Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo weet hier iemand wat op ik heb een nieuwe computer gekocht heb daar een parrallel poortkaart in gezet en nou krijg ik mijn Oslink niet meer aan de praat

ik krijg geen verbinding met mijn Oslink heb in de bios gekeken om de Parallen poort op epp/ecp te zetten maar ik kan het niet vinden op mijn oude computer heeft de Oslink altijd prima gewerkt maar de computer is stuk

Geplaatst:

Hoi

Vraag is een beetje algemeen, zou je kunnen aangeven wat voor paralelle kaart je hebt en welk besturingssysteem?

Alvast een algemeen antwoord:

De kaart die je in je PC geplaatst hebt kun je niet via de bios instellen. In de bios zitten alleen instellingen voor de poorten op het moederbord.

Als het goed is zitten er of drivers bij de kaart of wordt deze door windows herkend en kun je het daar instellen.

Wat zie je bij de poorten in het Configuratiescherm, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer?

Als daar een printerpoort tussen staat met LPTx kun je die instellen in de Oslink software.

Geplaatst:

Hallo Marcel

Ik heb een kaart van sweex een 2xserial1xparalel

de drivers die er bij zaten is voor xp ik heb windows7 die heeft zelf een driver ingesteld geeft ook aan in de aparatenbeheer dat die goed werkt maar in aparatenbeheer kan ik geen port0378 instellen of moet ik dat ergens anders instellen

Gr Wimh5

Geplaatst:

Als je windows 7 gebruikt dan moet je oslink V400 in ieder geval laten draaien in compatibiliteitsmodus als windows XP service pack 2 dat is tenminste bij mij de enige manier om contact te krijgen met de oslink ( nadat ik dit had ingesteld werkte het wel goed) groetjes en succes.

Geplaatst:

wat je ook nog kan doen bij de winkel even vragen als er ook een goede drijver is voor Windows 7

of de kaart om ruilen voor een kaart die wel Windows7 ondersteunt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hallo

nouw heb ik een andere printer poort kaart gekocht die kent ook ecp/epp heb ik windowsupdate uitgezet nou kan ik de driver die er bij zit niet instaleren want als ik de pc opstart dan gaat windows7 z/n eigen driver instaleren en dan kan de driver die ik erbij heb gekregen de printerpoort kaart niet vinden dus heb ik nog steeds een probleem wie weet hoe je in windoows7 de de update helemaal uitzet of is er nog een andere mogelijkheid

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi

ik heb de oslink weer aan het draaien wat heb ik gedaan met mijn nieuwe computer kreeg ik hem niet aan de praat heb ik maar een oude computer bij gekocht en op deze computer werkt die prima dus ik kan weer software schrijven in ieder geval bedankt voor jullie tips Gr Wimh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen