Ga naar inhoud


[TF7700HSCI] Astra 1 geen ontvangst ned. zenders


Gast jancom

Aanbevolen berichten

Ik heb de ontvanger 1 jaar niet gebruikt en ontvang nu wel de HD zenders op Astra 3 maar op Astra 1 wel de buitenlandse maar geen Nederlandse, na div. freq. en instell. geprobeerd te hebben. Op de bekende freq. krijg ik geen signaal (12343.50H, 12515.25H, 12574.25H). Weet iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik denk dat je kaart niet vrijgeschakeld is.

Je zal bij Canaaldigitaal een nieuwe activatie puls moeten aanvragen.

 

Dat kan je zelf doen via internet, of telefonisch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de ontvanger een jaar niet hebt gebruikt dan werkt de meeste gevallen je smartcard niet meer

het is vreemd dat je de hd kanalen nog kunt ontvangen maar ja er gebeuren welles meer vreemde dingen bij CD

ik zou het toch maar even proberen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om nou even een ander wending te geven... Heb je nu op die transponders geen signaal/kwaliteit dus ontvang je niets of ontvang je wel wat maar wordt het niet gedecodeerd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het zeker proberen als mijn vrouw geen TV meer kijkt. Het is overigens niet zo dat ik de smartcard een jaar niet gebruikt heb. Mijn echte ontvanger TF7710HDPVR bleek na terugkomst van vakantie defect te zijn en de TF7700 is mijn reserve app. Bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom eerst zorgen dat je daar ontvangst hebt voordat je uberhaupt gaat denken aan vrijschakelen, activeren en meer van dat.

 

Check dus even of je niet 3500 tv kanalen of meer hebt

Gooi de nederlandse kanalen eens weg (of tenminste een paar)

Doe een handmatige scan alleen op die transponder(s) nadat je de parameters hebt gechecked (frequentie, symbolrate, polarisatie, feq enz..)

 

Vindt hij dan die kanalen, komen ze dus weer in de zenderlijst?

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang op Astra 1 ongeveer 850 kan.

De parameters die ik gebruikt zijn:

-12343MHZ hor. symbolrate:27500, fec:3/4,DVB-S2/QPSK

niveau = 66%, kwaliteit = 0%

-12515MHZ hor. symbolrate:22000, fec:5/6,DVB-S2/QPSK

niveau = 66%, kwaliteit = 0%

-12574MHZ hor. symbolrate:22000, fec:5/6,DVB-S2/QPSK

niveau = 53%, kwaliteit = 0%

Ik ontvang geen enkel Nederlands kanaal, zelfs geen BVN. Ik heb ook opnieuw uitgericht, smartcart opnieuw geactiveerd, heb vanalles geprobeerd en ben ten einde raad. Wie, o, wie kan mij helpen!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jancom
Ik ontvang op Astra 1 ongeveer 850 kan.
De parameters die ik gebruikt zijn:
-12343MHZ hor. symbolrate:27500, fec:3/4,DVB-S2/QPSK
niveau = 66%, kwaliteit = 0%
-12515MHZ hor. symbolrate:22000, fec:5/6,DVB-S2/QPSK
niveau = 66%, kwaliteit = 0%
-12574MHZ hor. symbolrate:22000, fec:5/6,DVB-S2/QPSK
niveau = 53%, kwaliteit = 0%
Ik ontvang geen enkel Nederlands kanaal, zelfs geen BVN. Ik heb ook opnieuw uitgericht, smartcart opnieuw geactiveerd, heb vanalles geprobeerd en ben ten einde raad. Wie, o, wie kan mij helpen!


De parameters moeten zijn:
-12343MHZ hor. symbolrate:27500, fec:3/4,DVB-S
-12515MHZ hor. symbolrate:22000, fec:5/6,DVB-S
-12574MHZ hor. symbolrate:22000, fec:5/6,DVB-S

Het zijn namelijk geen HD transponders, dus geen DVB-S2

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jancom
Ik heb het veranderd maar het heeft geen resultaat.


Dan doe je toch echt iets niet goed...

Bij juiste invoer moet je kwaliteit meter gaan uitslaan op die transponders, pas als dat zo is zul je zenders kunnen scannen en ontvangen. Je signaal sterkte is van veel minder belang.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin anders gewoon eens met het inladen van een kant-en-klaar zenderlijst.

Dan weet je in ieder geval dat al je zenders er goed instaan.

Daarna hoef je alleen je diseqc instellingen goed te zetten.

 

Dan kan je je verder concentreren op het uitrichten van de schotel, als het dan nog niet werkt.

Je zou niet de eerste zijn die op de meter signaal heeft, maar van de verkeerde satelliet.

 

Die paar graden zit je er zo naast.

 

100423_A1_A2_A3_HB_SETTINGS_7700HSCI.zip

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...