Ga naar inhoud

[8121 HD] toestel waardeloos gekomen,wat te doen (opnameproblemen enz enz.)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

mijn philips ontvangsttoestel voor de ontvangst van TVV is sedert enkele weken zo goed als waardeloos geworden.

opname's mislukken.als ik via de guide een opname programeerd heb,neemt hij +/- 2 minuten op.

Doe ik een handmatige opname,dan leidt die een eigen leven,en zal die wispelturig en onvoorspelbaar zelf stoppen met opnemen.

als ie dan al iets wil opnemen,dan is de opname zelf ook waardeloos,het geluid en beeld lopen niet syncroon.

ook verdenk ik ervan dat hij al 2 lnbf's heeft opgeblazen,want sedert het plaatsen van van die ontvanger,zijn er al 2 lnb's gesneuveld,ik begrijp het niet confused .

Is er iemand die mij kan helpen?jammer dat er geen methode is om een gehele fabrieksinstelling te doen is.je bent enkel je instellingen kwijt,maar men zou de recorder instellingen ook moeten kunnen resetten en de hd formateren eigenlijk geheel doen zoals hij komt uit de fabriek.

Maar zoals gewoonlijk zijn ontvangers door provider's aangewezen firmware's meestal "waardeloos" frown

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Tja ,koop een Dreambox dan ben je van alle problemen af,opname bv.via EPG juiste progamma kiezen,ogeacht of hij op dezelde zender staat,1 druk op de groene knop(DM 7020)en hij is geprogameerd,en je kunt evt ook nog van tevoren kiezen bijv,Herhaal Timer voor div dagen,dus alle mopgelijkheden zijn aan wezig.Dus je heb er geen omkijken meer na,en je hoeft je geen zorgen te maken of de opname geheel geslaagt is.Philips= Let's Think we make Things Better.Je kun dus meschien beter kiezen voor Deutse grundlichkeit.ipv Made in China.

Geplaatst:

Tjsa Columbo, dat is geen antwoord op de vragen van de topicstarter alhoewel het goed bedoeld advies is misschien. Maar deze ontvanger is wel degelijk volledig te resetten: KLIK HIER MAAR EENS

En dan is er sinds enkele dagen een update uitgekomen voor mensen die op het juiste moment die update hebben binnengehaald in elk geval. Ik verwacht in de komende week dat de update dan constant beschikbaar wordt. Hiermee zijn een hele hoop problemen hopelijk opgelost. Volg hiervoor het andere actieve topic in dit forum maar.

M_Z

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
Tja ,koop een Dreambox dan ben je van alle problemen af,opname bv.via EPG juiste progamma kiezen,ogeacht of hij op dezelde zender staat,1 druk op de groene knop(DM 7020)en hij is geprogameerd,en je kunt evt ook nog van tevoren kiezen bijv,Herhaal Timer voor div dagen,dus alle mopgelijkheden zijn aan wezig.Dus je heb er geen omkijken meer na,en je hoeft je geen zorgen te maken of de opname geheel geslaagt is.Philips= Let's Think we make Things Better.Je kun dus meschien beter kiezen voor Deutse grundlichkeit.ipv Made in China.

't ja,ik gebruik een dm 600 waar ik geheel tevreden over ben.je kan zelfs de timer vanop afstand programmeren smile.dus een + punt.Als er interesse is van hoe ik dit doe,kan ik het wel eens schrijven op een ander topic.bij mijn ouders,heeft er een dm500+ gestaan,maar ze konden er niet zo goed mee overweg.eigenlijk is een dm500+ en dm600 gebruiksvriendelijk,want beneden mijn vaders TVV kaart,en boven mijn CD kaartje,en op alle 2 de plaatsen bruikbaar smile.om on toppic te blijven,heb ik verlopig een 2de kabel ernaar toe getrokken,en fabrieksinstelling gedaan en nu werkt die voortreffelijk.
wat ik merkwaardig vind,maar TVV zegt dat de lnb stuk gaat,omdat ik maar 1 ingang gebruik.(soort overbelasting of zoiets).eerst zoals ik vermeld de toestellen eventjes laten controleren,en daarna een astra1,3 lnb met 4 uitgangen installeren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:
Origineel bericht van: M_Z
is er sinds enkele dagen een update uitgekomen voor mensen die op het juiste moment die update hebben binnengehaald

Dat is een beta-versie.

Origineel bericht van: canaldigitaal
Beta-software gegevens:

Software versie= 3.6.5
NagraGuide versie= 5.6.6.7
NP versie: 5.6.6.1

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen