Gast pietje70 Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 Beste forum leden, Ik kon zo snel geen info vinden in dit forum m.b.t. internet via de satteliet. Maar wie heeft ervaring met welke provider ? En kan je de satteliet zonder problemen wereldwijd gebruiken ? Snelheden ? Voip telefonie vpn ? Kosten ? Welke hardware ? Ervaring hier mee ? Wie kan mij tips geven ? En of op weg helpen ? Al vast bedankt
Gast aart44 Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 Origineel bericht van: pietje70 En kan je de satteliet zonder problemen wereldwijd gebruiken ? Alleen als je in het bereik van de satelliet valt. Zo uit mijn hoofd ken ik alleen Astra2Connect maar ook Eutelsat heeft een soortgelijk systeem en ja het ligt er aan waar ter wereld je het wilt gebruiken ga je naar India heb je hier niets aan.. Snelheden en prijzen kun je op de site vinden.
Gast pietje70 Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: pietje70 En kan je de satteliet zonder problemen wereldwijd gebruiken ? Alleen als je in het bereik van de satelliet valt. Zo uit mijn hoofd ken ik alleen Astra2Connect maar ook Eutelsat heeft een soortgelijk systeem en ja het ligt er aan waar ter wereld je het wilt gebruiken ga je naar India heb je hier niets aan.. Snelheden en prijzen kun je op de site vinden. Mhh geen andere providers ? Kosten zijn nog altijd erg hoog. Iemand ervaring met voip over zo een verbinding ? Welke hardware en schotel zou je nodig hebben ? Belgische of Duitse providers ? Op dit forum is volgens mij geen speciaal topic. Behalve de computer afdeling, maar gaat weer ergens ander over.
Tonskidutch Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 zoek maar eens naar satelliet telefoon en Broadband Global Area Network (BGAN) dan kom je misschien sneller op wereldwijde bruikbaarheid. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Gast aart44 Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Origineel bericht van: pietje70 Mhh geen andere providers ? Kosten zijn nog altijd erg hoog. Je hebt zelf toch ook Google ik had al gemeld dat internet via Eutelsat ook mogelijk is maar kon niet op de naam komen maar het heet Tooway. Ja kosten zijn hoog en het moet ook een noodsprong zijn als er niets anders mogelijk is. Als je zoekt voor een goedkope internet provider moet je niet op satelliet internet zoeken,ik dacht gelezen te hebben bij Astra2connect dat Voip mogelijk is. En gebruikers ervaringen zul je in Nederland niet zo snel vinden.
Gast pietje70 Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: pietje70 Mhh geen andere providers ? Kosten zijn nog altijd erg hoog. Je hebt zelf toch ook Google ik had al gemeld dat internet via Eutelsat ook mogelijk is maar kon niet op de naam komen maar het heet Tooway. Ja kosten zijn hoog en het moet ook een noodsprong zijn als er niets anders mogelijk is. Als je zoekt voor een goedkope internet provider moet je niet op satelliet internet zoeken,ik dacht gelezen te hebben bij Astra2connect dat Voip mogelijk is. En gebruikers ervaringen zul je in Nederland niet zo snel vinden. Natuurlijk heb ik ook op google gekeken. Maar krijg hier niet echt specifieke info. Dus ik dacht op dit forum misschien wat experts tegen te komen. Dus niemand zo te zien met praktijk ervaring. En Astra2connect heb ik al bekeken. Dus mensen die hier in de praktijk ervaring mee hebben. Op dit forum is zo te zien niet specifiek een internet satteliet onderwerp. Misschien dat iemand zo een forum kent ?
Gast pietje70 Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Ik denk dat ik m.b.t. internet over satteliet op dit forum moet zijn: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Zo te zien zijn daar welk wat mensen met praktijk ervaring. Jammer dat dit hier niet te vinden is. Maar met alle respect hebben jullie wel veel info m.b.t tot andere satteliet zaken.
Gast pietje70 Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch zoek maar eens naar satelliet telefoon en Broadband Global Area Network (BGAN) dan kom je misschien sneller op wereldwijde bruikbaarheid. ciao Bedankt voor jullie info ik heb al wat meer kunnen vinden via ander forums. Misschien dat deze info ook voor ander handig kan zijn. Hier een Duitse website met een aantal providers:DSL via Satellit Vergleich (Duits)
Peter Konijn Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 Er stond afgelopen maand net een artikel over in het computerblad PCM. Zoek op google eens naar tooway4you. Bedenk wel dat er via satelliet altijd een bepaalde vertraging is dus dit is niet geschikt voor online gaming. Ook zie je meestal dat je niet onbeperkt kan downloaden, je krijgt dus altijd een dataliemiet afhankelijk van je pakket. Telefonie schijnt wel mogelijk te zijn. Ik citeer: Tooway4eu is een samenwerkingsverband tussen EutelSat en ViaSat. Via de Eurobird3satelliet en de KU-band biedt de provider toegang tot internet. In de loop van dit jaar zal de KA-SAT-satelliet in gebruik worden gesteld. Met een capaciteit van 70 GBit/s is deze nieuwe satelliet in staat om maar liefst 2 miljoen internetgebruikers te bedienen. De KA-SAT heeft de capaciteit van veertig traditionele satellieten. Prijzen vanaf 49,95 per maand (incl. huur apparatuur, 21,95 als de appartuur twv 419,33 zelf wordt aangeschaft). Snelheden 3,6 Mbit/s down en 384 Kbit/s up, dataliemieten tot 12 Gigabyte bron: PCM VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200 DM500HD
Beheerder Michel Geplaatst: 20 september 2010 Beheerder Geplaatst: 20 september 2010 Bij telefonie heb je die vertraging van +/- 600ms ook en dat is best hinderlijk. Ik ben een tijdje geleden naar die twooway marktintruductie dag in Eindhoven geweest. Telefonie konden ze daar niet demonstreren, maar had gelukkig een eigen IP telefoon meegenomen We hebben de vertraging toen gemeten en die lag rond de 600ms. Het is een leuk product, maar naar mijn mening alleen geschikt voor het hutje op de hei of vakantiehuisje in de bergen, waar je echt geen kabel/adsl/umts kunt gebruiken. Dat geldt ook voor astra2connect. Die signalen moeten immers net zo ver reizen naar de satelliet en terug naar onze aardkloot. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
satzoeker Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 klopt ,kennis van mij in spanje had 2 weg satelliet internet,heb bij hem toen voipbuster getest ,test gaf aan matig en de verbinding is dan inderdaad niet fijn inmiddels zijn ze over op wimax en dat gaat goed groeten satzoeker` No,No y No
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen