijn inderdaad de beperkingen. Met alternatieve firmware in deze ontvanger is het wel mogelijk.
paardengek Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Origineel bericht van: dutchandrew Dat zijn inderdaad de beperkingen. Met alternatieve firmware in deze ontvanger is het wel mogelijk. Ik denk dat je alternatieve firmware moet gebruiken om de hotbird zichtbaar te maken. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
satencom Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 wat je nog even kunt proberen de zenders verwijderen waar niet naar kijk van de astra 19.2 en dan een stukje zilver folie voor de lnb van de 19.2 nu kun je de zenders toevoegen druk op MENU 5.vervolgens optie 3 KANALEN TOEVOEGEN via schotel 2 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
trust Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Hier een faq van Aart over deze materie (enigzins aangepast) Toevallig gevonden omdat ik hier met een Asscom Reference aan het stoeien ben . De originele software kan maar 999 kanalen in het geheugen opslaan. Ga je de Astra scannen dan gaat hij vaak al over de 999 kanalen Ga je dan ook nog eens een 2e sat scannen dan is het geheugen gewoon vol en kan hij niets meer inleren. Om toch die zenders te kunnen kijken ga je als volgt te werk. - wis alle zenders waar je toch niet naar kijkt of niet naar kunt kijken. ga dan naar kanalen zoeken en selecteer schotel 2 - hou tijdens het zoeken de balk in de gaten en zodra je ziet dat het aantal gevonden zender hoger is dan 999 zet dan met een uitwisbare stift een streepje op de tv tot waar de balk op dat moment was. (of dit bij een lcd Tv slim is , weet ik niet) - sla de zenders op en ga kijken of de kanalen van sat 2 er al bij staan. - zo niet wis dan alles weer waar je niet naar kunt kijken. - ga opnieuw naar kanalen zoeken selecteer weer schotel 2, maar koppel nu eerst de coaxkabel los. - ga vervolgens pas weer zoeken op het moment dat de balk bij het gezette streepje op de TV komt sluit je de coax kabel weer aan. - Laat weer zoeken tot het geheugen weer vol is, kijk weer of de zenders er bij staan zo niet ga weer wissen enz. Worden er geheel geen zenders gevonden kijk dan of je de LNB wel goed geplaatst hebt. Nog een tip sla tijdens het wissen tussendoor de wijzigingen regelmatig op, want het zal niet de eerste keer dat na 100 zenders te hebben gewist de ontvanger plots vast slaat en je weer van voor af aan kunt beginnen. Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast robbienulacht Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Hi Brio, Is het jou gelukt om je recever de juiste software te geven. Kan je mij vertellen wat ik moet doen om deze software op mijn recever te krijgen. Alvast bedankt robbienulacht
dutchandrew Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 De handleiding en hoe je de software erin kunt krijgen staat hier:http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/331977 En de software staat hier:http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/603162/6 Zelf gebruik ik nog versie 11a. Hoe stabiel de laatste versie is weet ik niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen