Ga naar inhoud


USB --> RS232 adapterkabel, zijn er nog grote verschillen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Ik heb op mijn nieuwe laptop geen seriele poort zitten.

Ik heb gewoon een simpel dockingstation gekocht voor enkele tientjes.

Deze via usb aangesloten, en deze docking heeft netjes een hardware seriele poort, die het tot nu toe altijd heeft gedaan.

Heb nog geen situatie gehad dat het niet werkte op deze manier.

Terwijl ik ook al diverse usb serieel verloopjes heb gehad die problemen hadden.

Ik heb een Konig USB 2.0 docking station pro

CMP-usbdock30

En deze is tevens lekker klein.

* Netwerk aansluiting 10/100

* seieele poort

* Keyboard

* Muis

* 2 x usb

* e-Sata

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb inmiddels een ATEN USB-RS232 convertor binnen die volledig bedraad zou zijn.

 

Ziet er degelijk uit, veel smd-componenten (zegt wel niet alles, maar toch).

 

Waar niet over na is gedacht is de bevestiging. Zijn holle busjes met draad ipv schroeven of draaibare boutjes. Door de lengte hiervan, past de plug niet eens op de Humax. Wordt even met printboor en slijpschijfje de boel weghalen.

 

Drivers vanaf win 98 SE t/m Windows 7, Mac, Linux op een klein cd-tje erbij.

 

Prijsklasse is wat minder.... uitslag volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel is in principe de vervanging van de poort op de computer. Op je computer heb je die busjes, dus ook op de kabel.

Is de connector een Female of een Male? (Zou een Male moeten wezen).

Er wordt dus van je verwacht dat je de kabel gebruikt in combinatie met een andere kabel om je apparatuur aan te sluiten, en dus niet de connector rechtstreeks in je apparatuur te steken. (Dus er is wel degelijk over nagedacht!)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die convertor is niet echt zoals je een convertor als plugje zou verwachten. De plug is male uitgevoerd en de kabel is 1,80 meter lang.

 

Vandaar mijn opmerking dat een schroef (boutje) meer voor de hand ligt. Op een korte convertor kan ik het idd me goed voorstellen dat ie dan busjes heeft, maar nu niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Jürgen
Op mijn laptop zit geen seriële poort meer en omdat ik nu al 2 keer een RS232 connectie nodig had wil ik een USB -> RS232 adapter / converterkabel kopen.
Beide keren had ik die kabel nodig om een SAT receiver van software te voorzien.
De adapterkabel moet wel i.c.m. WIN7 functioneren.

Nu zie ik een enorme verscheidenheid aan dergelijke kabels met de meest uiteenlopende prijzen.
Ik kan niet beoordelen wat nu wel en wat niet goed is.
Weet iemand het merk / type van een dergelijke kabel?


Sweex heeft z'n verloopkabeltje. Die gaat van USB naar Serieel. ongeveer 20 euro. Je hebt dan toch nog wel een NULL-Modemkabel nodig.
gr. Geert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook veel omvormers geprobeerd maar niet 1 kunnen vinden die altijd werkte.

Om van alle problemen af te zijn heb ik vorig jaar gewoon een nieuwe laptop met serieele poort gekocht de tecra A10.

Het was wel een rib uit mijn lijf want er zijn zeker veel goedkopere laptops te koop, maar tot op heden nog geen probleem gehad dat een apparaat niet via die poort te benaderen was.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste resultaten bereik je met een PCMCIA -> RS232 adapter. Ik heb na vele niet werkende kabeltjes uiteindelijk maar zo'n adapter gekocht voor 2 tientjes bij een computerwinkel in Wateringen en dat werkt perfect. Ik gebruik het zelfs voor de moeilijkste systemen zoals OBD2 interfaces voor o.a. Mercedes en BMW, maar dat loopt nu als een zonnetje.

 

Er wordt op dit moment dezelfde aangeboden op een bekende veiligsite.

 

Zoek maar eens in Google op:

 

PCMCIA Serieel RS-232 Adapter Kaart serial PC Card DB9

Link naar reactie
Delen op andere sites

begint nu de discussie opnieuw? Is dit draadje van voren af aan doorgelezen?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forumleden,

 

Ik wil nog graag mijn oude TOPFIELD 4000 PVR updaten met de

laatste versie.

Ik heb op het forum gelezen dat de aansluitingkabels met een

USB aansluiting niet altijd goed werken.

Ik heb op mijn PC ( Windows XP )wel een IEEE 1394 Port zitten kan ik die gebruiken voor de aansluiting van een RS232 kabel.

 

MVG Hansvw

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...