Dilasso Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 Beste Lezer, Ik werk met een HP DV7 3150ED laptop met Windows 7, 64bits kan ik daar Virtual PC op installeren? Groeten, Dilasso. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
vGnp Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 Volgens deze pagina wel. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Puch Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 Met xp mode kan je enkel xp installeren en ben je beperkt tot 1 virtuele pc. Met bijvoorbeeld VmWare kan je meerdere virtuele machines aanmaken en gebruiken. Je bent dan niet enkel beperkt tot XP, maar ook linux en andere besturingssystemen kunnen dan worden geïnstalleerd iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Dilasso Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2010 Origineel bericht van: Puch Met xp mode kan je enkel xp installeren en ben je beperkt tot 1 virtuele pc. Met bijvoorbeeld VmWare kan je meerdere virtuele machines aanmaken en gebruiken. Je bent dan niet enkel beperkt tot XP, maar ook linux en andere besturingssystemen kunnen dan worden geïnstalleerd Werkt VmWare dan ook met Windows 7 Home Premium 64bits, ik dacht namelijk dat dat alleen werkte met Windows 7 Pro en Ultimate. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
Puch Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 Origineel bericht van: Dilasso Werkt VmWare dan ook met Windows 7 Home Premium 64bits, ik dacht namelijk dat dat alleen werkte met Windows 7 Pro en Ultimate. Nu je het zegt ben ik dat even gaan van naderbij bekijken en inderdaad het op een home versie geen xp mode installeren. Maar xpmode is weer iets wat microsoft zelf heeft ontwikkeld en is niet echt een virtuele machine, het draait als het ware naast win7 VmWare is een apart programma, misschien dat het lukt. Ik kan het niet testen want ik heb de ultimate versie. Origineel bericht van: vGnp Volgens deze pagina wel. Niet dus, selecteer maar eens win7 home 64 bits Je krijgt onderaan een melding dat het niet mogelijk is op een home versie Je moet win7 professional, enterprice of ultimate hebben iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
vGnp Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 Origineel bericht van: Puch Niet dus, selecteer maar eens win7 home 64 bits Je krijgt onderaan een melding dat het niet mogelijk is op een home versie Je moet win7 professional, enterprice of ultimate hebben Ohw.. Ik had alleen maar gekeken naar de lijst, en het niet geprobeerd. Ikzelf werk met VMware workstation (en vroeger met ESX) vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Psychosammie Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 Hier gaan een paar dingen door elkaar. VMWare werkt prima op elke versie van Windows; Windows-7 kent een XP mode (een houtje touwtje oplossing overigens); Die XP-mode werkt alleen in de duurdere versies Windows-7 VMware kan ook gebruikt worden voor de Windows-7 XP mode; Maar dan moet je wel die duurdere versie van Windows-7 hebben; Conclusie: Gebruik gewoon VMWare, de XP mode heb je niet nodig. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Puch Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 Origineel bericht van: Psychosammie Conclusie: Gebruik gewoon VMWare, de XP mode heb je niet nodig. Dacht wel dat ik het bij het rechte eind had met mijn eerste antwoord Ik ging echter twijfelen door het antwoord van Dilasso ivm de home versie. Alles is nu duidelijk iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
winwiz Geplaatst: 12 augustus 2010 Geplaatst: 12 augustus 2010 Vmware is verreweg de beste oplossing en werkt ook sneller als de concurrentie. Zelf heb ik momenteel onder win7 64bits draaien: Ubuntu OSX snow leopard Server 2008 R2 en nog wat kleine test projectjes. Op mijn echte Server 2008 R2 bak draai ik trouwens onder Hyper-V. Volgende project zal ESX zijn. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast SatMann Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 ga maar eens kijken naar virtualbox van Sun/oracle. is gratis en ik gebruik al een tijdje vmware niet, omdat deze iets meer latency heeft dan virtualbox. op mijn win7 core I7 64-bit met 8 GB ram draai ik perfect in virutalbox : * xp * ubuntu server (ontwerpen van sites) * server2008 met sql (ontwerpen van sites) ik kan perfect alle 3 de extra hosts aanzetten zonder enige vertraging (komt wel door de goede pc), maar gewoon ééntje op een gewone pc kan zeker perfect. en je kan perfect zelfs mac os enzo draaien. heel eenvoudig te gebruiken en zeker een aanraden. EN een hele community hiermee. effen checken zou ik zeggen.
vincent1971 Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 Origineel bericht van: SatMann ga maar eens kijken naar virtualbox van Sun/oracle. is gratis en ik gebruik al een tijdje vmware niet, omdat deze iets meer latency heeft dan virtualbox. op mijn win7 core I7 64-bit met 8 GB ram draai ik perfect in virutalbox : * xp * ubuntu server (ontwerpen van sites) * server2008 met sql (ontwerpen van sites) ik kan perfect alle 3 de extra hosts aanzetten zonder enige vertraging (komt wel door de goede pc), maar gewoon ééntje op een gewone pc kan zeker perfect. en je kan perfect zelfs mac os enzo draaien. heel eenvoudig te gebruiken en zeker een aanraden. EN een hele community hiermee. effen checken zou ik zeggen. Even gecheckt. Windows xp black edition loopt virtual box hopenloos vast terwijl vmware gewoon werkt. Laat maar virtual box. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Gast SatMann Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 is deze black edition niet een afkooksel met Areo? want deze editie werd toch niet uitgebracht door Microsoft zelf? ik draai tot nu toe alle systemen die ik had zonder probleem. en vmware is niet gratis hé.
vincent1971 Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: SatMann is deze black edition niet een afkooksel met Areo? want deze editie werd toch niet uitgebracht door Microsoft zelf? ik draai tot nu toe alle systemen die ik had zonder probleem. en vmware is niet gratis hé. vmware server is gratis he. Deze black editie heeft een aantal programma's extra en daarbij installeert het vol automatisch. Meer zal ik hier niet zeggen omtrent forum regels. Maar die xp versie doet het dus niet. Vandaar dat ik bij vmware blijf. Draait os x ook? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Psychosammie Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 VMWare Reader is gratis. Workstation kost muntjes. De naam reader is wat verwarrend. In de eerste versie kon je daarmee alleen bestaande virtuele machines draaien. Nu kan je er ook nieuwe virtuele machines mee maken. Voor de hobby is de reader meer dan voldoende! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast SatMann Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 os X draait perfect.... dus ik verdenk ervan dat die black edition wat tricky is. ik draai officiële versies (jaja,officiële) : MS server 2008 MS xp MS vista MS win7 ubuntu OS x en geen enkel probleem... want ik gebruik deze voor ontwikkel- & test doeleinden. greetz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen