Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn nog geen twee weken oude Panasonic G20 Plasma heeft sinds vanavond een vervelende rode pixel frown Bij een donkere achtergrond blijft er één rode pixel maximaal aan. Net of als iemand met een laser op het scherm schijnt. Het vreemde is dat er wel iets van beeld inhoud moet zijn. Bij een compleet zwart scherm is hij weg. Bij bewegende beelden gaat hij knipperen.

Ik denk eerder aan de aansturing dan de pixel zelf.

Als het goed is heeft Panasonic 100% pixel garantie voor 2 jaar dus morgen maar even bellen naar S&F.

Geplaatst:

In principe mag hij geen dode pixel hebben als ie zo jong is. Ik heb een flatscreen staan die als je hem aanzet één knalgroene pixel laat zien. Vaak hinderlijk in zwarte of donkere partijen.

Moet uit Brabant bij mijn broer mijn oude tekendoos meenemen met een Rötring pen erin en dan maak ik er een zwart puntje op.

Met de garantie weet ik echt niet hoe het zit. In de rioolbuizencircuit (soort roddelblad op internet) zeggen ze dat 1 defecte pixel is toegestaan buiten het gezichtsveld. Eerlijk gezegd geloof ik er heel weinig van en heb je gewoon garantie. En dat is minimaal 24 maanden hier.

Geplaatst:

Ai, inderdaad verstandig even contact op te nemen met Panasonic. De pixelpolicy verschilt erg per merk, voor m'n Philips geldt bijvoorbeeld pas garantie bij 3 dode pixels, een x aantal cm verwijderd vanaf het midden.

Het lijkt erop dat jouw tv een zogenaamde 'luie' pixel heeft. Heb iets dergelijks ooit met mijn computermonitor gehad. Helaas geen garantie meer, maar door heel zacht over de pixel te wrijven ging deze weer weg. Doch, nog geen 2 dagen was deze weer terug. Ben bang dat het hoe dan ook een blijvend defect is. Balen, is wel een prachtig scherm btw!

Michael / PA4MW

Geplaatst:

Even gebeld en nog even op advies een systeem reset uitgevoerd zonder resultaat. Hij gaat nu het Panasonic traject in. Ze komen als het goed is aan huis om te kijken of het zo te verhelpen is anders nemen ze hem mee voor reparatie onder garantie.

Even afwachten dus. Tot nu toe lijkt de service Ok. wink

Origineel bericht van: MikeBsc
Balen, is wel een prachtig scherm btw!

Zeker een mooi scherm ik heb de (donker) zilver uitvoering. Hij bevalt tot nu toe erg goed. Super plaatje als hij op het THX profiel staat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen