Ga naar inhoud


[TF7710HSCI] Vreemd probleem met zenderkeuze


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een gebruikte TF7700HSCI.

Hiervoor heb ik met TopSet 2.0 een zenderlijst gemaakt waarbij NED1 op 1, NED2 op 2, NED3 op 3, RTL4 op4, etc.

Omdat ik met deze ontvanger thuis uitsluitend naar Astra1 kijk heb ik de Astra3 zenders naar het einde van de lijst verplaatst en vanaf nummer 120 beginnen de Astra3 zenders.

Als ik met vakantie ben wil ik misschien wel naar de Astra3 zenders kijken.

 

Als ik via de AB op de OK/List knop druk dan zie ik inderdaad de juiste door mij via TopSet ingestelde volgorde en elke zender die ik kies komt dan ook in beeld.

Als ik met de AB via de cijfertoetsen zenders kies komt ook de juiste zender in beeld.

 

Nu het vreemde probleem.

Als ik b.v. op NED1 heb afgestemd en ik gebruik de P+ toets van de AB dan wordt zender 131 TV Oost gekozen, als ik dan herhaaldelijk op de P+ toets druk dan komt achtereenvolgend zender 8 Veronica, 11 BVN, 134 TV Gelderland, 135, 132, etc. in beeld.

 

Hetzelfde gebeurt overigens ook als ik deze volgorde kies via de P+ toets op de voorkant van de ontvanger.

 

Wellicht heb ik iets stoms gedaan want hier heb ik totaal geen verklaring voor.

 

Graag advies.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even een aanvulling.

Het heeft in elk geval iets met het juiste gebruik van TopSet te maken.

Ik heb eerst alle zenders uit de TF7700HSCI verwijderd en daarna via Zoeken alle zenders op Astra1 automatisch binnengehaald.

Hierna de zenders NED1, 2, 3, RTL4, 5, 7 en 8 vanuit de 600/700 nummers verplaatst naar de nummers 1 t/m 7 en toen kon ik via de AB en de +P toets wel van 1 naar 2 enzovoort de zenders kiezen.

 

Ik vraag me dan ook af wat ik in TopSet fout doe.

Ik heb de zenderlijst die in de gebruikte Topfield was meegeleverd in TopSet ingeladen, alle niet te gebruiken satellieten verwijderd en toen de Nederlandse zenders naar de nummers 1 t/m 11 verplaatst.

 

Iemand een idee of een passende zenderlijst met Astra1 en Astra3?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

 

Dat klopt want dat heb ik ook zo net gedaan met een aantal zenders maar je wilt toch niet bij circa 700 ingelezen zenders die kris kras door elkaar staan met deze functie alles op zijn plaats zetten.

Dat duurt misschien geen dagen maar wel ontzettend veel uren.

Dit moet toch wel gewoon met TopSet goed kunnen functioneren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost.

 

In 1e instantie had ik in TopSet eerst een aantal zenders geselecteerd en via knippen en plakken naar de juiste positie verplaatst.

Schijnbaar gaat er dan iets fout.

 

Ik heb de zenderlijst nu opnieuw ingelezen en de zenders niet via knippen en plakken verplaatst maar via de optie 'verschuiven naar'.

 

Nu functioneert de zenderkeuze via de AB zoals verwacht.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je helemaal gelijk in want toen ik nog de TF7700HDPVR in mijn bezit had gebruikte ik ook SetEdit met een licentie.

Verder is dit overigens niet meer belangrijk want ik heb de TF7700HSCI alweer te koop gezet omdat ik toch wel de Twin Tuner mis.

Toch bedankt voor jouw advies.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vermoeden had ik al maar ik heb sinds 3 maanden een nieuwe laptop met WIN7 en heb toen niet alle programma`s overgenomen en zeker SetEdit niet want die had ik immers niet meer nodig, blush

 

Ik zou heel diep in een oude backup moeten spitten om mijn licentiecode weer boven water te krijgen.

Maar voorlopig is dat niet nodig want de TF is tijdelijk Out of Order.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk... google eens en je hebt alle info

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil is dan ook wel terecht. Setedit is betaalde software (ik heb zelf 3 licenties voor verschilde machines) en vega/topset is gratis.

 

Ik persoonlijk vind het zijn geld wel waard. Je kunt het altijd gratis testen maar je bent dan beperkt tot (even uit uit mijn hoofd) maximaal 5 zenders die je kunt aanpassen per keer.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: FalconerThe
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik gebruik daarom al weer een tijdje Setedit 7700 met licentie, dat werkt allemaal veel vriendelijker en sneller. laugh


Kan je met setedit ook de zender op de juiste volgorde krijgen zonder alle kanalen met de hand te hernummeren?

Dat kan, het grote voordeel van Setedit is dat je gelijk kan zien welke zenders op welke transponder zitten, dat is een gemis in Topset.
In Setedit kun je ook alle satellieten tegelijk bekijken en welke transponders en zenders daarop zitten, dat mis ik ook bij Topset. Ik kraak Topset natuurlijk niet af maar dit vind ik wat minpunten van het programma. Het is iig altijd nog beter als Vega wink


Hartelijk dank heren, net gekocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik gebruik daarom al weer een tijdje Setedit 7700 met licentie, dat werkt allemaal veel vriendelijker en sneller. laugh


Volledig mee eens fijn en makkelijk mee te werken, je hebt bijvoorbeeld in een zucht en een scheet je zenders op een logische nummering ingesteld (voor mij logisch tenminste) Ned 1=1, Ned2=2 etc etc
Is het geld waard en de ondersteuning is goed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...