Gast Simson Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Ik heb een Adimo Jazz satellietontvanger. Na gemiddeld 10 minuten reboot de ontvanger automatisch nadat het beeld even heeft stilgestaan. Heel soms kan ik een uurtje tv kijken zonder problemen. Is dit een hardwareprobleem of kan ik het bijvoorbeeld oplossen door de fabrieksinstellingen terug te zetten? Gegevens: Model : DVB-S6800V1+/JAZZ Hardware versie : H2001 Software versie : S20010106 Loader versie : L200101 Trouwens een software update is nog nooit gelukt, ik krijg altijd een foutmelding, zowel als ik dit doe via het menu met een software update als bij het aanzetten van de ontvanger als ie vraagt of ik een softwareupdate wil uitvoeren. gr. Simson
Tonskidutch Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 heb je ook al eens je satelliet winkel opgezocht waar je deze receiver gekocht hebt... (nog wel een goedgekeurde canal digitaal receiver) ik zou per ommegaande een vervanging eisen. ciao True North Rebekka Bakken
dunhans Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Ik heb voor een familielid deze ontvanger ook geupdate. Dit mislukte ook elke keer, maar je moet de PID veranderen. Ergens in het menu staat de frequentie waarop deze ontvanger gaat zoeken naar de update, onderaan staat PID en die moet gewijzigd worden. Helaas weet ik niet meer waarin. Ook is die update de ene week voor de Jazz en de andere week voor een andere ontvanger. Ik zou zeggen Google eens goed op "Adimo Jazz software update" en je vindt vast en zeker de juiste gegevens. Laat ons even weten of het je lukt en anders is er misschien wel iemand op dit forum die meer weet als ik. Suc6 en groeten van Dunhans. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Gast aart44 Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Ja zijn vraag heeft hij ook op een ander forum gesteld en daar van mij antwoordt gekregen.
dunhans Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 Tja, je wilt die mens helpen dus, ik heb nog gevonden dat je die pid moet veranderen in 1282. Als ie dan die update pakt is het een DENSON ontvanger en zit er ook fastscan mogelijkheid op. Bepaalde dagen van de week is de update voor de adimo jazz in de lucht. Laat je nog iets horen of het gelukt is Simson? Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Roodkapke Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Het blijkt een probleem van Canaldigitaal/Nagra te zijn. Ik heb zojuist iets gelezen over problemen met deze ontvanger. Dat resetten komt doordat de smartcard niet meer naar behoren werkt. E.e.a. is bekent bij CanalDigitaal en Nagra. Ze zeggen te werken aan een oplossing. PLinux member
clemens2 Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 klopt ik kreeg gisteren dit bericht ook van de denson importeur. Jammer dat cd weer eens niets van zich laat horen dan. Al is er sprake van kort weg vallen van het beeld niet van continu geen beeld. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
M_Z Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 Hierbij het officiële bericht van de Denson importeur over de problemen die zich voordoen: Citaat: Op dit moment doen zich bij de DENSON DS200 satellietontvanger storingen voor. De spontane storingen die zich sinds 9 augustus bij de DS200 voordoen zijn de volgende: - Dalende of fluctuerende signaalsterkte. - Niet werken of af en toe uitvallen van de Smartkaart. - Vastlopen van de ontvanger Het gaat hier om ontvangers die normaal hebben gewerkt en die plotseling deze klachten vertonen. Van diverse meldingen uit de markt en gedane testen kunnen we opmaken dat de problemen kaart gerelateerd zijn. M.a.w. het merendeel van de gebruikte smartkaarten in de DS200 vertonen deze klachten niet. Het ligt dus niet aan de ontvanger. We hebben de klachten voorgelegd aan Canal Digitaal: Er zijn inderdaad problemen met de invoering van de nieuwe encryptie van NAGRA (Mediaguard), “ MERLIN “ genoemd die simultaan met de bestaande SECA2/3 encryptie gebruikt zal worden. Citaat uit een reactie van een technische medewerker van Canal Digitaal: “ We zitten nu nog steeds met deze uitermate hardnekkige en vervelende storing dat sommige ontvangers last hebben van (zeer) korte onderbrekingen. Nagra is hier al langere tijd erg druk mee, maar ze krijgen het nog niet onder controle.” Helaas kan men niet aangeven hoelang deze klachten nog voortduren. Het is dus een kwestie van tijd die Nagra en Canal Digitaal nodig hebben om dit op te lossen. Ondanks het feit dat het niet ligt aan onze goed gekeurde DENSON DS200 ontvangers, onze excuses voor het ongemak. M_Z
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen