Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hierbij de mogelijke instellingen. Op de site van de voip-aanbieder

staan wel waarden maar ik vraag me af wie die waarden nu

bepaalt, de provider of bv 12voip / voipcheap.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Die waarde komen van de door de ADSL-Provider gekozen SIP-Provider.

Ik heb problemen gehad met VOIP via Online.

Wat was het geval; Met de Livebox van Online had ik netjes nummerweergave (lees: nummer verschijnt in het venster van mijn toestel van degene die mij belt). Nadat ik een andere modem had gehad (Thomson) was nummerweergave verdwenen en stond er alleen oproep in het venster. Ik heb hiervoor mijn beklag gedaan bij Online, en volgens hen zat het in het protocol mbt DTMF. Vreemde was echter dat in de historie van het (voip)modem wel een zogenaamde log aanwezig was van alle binnenkomende en uitgaande oproepen met de nummers erbij.

De chipset in de modem ondersteunde slechts sommige DECT toestellen, waardoor ik dus genoodzaakt was om er één aan te schaffen die het protocol W1234567@sipteledienst.nl ondersteunde.

Conclusie in deze is dat je even na moet gaan of je ADSL-Provider zijn eigen netwerk gebruikt of zoals in mijn geval het sipteledienst bijvoorbeeld is.

Via het onafhankelijke gebruikersforum van bijna alle ADSL/Cable Providers op http://www.gebruikers.eu heb ik in ieder geval antwoord gehad op mijn probleem.

Mocht je daar ook je antwoord vinden, post het hier ook. Denk dat iedereen er wel gebaat bij is, daar er veel overstappen op VOIP.

• Beheerder
Geplaatst:

Jij maakt we wel een heel ingewikkeld verhaal van.

Je bedoeld eigenlijk dat online (of je modem) alleen DTMF bied, terwijl je DECT toestel alleen FSK (KPN standaard) ondersteunde wink

Ofwel je DECT wist geen raad met de door het modem aangeboden DTMF formaat callerID.

De CODEC (vraagsteller) heeft daar verder niets mee te maken.

De Codec wordt in principe bepaald door de VOIP aanbieder en minimaal 1 van de door de VOIP aanbieder ondersteunde codes moet in de telefoon geactiveerd zijn.

Anders gaat het nie werken nie.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Jij maakt we wel een heel ingewikkeld verhaal van.

Je bedoeld eigenlijk dat online DTMF bied, terwijl je DECT toestel alleen FSK (KPN standaard) ondersteunde wink

Ofwel je DECT wist geen raad met de door het modem aangeboden DTMF formaat callerID.

Mvg,

Michel

Vreemd, dat via de Livebox eerder alles wel werkte. Kreeg een nieuw IP, nieuw modem en toen was het gebeurd met het callerID. ( nou ja 1 ander ip... doordat Online er zelf niet uitkwam heb ik verschillende ip's gehad en verschillende xxxxxxx@sipteledienst.nl gekregen )

Maar goed FSK, weer een nieuwe kreet. Een DECT leek me gewoon een DECT toestel, dus daar zit ook al verschil in crazy

Ieder zijn vak Michel, ik hou het bij het DTP wink
Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
. . .Anders gaat het nie werken nie. . .

Het antwoord is zwaar geïnspireerd door Herman van veen
met de vertaling van ne me quitte pas, prachtig.

Weer on topic, ik heb zware last van echo, zo erg dat
een normaal gesprek bijna niet mogelijk is. Hieruit blijkt
dat ik het moet zoeken in de "tijd" van de echo lijkt mij.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen