Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software Reobx 9000


rene1710

Aanbevolen berichten

Heb regelmatig problemen met de HD kanalen van de Rebox 9000 HD.

Het hikken is niet onbekend, zowel bij dit forum als bij Rebox.

 

Vandaag telefonisch contact gehad met Rebox. Er komt een nieuwe update van de firmware uit over circa 2 weken.

Volgens de meneer van Rebox zijn, als het goed is, de problemen van het hikken opgelost. Heeft te maken met MP4 uitzending.

 

Misschien is dit al bekend op dit forum, maar ik meld het toch maar even.

 

Rene

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: rene1710
Heb regelmatig problemen met de HD kanalen van de Rebox 9000 HD.
Het hikken is niet onbekend, zowel bij dit forum als bij Rebox.

Vandaag telefonisch contact gehad met Rebox. Er komt een nieuwe update van de firmware uit over circa 2 weken.
Volgens de meneer van Rebox zijn, als het goed is, de problemen van het hikken opgelost. Heeft te maken met MP4 uitzending.

Misschien is dit al bekend op dit forum, maar ik meld het toch maar even.

Rene

Ik kijk veel naar de HD zenders, maar geen last van hikken... Kan je het probleem eens wat nader beschrijven?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hikken wat ik bedoel, is regelmatig bij snelle momenten, bv. bij voetbal, het beeld hikt, of stottert.

Het lijkt of de decoder de snelheid niet aan kan.

Maar zoals gezegd, dit probleem is bekend bij Rebox.

Niet iedereen met een 9000 HD heeft daar last van, maar ik, en nog vele andere hebben dat probleem wel.

 

Rene

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rene1710
Misschien is dit al bekend op dit forum, maar ik meld het toch maar even.

Hier loopt al een draadje over en dit was ook al bekend.
Misschien toch wel eerst even zoeken voordat je een nieuw draadje opent.

<HIER> loopt immers al een draadje over met uitgebreide informatie over de bekende problemen en ook over die waar jij over schrijft.

Wellicht handig om daar verder te gaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je reactie maar het antwoord is NEE.

De opmerking heeft niets met modereren te maken maar met het feit dat IK het vervelend vindt dat er nieuwe draadjes geopend worden terwijl die ook al elders lopen.

Als ik een dergelijke nieuwe topic zie dan denk ik, hoi een nieuw versie software.

 

Dat IK het vervelend vind heeft overigens ook betrekking op mijn opmerking over het quoten.

 

Dus niets moderator maar een persoonlijk ongenoegen en volgens mij moet dan kunnen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rene1710
Heb regelmatig problemen met de HD kanalen van de Rebox 9000 HD.
Het hikken is niet onbekend, zowel bij dit forum als bij Rebox.

Vandaag telefonisch contact gehad met Rebox. Er komt een nieuwe update van de firmware uit over circa 2 weken.
Volgens de meneer van Rebox zijn, als het goed is, de problemen van het hikken opgelost. Heeft te maken met MP4 uitzending.

Misschien is dit al bekend op dit forum, maar ik meld het toch maar even.

Rene


Ik vraag mij af of wij ook features krijgen zoals de temperatuuruitlezing van de harddisk op de Octagon.
Ik moet trouwens zeggen dat de stabiliteit van de software vooruit gaat.
Ik gebruik 1.08.26 en heb nog maar twee vastlopers gehad vanaf de introductie van die versie.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Origineel bericht van: Donkeyman

Ik vraag mij af of wij ook features krijgen zoals de temperatuuruitlezing van de harddisk op de Octagon.


Ik vrees van niet omdat al deze leuke speeltjes als Plugin draaien. Helaas is de Plugin functie niet aanwezig (of geactiveerd) in de Rebox firmware. frown



Beetje jammer is dat....
Misschien wordt het dan toch interessant om die Octagon software te plaatsten.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel voor dat dit draadje gewijzigd wordt in 'alternatieve nieuwe software voor Rebox 9000" want het gaat hier om Enigma en Octagon. Zeeer verwarrend voor mensen die toch bij de originele software willen blijven!!!!

Met dank

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...